Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08

Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Copyright Ridehesten.com
Så snart du accepterer at det skete er sket, vil du mærke en forløsning indeni med det samme. Foto: Privat
Nyheden fortsætter efter annoncen

Da Christmas Show blev aflyst, hørte jeg det næsten fra alle mine klienter de efterfølgende dage.

De var mildest talt MEGET pressede!

Vil du vide, hvad jeg blandt andet talte med dem om, for at få dem til at ændre fokus?

Jeg bad dem sætte sig ned og acceptere tingene som de var.

Det her med accept, er noget at det jeg lærer alle der søger hjælp hos mig. Det er SÅ vigtigt!

Det gør nemlig, at der ikke er ret meget der irriterer os længere, når vi mestrer netop dén Ninja-skill som er kaldet accept.

Vi arbejdede med at acceptere, at det var sket. Intet andet end, at det ikke kunne laves om. Ikke at det var okay, ikke at det skulle føltes retfærdig, ikke at det var fair.

Det er nemlig ikke det accept er.

Accept er blot at acceptere, at det skete er sket. I dette tilfælde, at Christmas Show var aflyst.

Det var blevet udmeldt. No more. Intet mindre. Intet mere. Nada. KUN accept af, at det allerede var meldt ud. Showet var aflyst.

Derefter bad jeg dem om at sætte sig ned og skrive mindst tre ting ned, som de kunne lave i stedet for.

Det behøvede ikke have noget med træning og stævner at gøre.

De svar de oftest kom med, var at de jo faktisk kunne se deres venner noget mere. At det ikke plejede at være det de havde fokus på op til Christmas Show, men at det jo faktisk kunne være ret hyggeligt!

Det dér med at finde en løsning på en udfordring. Eller som jeg plejer at kalde det, at knække koden på en  udfordring.

Det er den BEDSTE følelse jeg kan få!

Den følelse af at udfordringen giver slip og jeg får lidt bobler i maven, fordi jeg nu har skabt et nyt værktøj til min værktøjskasse, som jeg kan tage frem i lignende situationer, det er det fedeste!

Nyheden fortsætter efter annoncen

Så, søg at finde en løsning, så snart at du har accepteret, at det skete er sket.

Du skal ikke acceptere mere end det. Det er ok som en start. Med tiden, uden du tænker dybere over det, belønner din krop dig med en dybere form for accept at tingene.

Det er det der sker, når du ikke forcerer processen. For hvis du føler, at når du skal acceptere noget, så betyder det, at du skal være ok med det skete, så sker det sjældent, for du er ikke klar til dén form for accept fra start.

Med tiden vil du begynde at føle, at det er ”fint nok” og at du bare fandt på noget andet at lave.

Hvis du går rundt og ærgrer dig over noget, så prøv at acceptere at der er sket og dernæst sætte dig ned og skrive mindst tre ting ned, som du kan lave i stedet.

Når du accepterer tingene er sket, kan du hurtigere komme videre og bruge tiden på noget der er meget sjovere, end at sidde og ærgre dig over noget du ikke kan ændre.

Det er vigtigt for mig at sige, at når boget sket for dig, med dig eller imod dig, er det okay at føle noget. Den følelse du får, når noget sker, er en vejviser som har til formål at fortælle dig om du skal fortsætte med at gøre det du gør eller ej. Følelser er helt okay og SKAL være der.

Når du skal øve dig i accept, er det fordi du ikke skal stå fast i følelsen. Hvis ikke du accepterer, at det skete er sket, kan du ende med at gå i flere dage og tale med dig selv og dine venner om, hvor uretfærdigt det er.

Og, det du gør, bliver du jo som sagt god til .

Så hvorfor ikke øve dig i at finde en løsning, eller et bedre alternativ, i stedet for at bruge tid, overskud og energi på at ærgre dig over noget, som du ikke har nogen indflydelse på.

Du kan give øvelsen et skud og se om det ikke også kan flytte dit fokus.

Jeg ved det virker på os selv og de ryttere der mentaltræner sammen med mig. Så, hey, det virker helt sikker også for dig.

Kærlig hilsen

Anja

Powermind Academy

Hvis du har lyst til at få mentaltræne endnu mere, kan du finde flere øvelser her.

