Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Copyright Ridehesten.com
Når du tænker negative og nedbrydende tanker, får du negative og nedbrydende følelser, som får dig til at leve et negativt og nedbrydende liv. - Know the feeling?

Vores samfund er blevet sygt.

Det er så sygt, at vi bruger mere tid og energi på at børste tænder to gange dagligt og bruge den helt rigtige ansigtscreme, end vi bruger på at have det godt mentalt. Det er så forskruet som noget kan være. Vi spiser gerne piller for at undgå hovedpine, vi sover ikke om natten, vi arbejder hårdere og hurtigere, vi løber hele tiden, for at opnå den perfekte SoMe status på alle tænkelige medier.

Hvis jeg nu spørger dig hvad du helst vil miste. Vil du så helst miste alle dine tænder, dit job eller din forstand? Selvfølgelig vil du hellere være tandløs og arbejdsløs end at miste din forstand!

Vi vil så gerne læse en masse quotes og bøger om selvudvikling. Men vi gider ikke at "walk the mile". Og hvis vi ikke gider klemme ballerne sammen og ændre det i os, der ikke virker, sker der INTET. At forsøge at fikse vores mentale tilstand ved at læse blade og quotes, er det samme som at fikse en løbende vandhane ved at lægge håndklæder på gulvet. Ved at sige "i morgen gør jeg noget" er det samme som at forsøge at lappe et åbent sår med en skive pålægschokolade.

It doesn't work, honey.

Vi ønsker at quickfixe alt omkring os, fordi det er det vi er vokset op med.

"tab dig 15 kg på tre uger"

"få dit drømmejob ved denne ene øvelse"

"find manden i dit liv, blot ved at klikke her"

- Og jeg kunne blive ved. Men det gør jeg ikke.

Vi kan bare ikke gøre for det. Så simpelt er det. Det er sådan en verden vi er vokset op i. Så selvfølgelig tænker vi, at vi ikke gider arbejde for vores mentale sundhed. Det tager for lang tid og det er for hårdt. Så hvis vi læser en masse quotes på Instagram, så får vi det helt sikkert bedre.  

MEN! (ja, der er altid et men. Du havde vel ikke forventet, at jeg lod dig slippe her, vel?)

Hvis du kigger dig omkring. Så ser du KUN succes hos de mennesker der GØR noget. Succesfulde mennesker er dem som bliver ved. De lader ikke modgang og hårdt arbejde stoppe dem. For ved du hvad. Vejen til succes er belagt med prøvelser, arbejde og mod. Hvis du vil have succes med at være en endnu bedre udgave af dig selv, er du nødt til at gå gennem dit sind og din mentalitet. Du er NØDT TIL at turde udfordre dig selv og dine vaner og det er et MUST, at du øver dig i at være mere af den person, som du gerne vil være. Det er dit sind og dit mindset det hele handler om. Det er dér det hele starter. Både problemerne og succeserne.

Copyright Ridehesten.com
Når du sætter farten ned og mærker efter. Sådan rigtig mærker efter hvad du har brug for, så får du ro på. Først når du har ro på, kan du arbejde med dine tanker.

John Milton sagde engang: "The mind is it's own place. It can make a heaven out of hell, or a hell out of heaven."

Tænk lige over det.

Kh Anja 

Læs også

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Derbyridt ved 5* stævne vækker FEI's interesse

17-07-2019 07:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Carollo, som netop havde vundet en 160 cm-klasse dagen forinden, deltog i Derbyklassen ved Spruce Meadows, hvor den fik utroligt mange fejl, formodentligt fordi den var træt ovenpå dens toppræstation dagen før 

Over 100 leder efter forsvunden hoppe

14-07-2019 12:05, af Cecilia Lindahl

Over 100 mennesker har hjulpet til med at lede efter en 1-års hoppeplag, der har været forsvundet siden den 3. juli 2019

Hasse: Det er misforstået unghesteridning

19-07-2019 07:46, af Cecilia Lindahl

Støt unghesten ved at holde en konstant forbindelse til dens mund. Det er misforstået unghesteridning, at hesten skal gå frit uden støtte fra bidet, lyder det fra Hasse Hoffmann

God start for Dufour og Cassidy i Aachen

17-07-2019 21:42, af Kristine Ulsø Olsen

CHIO Aachen: I den firestjernede Grand Prix ved CHIO-stævnet i Aachen, red Cathrine Dufour sig her til aften helt op i toppen som nummer tre, mens klassen blev vundet af Sönke Rothenberger med over 81%

Følg med direkte fra Aachen

18-07-2019 07:59, af Kristine Ulsø Olsen

Når de danske dressurryttere rider på banen ved holdkonkurrencen i Aachen her til formiddag, er det muligt at se det direkte hjemme fra sofaen

Historisk resultat i Nations Cup

20-07-2019 16:29, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vi har aldrig nogensinde gjort det bedre, lyder det fra holdlederen, efter at det danske dressurlandshold i dag sluttede på en fantastisk andenplads med rekord høj samlet score i Nations Cup ved CHIO Aachen. Sejren gik til Tyskland, mens USA kom på trejdepladsen

Mand købte hest i Ungarn – og gik hjem med den

10-07-2019 18:14, af Mathilde Brejner

Ung mand købte hest i Ungarn og valgte derpå at gå den 1600 kilometer lange vej hjem til Sydsjælland med den

Særdeles godkendt holdpræstation i Aachen

18-07-2019 16:53, af Kristine Ulsø Olsen

CHIO Aachen: Både Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersen opnåede i dag over 78%. Det betyder at det danske hold efter første del af holdkonkurrencen i CDIO i Aachen, har sat sig på den foreløbig andenplads

Målet om EM er indfriet med topresultat (Opdateret)

14-07-2019 12:53, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag har de to juniorryttere Caroline Rehoff Pedersen og Maria Barnewitz Schou redet finale ved EM i Zuidwolde, og begge piger kæmpede flot blandt Europas allerbedste juniorryttere

Endnu et pragtprogram af Daniel og Zack