Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Copyright Ridehesten.com
Når du tænker negative og nedbrydende tanker, får du negative og nedbrydende følelser, som får dig til at leve et negativt og nedbrydende liv. - Know the feeling?

Vores samfund er blevet sygt.

Det er så sygt, at vi bruger mere tid og energi på at børste tænder to gange dagligt og bruge den helt rigtige ansigtscreme, end vi bruger på at have det godt mentalt. Det er så forskruet som noget kan være. Vi spiser gerne piller for at undgå hovedpine, vi sover ikke om natten, vi arbejder hårdere og hurtigere, vi løber hele tiden, for at opnå den perfekte SoMe status på alle tænkelige medier.

Hvis jeg nu spørger dig hvad du helst vil miste. Vil du så helst miste alle dine tænder, dit job eller din forstand? Selvfølgelig vil du hellere være tandløs og arbejdsløs end at miste din forstand!

Vi vil så gerne læse en masse quotes og bøger om selvudvikling. Men vi gider ikke at "walk the mile". Og hvis vi ikke gider klemme ballerne sammen og ændre det i os, der ikke virker, sker der INTET. At forsøge at fikse vores mentale tilstand ved at læse blade og quotes, er det samme som at fikse en løbende vandhane ved at lægge håndklæder på gulvet. Ved at sige "i morgen gør jeg noget" er det samme som at forsøge at lappe et åbent sår med en skive pålægschokolade.

It doesn't work, honey.

Vi ønsker at quickfixe alt omkring os, fordi det er det vi er vokset op med.

"tab dig 15 kg på tre uger"

"få dit drømmejob ved denne ene øvelse"

"find manden i dit liv, blot ved at klikke her"

- Og jeg kunne blive ved. Men det gør jeg ikke.

Vi kan bare ikke gøre for det. Så simpelt er det. Det er sådan en verden vi er vokset op i. Så selvfølgelig tænker vi, at vi ikke gider arbejde for vores mentale sundhed. Det tager for lang tid og det er for hårdt. Så hvis vi læser en masse quotes på Instagram, så får vi det helt sikkert bedre.  

MEN! (ja, der er altid et men. Du havde vel ikke forventet, at jeg lod dig slippe her, vel?)

Hvis du kigger dig omkring. Så ser du KUN succes hos de mennesker der GØR noget. Succesfulde mennesker er dem som bliver ved. De lader ikke modgang og hårdt arbejde stoppe dem. For ved du hvad. Vejen til succes er belagt med prøvelser, arbejde og mod. Hvis du vil have succes med at være en endnu bedre udgave af dig selv, er du nødt til at gå gennem dit sind og din mentalitet. Du er NØDT TIL at turde udfordre dig selv og dine vaner og det er et MUST, at du øver dig i at være mere af den person, som du gerne vil være. Det er dit sind og dit mindset det hele handler om. Det er dér det hele starter. Både problemerne og succeserne.

Copyright Ridehesten.com
Når du sætter farten ned og mærker efter. Sådan rigtig mærker efter hvad du har brug for, så får du ro på. Først når du har ro på, kan du arbejde med dine tanker.

John Milton sagde engang: "The mind is it's own place. It can make a heaven out of hell, or a hell out of heaven."

Tænk lige over det.

Kh Anja 

Læs også

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Lucky Punch blev årets dressurhoppe i DSP

01-09-2019 14:26, af Camilla Tiefensee Schrøder
Avl|

Søstrene Anja og Gitte Kjelstrup fra Stald Søgaard har avlet guldmedaljehoppen Søgaards Lucky Punch, som denne weekend blev kåret som årets dressurhoppe ved Dansk Sportsponyavls Eliteskue i Ikast

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Springhoppe har 45 afkom registreret

13-11-2019 14:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Den franske hoppe Fragance de Chalus har intet mindre end 45 afkom registereret på HorseTelex.com, og hun er mor til mange internationale topspringheste, heriblandt hingsten Mylord Carthago

Sezuan på Grand Prix-kurs (video)

14-11-2019 13:24, af Thomas Bach Jensen

Gestüt Peterhof og Patrik Kittel løfter nu endelig sløret for, at den svenske toprytters træning med elitehingsten Sezuan har båret frugt, og parret er nu på Grand Prix-kurs

Oldenburgerhoppen Rebelle er død

13-11-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af november døde elitehoppen Rebelle, som har været redet af Maria Anita Andersen, da den blev ramt af en voldsom kolik

Ny Grand Prix-hest til svenske Peder Fredricson

13-11-2019 09:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Den svenske toprytter har ekspanderet sit hestehold med endnu en tophest, da han har erhvervet sig den 10-årige hoppe Chacco Dia

Svensk Grand Prix-hest opereret i halsen

12-11-2019 11:05, af Stine La Cour Andersen

Den 13-årige Grand Prix-hest Strolchi havde over en længere periode virket afkræftet, og det viste sig, at det var med god grund. Nu har vallakken, der sammen med Märit Olofsson Nääs indgår i det svenske B-landshold, gennemgået operation nummer to

Døjer din hest med sur stråle?

10-11-2019 11:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Efterårets mudderfolde kan ofte give anledning til sur stråle hvis ikke man sørger for at hesten har mulighed for rent og tørt underlag, og sur stråle kan give mange komplikationer

Alexander Helgstrand vandt sin PSG-debut

08-11-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med et flot ridt til 73.903 % på Grevens Sa'Va' vandt Alexander Yde Helgstrand i dag sin første Prix St. George ved Blue Hors Dressurfestival. Signe Kirk vandt første runde af Blue Hors Care Cup