Læs også

Brug stævnebanen til miljøtræning

21-09-2021 20:47, af Anja Nielsen

Okay, lad os lige begynde fra begyndelsen. Hver dag taler jeg med kvindelige ryttere, som for alt i verden, ønsker at ride stævner hvor de har HELT ro i maven

Når du står i kviksand til halsen

15-09-2021 19:41, af Anja Nielsen

Kviksand, det er en fæl fætter. Og man kan faktisk drukne i det! Når jeg bruger ovenstående sætning, så er det for at skabe at billede for dig. På den måde er det jeg skal til at fortælle dig, meget nemmere at forstå

Brug stævnebanen til miljøtræning

27-08-2021 12:19, af Anja Nielsen

Okay, lad os lige begynde fra begyndelsen. Hver dag taler jeg med kvindelige ryttere, som for alt i verden, ønsker at ride stævner, hvor de har HELT ro i maven. Det er den primære årsag til, at ryttere kontakter mig

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hattrick til Karen Møller Rohde i dag (video)

15-10-2021 22:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde har i dag vundet anden kvalifikation for både 4-, 5- og 6-års, og i den netop overståede 6-års klasse var det i sadlen på den velspringende avlshingst Cassado Ask

Forbilledligt ridelig dressurhoppe tog sejren i 6-års

15-10-2021 15:28, af Thomas Bach Jensen

Sidste indledende dressurklasse ved finalestævnet for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var 6-års hestene, hvor der igen blev vist masser af kvalitet, og den meget velgående hoppe RGS Finest Alegra opnåede et 10-tal for ridelighed

Tak for dig, Bjarne – og for de første 50 år (video)

17-10-2021 17:43, af Thomas Bach Jensen

Helt uden Bjarne Nielsens viden var en hyldest for hans 50 års virke som træner sat i værk under dressurfinalerne ved Pavo og Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste på Blue, og det kom helt bag på den meget afholdte træner og højt respekterede dommer

Hold da op! Fuldt fart på fremragende 5-års (video)

16-10-2021 20:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Jacob Theodor Schmidt og Bøgegårdens Gladiator lagde stærkt ud i omspringningen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års heste, og selvom de følgende seks omspringningsekvipager gjorde sit, så lykkedes det ingen at slå den 17-årige sønderjyde af pinden

Dramatisk afslutning for vinderen i 4-års kvalifikation (video)

14-10-2021 17:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Karen Møller Rohde red den velspringende 4-årige Fi Fi Ask til sejr i første kvalifikation af Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste med en flot runde, som dog sluttede lidt dramatisk, da Karen måtte en tur i sandet lige efter målstregen

Keller tilfreds med hjemmeavlede Galliana KH (video)

15-10-2021 13:50, af Annika Knudsen Lorentsen

Det gør det lidt ekstra sjovt at ride ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championatsfinaler på Blue Hors, når man er til start på et af sine første hjemmeavlede afkom, fortæller Anée Keller, som i går fik fine ord med på vejen fra dommerne efter et fejlfrit ridt på hoppen Galliana KH, som blev belønnet med et 8-tal

U2 TD: Fra følauktion til championatsfinale (video)

16-10-2021 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Camille Silke Pless købte tilbage i 2017 U2 TD DWB på Dansk Varmblods Elitefølsauktion og i dag kan hun glæde sig over at have præsteret rigtig flot ved finalestævnet i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste. Camille fortæller, at U2 TD vil gøre alt for hende, ligesom hun vil gøre alt for ham og dette makkerpar kan uden tvivl se frem til mange succesfulde resultater fremover

OL bør ændres mener IDRC

16-10-2021 11:28, af Christine Krogh Frausing

Det seneste OL i Tokyo har vakt interesse, og særligt måden at afvikle dressurkonkurrencerne på, mener The International Dressage Riders’ Club bør revurderes

Et 9-tal og en sejr til Bøgegårdens Comann (video)

14-10-2021 19:57, af Annika Knudsen Lorentsen

I Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 5-års springheste har Jacob Thedor Schmidt og Bøgegårdens Comann netop taget sejren i første kvalifikation, efter en flot fejlfri runde

5-års verdensmesteren i front på Blue Hors (VIDEO)

15-10-2021 11:33, af Thomas Bach Jensen

I den indledende klasse for 5-årige dressurheste ved finalerne for Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste på Blue Hors har hingsten Hesselhøj Down Town lagt sig i spidsen efterfulgt af endnu et Hesselhøj Donkey Boy-afkom