Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08

Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Copyright Ridehesten.com
Så snart du accepterer at det skete er sket, vil du mærke en forløsning indeni med det samme. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

Da Christmas Show blev aflyst, hørte jeg det næsten fra alle mine klienter de efterfølgende dage.

De var mildest talt MEGET pressede!

Vil du vide, hvad jeg blandt andet talte med dem om, for at få dem til at ændre fokus?

Jeg bad dem sætte sig ned og acceptere tingene som de var.

Det her med accept, er noget at det jeg lærer alle der søger hjælp hos mig. Det er SÅ vigtigt!

Det gør nemlig, at der ikke er ret meget der irriterer os længere, når vi mestrer netop dén Ninja-skill som er kaldet accept.

Vi arbejdede med at acceptere, at det var sket. Intet andet end, at det ikke kunne laves om. Ikke at det var okay, ikke at det skulle føltes retfærdig, ikke at det var fair.

Det er nemlig ikke det accept er.

Accept er blot at acceptere, at det skete er sket. I dette tilfælde, at Christmas Show var aflyst.

Det var blevet udmeldt. No more. Intet mindre. Intet mere. Nada. KUN accept af, at det allerede var meldt ud. Showet var aflyst.

Derefter bad jeg dem om at sætte sig ned og skrive mindst tre ting ned, som de kunne lave i stedet for.

Det behøvede ikke have noget med træning og stævner at gøre.

De svar de oftest kom med, var at de jo faktisk kunne se deres venner noget mere. At det ikke plejede at være det de havde fokus på op til Christmas Show, men at det jo faktisk kunne være ret hyggeligt!

Det dér med at finde en løsning på en udfordring. Eller som jeg plejer at kalde det, at knække koden på en  udfordring.

Det er den BEDSTE følelse jeg kan få!

Den følelse af at udfordringen giver slip og jeg får lidt bobler i maven, fordi jeg nu har skabt et nyt værktøj til min værktøjskasse, som jeg kan tage frem i lignende situationer, det er det fedeste!

Nyheden fortsætter efter annoncen

Så, søg at finde en løsning, så snart at du har accepteret, at det skete er sket.

Du skal ikke acceptere mere end det. Det er ok som en start. Med tiden, uden du tænker dybere over det, belønner din krop dig med en dybere form for accept at tingene.

Det er det der sker, når du ikke forcerer processen. For hvis du føler, at når du skal acceptere noget, så betyder det, at du skal være ok med det skete, så sker det sjældent, for du er ikke klar til dén form for accept fra start.

Med tiden vil du begynde at føle, at det er ”fint nok” og at du bare fandt på noget andet at lave.

Hvis du går rundt og ærgrer dig over noget, så prøv at acceptere at der er sket og dernæst sætte dig ned og skrive mindst tre ting ned, som du kan lave i stedet.

Når du accepterer tingene er sket, kan du hurtigere komme videre og bruge tiden på noget der er meget sjovere, end at sidde og ærgre dig over noget du ikke kan ændre.

Det er vigtigt for mig at sige, at når boget sket for dig, med dig eller imod dig, er det okay at føle noget. Den følelse du får, når noget sker, er en vejviser som har til formål at fortælle dig om du skal fortsætte med at gøre det du gør eller ej. Følelser er helt okay og SKAL være der.

Når du skal øve dig i accept, er det fordi du ikke skal stå fast i følelsen. Hvis ikke du accepterer, at det skete er sket, kan du ende med at gå i flere dage og tale med dig selv og dine venner om, hvor uretfærdigt det er.

Og, det du gør, bliver du jo som sagt god til .

Så hvorfor ikke øve dig i at finde en løsning, eller et bedre alternativ, i stedet for at bruge tid, overskud og energi på at ærgre dig over noget, som du ikke har nogen indflydelse på.

Du kan give øvelsen et skud og se om det ikke også kan flytte dit fokus.

Jeg ved det virker på os selv og de ryttere der mentaltræner sammen med mig. Så, hey, det virker helt sikker også for dig.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Hvis du har lyst til at få mentaltræne endnu mere, kan du finde flere øvelser her.

Læs også

Det handler ikke om HVAD du er bange for, men HVORDAN du er bange

04-04-2021 06:45, af Anja Nielsen

Der er stor forskel på, om du bruger tid på at tænke på dét du er bange for, eller om du bruger tid på at tænke på hvordan du er bange

Den største belønning du kan give dig selv er..

25-03-2021 14:56, af Anja Nielsen

I dag vil jeg vie hele mit blogindlæg til denne ene ting. Det her er det mest energiskabende og selvkærlige du kan gøre for dig selv. Det er en kunst at mestre og jo før du kommer i gang med at træne det her, jo før mærker du er frihed, som går udover noget du nogensinde har oplevet

Hvorfor du ikke når dine resultater

05-02-2021 08:08, af Anja Nielsen

Det er lidt en hård nyser at starte ud med, I know. Men, vi skal jo tage den. Ingen af os kan komme udenom, at have sat os et mål og så aldrig nået dét mål

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dorothee Schneider mister hest og er selv indlagt

19-04-2021 08:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I forbindelse med præmieoverrækkelsen ved stævnet i Pforzhein faldt tyske Dorothee Schneider af sin hest Fohlenhofs Rock'n Rose, da hoppen kollapsede og døde formodentligt som følge af et brud på hovedpulsåren

Fra narkohandler i Spanien til ridehest i Danmark

18-04-2021 12:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Mette Weye tog til Spanien for at arbejde og fandt ved et tilfælde sin drømmehest Alondra, som var blevet konfiskeret fra en 16-årig narkohandler. Hun tog Alondra med hjem til Danmark, men det var ikke helt uden besvær 

Mistede hest til kolik: Transportør fandt en ny

16-04-2021 10:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

For tre uger siden mistede Preben sin bedste ven på operationsbordet på Højgaard Hestehospital. Det var hestetransportør Jens Overgaard, som kørte hesten til hospitalet, og bagefter besluttede han at hjælpe med at finde en ny rolig koldblodshest til Preben, som bor på et bosted. I går flyttede shiren Kong Arthur ind 

Sodashi – det hvide lyn fra Japan (video)

15-04-2021 10:45, af Thomas Bach Jensen

I japan kniber det for alle galopheste med at følge med den hvide hoppe Sodashi, der foreløbigt er ubesejret

– Jeg blev kimet ned med henvendelser