Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Copyright Ridehesten.com
Når du gør noget nyt, er der altid en belønning. Enten får du det du havde håbet på, eller så ligger der en erfaring som du kan komme ned i rygsækken og tage frem når du har brug for det.

Det kan også være okay. Nogle gange.

Men, når vi udfordrer os selv, så får vi ALTID en belønning. ALTID.

Har du aldrig prøvet at give slip og bare flyde med? Det er så givende at gøre det.

Angsten stopper os bare for ofte, desværre. Vi tør ikke gøre noget vi ikke har gjort før, men vil gerne have noget andet end det vi har fået indtil nu.

Hmmm. Det hænger ikke sammen. Det er jeg overbevist om, at alle kan se. Men det ændrer ikke på, at vi alligevel ikke gør noget anderledes.

Har du prøvet at ride en anden vej i skoven end du plejede, og faktisk endt på den smukkeste sti, som viser dig en endnu smukkere side af skoven end du nogensinde har set?

Eller har du prøvet at bestille en pizza som du aldrig har prøvet før, som så endte med at blive den bedste pizza du nogensinde har smagt?

Ja ja.... Det kunne også ende med at være den værste pizza. Men, hvad nu hvis det ikke havde været det? Det finder du aldrig ud af, hvis du ikke tør prøve.

Copyright Ridehesten.com
Når du tør sparke gennem frygten, bliver det nemmere og nemmere at turde. Det du gør bliver du god til. Frygten er kun så farlig som du gør den til.

Get it?

Det er ALTID en belønning ved at gøre noget nyt.

Som minimum en erfaring.

Erfaringer kan du komme om i rygsækken og have dem liggende der indtil du skal bruge dem.

Så der er aldrig noget skidt ved at trodse angsten og gøre noget nyt.

Hver gang du står ved en skillevej, stor eller lille, så har du et valg.

Hvis du spørger mig, så skal du vælge den vej du ikke har prøvet endnu.

Du fortryder det ikke.

Når vi gør noget vi ikke har prøvet før, vil vi møde frygt. Frygt viser sig AAAALTID når vi skal gøre noget vi ikke er vant til. Det er en mekanisme vores krop ejer.

Den har til formål at holde os i live.

Den vil gerne stoppe os i at gøre noget nyt, fordi vi jo ikke kender udfaldet af det nye.

Så derfor stiller frygt sig foran dig, hver eneste gang du vil bryde et mønster.

Formålet er at holde dig i din komfortzone. Der er trygt og godt og der dør du ikke.

Eller gør du?

Altså en dag gør du. Det kan jeg ikke lave om på, selvom jeg gerne ville!

Men, hvorfor så ikke udvide den komfortzone, så den er GIGANTISK, fordi du har stoppet den ud med nye veje, mønstre og udfordringer?

Los til frygten på vej ud af komfortzonen. Vid at du ikke er den eneste der oplever frygt ved nye ting. Det gør vi alle. ALLE. 

Forskellen ligger blot i hvem der styrer igennem frygten, fordi de ved hvad der venter af erfaringer og belønninger på den anden side, og hvem der stopper og går tilbage i komfortzonen. 

Jeg ved godt hvad jeg vælger, næste gang jeg står ved en skillevej.

Hvad vælger du? 

Læs også

Lucky Punch blev årets dressurhoppe i DSP

01-09-2019 14:26, af Camilla Tiefensee Schrøder
Avl|

Søstrene Anja og Gitte Kjelstrup fra Stald Søgaard har avlet guldmedaljehoppen Søgaards Lucky Punch, som denne weekend blev kåret som årets dressurhoppe ved Dansk Sportsponyavls Eliteskue i Ikast

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dansk rytter og hestehandler fundet død

14-12-2019 23:11, af Thomas Bach Jensen

Den 38-årige rytter, underviser og hestehandler, Iben Salling Syrik, blev i mandags fundet død ved sin bopæl. Sagen har ugen igennem været omtalt i pressen som et mystisk fund og en mistænkelig dødsårsag - nu er der åbenhed om kvindens identitet

Voldsomt styrt ved præmieoverrækkelse

12-12-2019 17:27, af Annika Knudsen Lorentsen

Christine Krogh Frausing red sig i tirsdags til en flot fjerdeplads i 120 cm klassen ved Christmas Show, men under præmieoverrækkelsen styrtede hun med sin hest, men det endte heldigvis godt

Balagur er død

11-12-2019 11:18, af Camilla Tiefensee Schrøder

En af Ruslands mest succesfulde Grand Prix-dressurheste i nyere tid, orlovtraveren Balagur, gik bort i går den 10. december i en alder af 29 år

Julehilsen fra Kronprinsfamilien

12-12-2019 11:52, af Thomas Bach Jensen

Julen nærmer sig, og i den kongelige stald bag Christiansborg Slot har Kronprinsfamilien pyntet det store juletræ

Nanett har solgt Dinaro til OL-rytter Cian O'Connor

11-12-2019 16:18, af Annika Knudsen Lorentsen

Nanett Larsen købte for mange år siden den 159 cm høje Dinaro, og sammen har parret udviklet sig fra de helt små klasser til at ride fejlfrit i 150 cm, og nu er den 11-årige vallak solgt til OL-rytter Cian O'Connor

Fra brækket bækken til 145 cm debut

11-12-2019 13:58, af Annika Knudsen Lorentsen

Claus Hundebøl er en af de ryttere der er til start ved Christmas Show, og med sig har han tre velspringende heste, heriblandt den 10-årige hoppe Landlyst Calina, som brækkede sit bækken som føl, men nu er klar til at gå sin første S-klasse på fredag

Qabil Ambak er tilbage i Danmark

12-12-2019 15:15, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den malaysiske dressurrytter Qabil Ambak, der med sin danske træner Dennis Fisker arbejder på at kvalificere sig til OL, har fået løst sit visum-problem og er tilbage i Danmark. Men nu er han stødt ind i nye udfordringer sin jagt på OL-kvalifikationen

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

De er 100 år til sammen - hør podcast