Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Copyright Ridehesten.com
Hvis du tænker ferie som den ene chance du har for at lade op, taber du mere end du vinder.

Hvorfor skal det altid være sådan, at du har kørt dig selv så hårdt, at du bare TRÆNGER så meget til ferie, at du bruger den første uge bare på at komme ned i gear?

Min ven, du overkompenserer. Du løber stærkt. For stærkt.

Sæt farten ned.

Angsten for ikke at være god nok, ikke dygtig nok, ikke flittig nok, ikke et-eller-andet-nok, dræber dig langsomt.

Dine forventninger til dig selv og andre er for høje. Når du sætter barren så højt, at du ikke kan nå den, så taber du.

Jeg taler ofte med mine kunder om, at forventninger ikke kan være for høje. Det kan de heller ikke, HVIS din refleksion følger med. Hvis du ikke er lige så god til at reflektere over dine fejl og udfordringer, som du er til at forvente, så mister du balancen.

Så er det at du begynder at tvivle på dig selv. Så er det at du begynder med dine nedbrydende tanker om ikke at være god nok. Når du begynder at sige og tænke, at du ikke er nok, så vil dine øjne og ører søge at bekræfte dig i den påstand.

Ghandi sagde engang:

Dine overbevisninger bliver dine tanker, dine tanker bliver dine ord, dine ord bliver dine handlinger, dine handlinger bliver dine vaner, dine vaner bliver dine værdier og dine værdier bliver din skæbne

Mere simplificeret kan man sige, at dine tanker bliver til dine følelser, dine følelser bliver til dine handlinger og dine handlinger bliver til dit liv.

Det er altså ret vigtigt at tænke over.

Så, hvis det vi siger til og om os selv, har en følelse der passer til. Vil det så bevirke at vi begynder at føle det vi siger? Vil vi så kunne påvirke hvordan vi har det, med det vi siger?

JA! DET KAN DU BANDE PÅ VI KAN!

Når du begynder at tænke, sige og føle at du er nok, vil du få roen og balancen helt ind i kroppen. Når du er rolig, træffer du valg som gavner dig og det du står for.

Hvordan ville det være, hvis du kunne tænke og tale dig selv op og derigennem få så meget power og tro på dig selv, at du begyndte at se dine succeser, fremfor kun at se dine fejl?

Hvordan ville det være at kunne tænke og tale dig selv til et bedre og mere fredfyldt liv? Det er noget af det jeg ofte spørger mine klienter om, enten på workshops eller i forløb hos mig. Det er vigtigt at få pudset intentionen af, så du nemmere kan se det du VIL have og ikke hvad du IKKE vil have.

Altså. Der er forskel på om du siger, at du HADER at være tappet for energi, eller siger at du vil ELSKE at have masser af energi til at lave det du drømmer om. Situationen er den samme. Ordenes mening er bestemt ikke de samme. Get it?

”Jamen, hvad skal jeg så gøre, Anja?”

Du skal tale pænt om og til dig selv, søde ven!

Du skal spejle dine ord i det du ville udsætte en 6-årig for. Hårdere må du ikke være overfor dig selv.

Begynd at lægge mærke til hvor hård du er ved dig selv.

Du bliver rystet over at blive bevidst om, hvor meget L*** du faktisk fylder dig selv med hver eneste dag!

Giv dig selv en mental pause. Træk vejret. Se succeserne. Tænk konstruktivt. Stop selvsabotagen. NU!

Copyright Ridehesten.com
Når du hepper på dig selv, bliver du fri. Du ser muligheder fremfor begrænsninger og du genvinder din motivation og energi.

Når først du forstår hvor meget du kan flytte dig, ved at vende alle de negative ord og tanker 180 grader, så skal du se mirakler!

Pludselig bliver det nemmere at komme på arbejde.

Pludselig har du mere overskud.

Pludselig griner du mere.

Pludselig ser du muligheder overalt.

Har du lyst til at leve i overskud og ikke føle dig tappet for energi? Har du lyst til at gå på ferie for at nyde ekstra tid med din familie, fremfor at holde ferie ”for at lade op”, så begynd med dig selv.

Det handler ikke om dit job.

Det handler ikke om dine kollegaer.

Det handler ikke om din familie, dine børn, dine venner.

Det handler om dig.

Det hele starter med dig.

Hvis du var i tvivl, så tror jeg på dig! Jeg synes du er unik. Jeg ved du kan gøre ALT du sætter dig for!

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Unghingsten Blue Hors Dalian lever ikke mere

20-05-2020 12:54, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Hingsten Blue Hors Dalian, som tidligere på året opnåede godkendelse til afprøvning ved Dansk Varmblods Hingstekåring, er desværre død i en meget ung alder, bare 3 år gammel

Thomas Dolleris i kunstigt koma efter hjerneblødning

20-05-2020 15:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Thomas Dolleris Larsen blev den 17. maj ramt af en hjerneblødning, som er skyld i, at han nu er indlagt på Skejby Sygehus, hvor han ligger i kunstigt koma

Det blinde "føl" Maria trives og er fyldt 1 år

23-05-2020 16:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Sidste år fik stutteri Jepha føllet Maria, som var født uden øjne, og selvom det en overgang virkede urealistisk, at hun kunne få en god tilværelse, er Maria nu fyldt et år og trives på bedste vis

Tre heste døde af Ahorn-forgiftning

22-05-2020 11:05, af Britt Carlsen

– Det er rigtig ærgerligt! Carsten Valentin fra Dyrehavegaard, har mistet tre heste som følge af Ahorn-forgiftning, og normalt er det i efteråret, man skal være opmærksom på det, men nu har det vist sig af forårsspirer også er giftige

Det skal Daniel Bachmann nu!

26-05-2020 12:19, af Britt Carlsen

Nu er de sidste brikker faldet på plads for landsholdsrytter Daniel Bachmann Andersen, der har opsagt sin stilling på Blue Hors, for at flytte med familie og heste ind på det smukke ridecenter Kleppenhus ved Ebeltoft

Jeg vil gerne være ridedreng igen!

22-05-2020 13:05, af Britt Carlsen

Andreas Helgstrand er i den privilligerede situation, at han nu rider tre verdensmestre, en sølv- og en bronzevinder, og han nyder det i fulde drag. Det har givet fornyet inspiration til igen at opsøge sportslige mål

Fiontini skal have tvillinger