Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Copyright Ridehesten.com
Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.

Enten forsøger du at ændre personens energi og humør, for at du kan holde ud af være i det, eller så bliver du selv sur og irriteret, fordi du ikke kan holde personen ud og nu har deres humør og holdninger påvirket dig.

Stop, stop, stooooop.

Stop lige der. – og løb så den anden vej.

Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.  Ja, nu skal du ikke slå dig fast på min holdning om, hvad livet handler om. Du må selvfølgelig gerne have en anden ide om, hvad livet betyder for dig.

MEN, hvis du spørger mig, så er det netop dét, livet handler om.

At skabe energi og ikke miste energi.

Problemet er bare, at du mister dyrebar energi, når du forsøger at ændre en anden person humør og holdninger. Det virker måske på kort sigt, men på lang sigt, kan du ikke ændre et menneske der ikke ønsker at ændre sig.

Tro mig, jeg har selv været der og oplever kvinder der dagligt bruger aaalt for meget energi, på at ændre fx deres mands, kollegas eller venindes humør og holdninger.

Jeg hjælper, som du sikkert ved, KUN kvinder der VIL. Jeg kan ikke hjælpe de der i bund og grund, ikke heeelt ønsker en forandring alligevel.

Det er også mit råd til dig, i dette skriv.

Det handler om, at kende og acceptere dine begrænsninger. For i dette tilfælde, er det vigtigt at kende dem. For når du gør det, kan du flytte dig fra bøvl og dårlig energi meget hurtigere, end hvis du bare VIL ændre den andens humør.

Jeg forstår godt, at hvis du kender en lysere vej og ser det gavnlige, ved ikke at være tungsindet og negativ, så er det lidt svært at lade personen blive dér hvor de er.

Men, du skal passe på DIG. – Kun DIG.

Når du kan mærke, at noget eller nogen napper dig, så er det på tide at flytte dig fra det tunge. Flyt dig og omgiv dig kun med noget der giver dig energi.

Slip situationen eller personen for en stund og sæt musik i ørerne. Gå en tur. Tal med en veninde, som hæver humøret. Når du kun rører ved det der giver dig energi, så bliver det hele en leg.

JA, I know, hvad du vil spørge om nu. ”Kan det virkeligt være SÅ simpelt, Anja?”

Svaret?

JA, det kan det.

Førhen, blev jeg stående i bøvl. Jeg ville bare ændre stemningen og humøret, hos den person som var nede og energiforladt. Både fordi det tog på mine reserver, fordi personen tappede på min energi, men også fordi jeg synes jeg vidste bedre. Jeg vidste jo hvor godt vedkommende ville få det, ved at tage ansvar og ændre humøret.

MEN, det gav altid bagslag for mig. For, ved at ville ændre kursen for personen, så mistede jeg jo også energi.

Så uanset, så var det en loose/loose situation.

Copyright Ridehesten.com
Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Så, hvis du vil skabe energi, i stedet for at miste energi, så er mit råd til dig, at du skal huske at flytte dig, hver eneste gang du mærker bøvl, tungsind og drama.

Simple as that.

Der findes ikke en fancy metode til at lære det.

Det handler om at prioritere DIG og DIN energi først.

Hver gang.

Giv det et shot.

Jeg lover dig, at det giver den fedeste følelse.

Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Find mig på Instagram her og på Facebook her.

Læs også

You snooze – You loose

12-01-2021 15:02, af Anja Nielsen

Okay, okay. Hvad mener jeg så lige med den smarte overskrift? Lad mig lige tage det første først

Er tålmodigheden ved at slippe op?

06-01-2021 14:14, af Anja Nielsen

Jeg forstår dig godt. Du har været så god! Du har accepteret at stævnerne lukkede ned. Du har holdt afstand. Du har brugt sprit, mundbind og hostet ned i ærmet

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Jytte Jarl lever ikke mere

23-01-2021 10:44, af Thomas Bach Jensen

I går mistede dansk ridehesteavl en stor personlighed, da Jytte Jarl sov ind i en alder af 91 år. Hun var en af de fremtrædende danske hingsteholdere i 60'erne og 70'erne, og efter 25 år på havet flyttede hun tilbage Danmark for at genoptage hesteavlen på Mors

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Arlandos skade satte gang i tankerne

24-01-2021 12:04, af Kristine Ulsø Olsen

Da Arlando blev skadet ved CHIO-stævnet i Aachen tilbage i 2018, satte det gang i nogle tanker hos Anna Zibrandtsen, som efterfølgende gennemgik alt management omkring hesten for at optimere fremadrettet

Atterupgaard venter otte føl - heraf to sæt tvillinger

18-01-2021 21:33, af Thomas Bach Jensen
Avl|

På det danske stutteri Atterupgaard, der er internationalt anerkendte for deres avl af dressurheste af høj kvalitet, ventes der i år otte føl, og heraf to sæt tvillinger fra to skylninger af befrugtede æg fra elitehoppen Miranda

Flot debut til Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia

21-01-2021 15:50, af Marie Helene Rigård Rohleder

Så er der endelig nogle danske dressurryttere til start i udlandet! Blue Hors-rytteren Nanna Merrald og Atterupgaards Orthilia blev placeret som nummer tre i grand prix'en til World Cup-stævnet i Salzburg

Schweizisk toprytter igen dømt skyldig

25-01-2021 14:54, af Annika Knudsen Lorentsen

Paul Estermann appellerede sin dom, som han modtog ved den schweiziske distriktsdomstol tilbage i 2019, og det betød, at kantondomstolen skulle vurdere sagen. Det har de nu gjort, og også de erklærer toprytteren skyldig i dyremishandling

Vi er heldige, at vi har hestene (video)

25-01-2021 17:09, af Annika Knudsen Lorentsen

Karoline Munk Færch har lavet en video, som beskriver de tanker hun gør sig omkring corona, og hvorfor hun netop føler sig heldig og priviligeret over at have hendes hest at tage ud til hver dag - har du det på samme måde?

Nanna Merrald: Jeg er så tilfreds med Orthilia

22-01-2021 17:43, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre måneder siden overtog Nanna Merrald tøjlerne på OL-hesten Atterupgaards Orthilia og i dag blev det til endnu en toppræstation i deres Grand Prix Special-debut ved World Cup-stævnet i Salzburg