Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Copyright Ridehesten.com
Når du tænker negative og nedbrydende tanker, får du negative og nedbrydende følelser, som får dig til at leve et negativt og nedbrydende liv. - Know the feeling?

Vores samfund er blevet sygt.

Det er så sygt, at vi bruger mere tid og energi på at børste tænder to gange dagligt og bruge den helt rigtige ansigtscreme, end vi bruger på at have det godt mentalt. Det er så forskruet som noget kan være. Vi spiser gerne piller for at undgå hovedpine, vi sover ikke om natten, vi arbejder hårdere og hurtigere, vi løber hele tiden, for at opnå den perfekte SoMe status på alle tænkelige medier.

Hvis jeg nu spørger dig hvad du helst vil miste. Vil du så helst miste alle dine tænder, dit job eller din forstand? Selvfølgelig vil du hellere være tandløs og arbejdsløs end at miste din forstand!

Vi vil så gerne læse en masse quotes og bøger om selvudvikling. Men vi gider ikke at "walk the mile". Og hvis vi ikke gider klemme ballerne sammen og ændre det i os, der ikke virker, sker der INTET. At forsøge at fikse vores mentale tilstand ved at læse blade og quotes, er det samme som at fikse en løbende vandhane ved at lægge håndklæder på gulvet. Ved at sige "i morgen gør jeg noget" er det samme som at forsøge at lappe et åbent sår med en skive pålægschokolade.

It doesn't work, honey.

Vi ønsker at quickfixe alt omkring os, fordi det er det vi er vokset op med.

"tab dig 15 kg på tre uger"

"få dit drømmejob ved denne ene øvelse"

"find manden i dit liv, blot ved at klikke her"

- Og jeg kunne blive ved. Men det gør jeg ikke.

Vi kan bare ikke gøre for det. Så simpelt er det. Det er sådan en verden vi er vokset op i. Så selvfølgelig tænker vi, at vi ikke gider arbejde for vores mentale sundhed. Det tager for lang tid og det er for hårdt. Så hvis vi læser en masse quotes på Instagram, så får vi det helt sikkert bedre.  

MEN! (ja, der er altid et men. Du havde vel ikke forventet, at jeg lod dig slippe her, vel?)

Hvis du kigger dig omkring. Så ser du KUN succes hos de mennesker der GØR noget. Succesfulde mennesker er dem som bliver ved. De lader ikke modgang og hårdt arbejde stoppe dem. For ved du hvad. Vejen til succes er belagt med prøvelser, arbejde og mod. Hvis du vil have succes med at være en endnu bedre udgave af dig selv, er du nødt til at gå gennem dit sind og din mentalitet. Du er NØDT TIL at turde udfordre dig selv og dine vaner og det er et MUST, at du øver dig i at være mere af den person, som du gerne vil være. Det er dit sind og dit mindset det hele handler om. Det er dér det hele starter. Både problemerne og succeserne.

Copyright Ridehesten.com
Når du sætter farten ned og mærker efter. Sådan rigtig mærker efter hvad du har brug for, så får du ro på. Først når du har ro på, kan du arbejde med dine tanker.

John Milton sagde engang: "The mind is it's own place. It can make a heaven out of hell, or a hell out of heaven."

Tænk lige over det.

Kh Anja 

Læs også

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Gardehusar Tved fik Hestens Værns Ur

26-01-2015 14:35, af Thomas Bach Jensen

12 måneders værnepligt ved Gardehusarregimentets Hesteskadron er netop overstået. I den forbindelse overraktes Hestens Værns Ur til Husar Tved, alias Anja Hornbæk Andersen, som har ydet en særlig indsats for hestenes ve og vel og altid sat hestene før sig selv

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente