Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Copyright Ridehesten.com
Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.

Enten forsøger du at ændre personens energi og humør, for at du kan holde ud af være i det, eller så bliver du selv sur og irriteret, fordi du ikke kan holde personen ud og nu har deres humør og holdninger påvirket dig.

Stop, stop, stooooop.

Stop lige der. – og løb så den anden vej.

Hele meningen med livet, er at nyde hvert sekund du er i det.  Ja, nu skal du ikke slå dig fast på min holdning om, hvad livet handler om. Du må selvfølgelig gerne have en anden ide om, hvad livet betyder for dig.

MEN, hvis du spørger mig, så er det netop dét, livet handler om.

At skabe energi og ikke miste energi.

Problemet er bare, at du mister dyrebar energi, når du forsøger at ændre en anden person humør og holdninger. Det virker måske på kort sigt, men på lang sigt, kan du ikke ændre et menneske der ikke ønsker at ændre sig.

Tro mig, jeg har selv været der og oplever kvinder der dagligt bruger aaalt for meget energi, på at ændre fx deres mands, kollegas eller venindes humør og holdninger.

Jeg hjælper, som du sikkert ved, KUN kvinder der VIL. Jeg kan ikke hjælpe de der i bund og grund, ikke heeelt ønsker en forandring alligevel.

Det er også mit råd til dig, i dette skriv.

Det handler om, at kende og acceptere dine begrænsninger. For i dette tilfælde, er det vigtigt at kende dem. For når du gør det, kan du flytte dig fra bøvl og dårlig energi meget hurtigere, end hvis du bare VIL ændre den andens humør.

Jeg forstår godt, at hvis du kender en lysere vej og ser det gavnlige, ved ikke at være tungsindet og negativ, så er det lidt svært at lade personen blive dér hvor de er.

Men, du skal passe på DIG. – Kun DIG.

Når du kan mærke, at noget eller nogen napper dig, så er det på tide at flytte dig fra det tunge. Flyt dig og omgiv dig kun med noget der giver dig energi.

Slip situationen eller personen for en stund og sæt musik i ørerne. Gå en tur. Tal med en veninde, som hæver humøret. Når du kun rører ved det der giver dig energi, så bliver det hele en leg.

JA, I know, hvad du vil spørge om nu. ”Kan det virkeligt være SÅ simpelt, Anja?”

Svaret?

JA, det kan det.

Førhen, blev jeg stående i bøvl. Jeg ville bare ændre stemningen og humøret, hos den person som var nede og energiforladt. Både fordi det tog på mine reserver, fordi personen tappede på min energi, men også fordi jeg synes jeg vidste bedre. Jeg vidste jo hvor godt vedkommende ville få det, ved at tage ansvar og ændre humøret.

MEN, det gav altid bagslag for mig. For, ved at ville ændre kursen for personen, så mistede jeg jo også energi.

Så uanset, så var det en loose/loose situation.

Copyright Ridehesten.com
Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Så, hvis du vil skabe energi, i stedet for at miste energi, så er mit råd til dig, at du skal huske at flytte dig, hver eneste gang du mærker bøvl, tungsind og drama.

Simple as that.

Der findes ikke en fancy metode til at lære det.

Det handler om at prioritere DIG og DIN energi først.

Hver gang.

Giv det et shot.

Jeg lover dig, at det giver den fedeste følelse.

Når noget eller nogen napper dig og trækker i din energi, så flyt dig mod det der giver energi.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Find mig på Instagram her og på Facebook her.

Læs også

Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Tips til mentalt fokus når du skal til stævne (video)

28-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Når du skal til stævne, er det super vigtigt at du forbereder dig mentalt. Det er faktisk lige så vigtigt (hvis ikke mere) som al træningen og klargøring af det rette udstyr

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv