Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

For det er ofte kvinder, sætningen kommer fra:

Du ved, “ja, jeg er nødt til at holde styr på ALT, ellers vælter det hele jo!”

MEN.

Dette ”gen” – kontrolgenet, er faktisk ikke et gen. Det er et resultat af, at vi bare gerne vil have en finger med i ALT. – fordi vi fejlagtigt tror, at kærlighed og taknemmelighed fra andre, blandt andet kommer herfra.

- Og nej, det er ikke noget kun kvinder ejer. Desværre mænd.

(I har allerede den med ”at kvinder ikke kan køre bil”, det må være fint nok for jer ...)

Jeg oplever faktisk lige så mange mænd, som jeg oplever kvinder, gå rundt og prøve på at kontrollere. Det er som om det giver os en følelse af orden og ro.

Hvordan ved vi så det? Hvordan ved vi, at alt vælter uden os?

Af bitter erfaring, eller fordi vi har overbevist os selv om, at vi er uundværlige og er NØDT til, at sidde i kontroltårnet konstant?

Fordi verden vælter, hvis vi ikke kører vores lille Kim Jong-un projekt på vores familie, arbejde og venner?

Søde du. Verden vælter ikke, selvom du ikke er der til at kontrollere det hele.

Det kan godt være, at den lige skal genstartes. Kalibreres.

- Altså, fordi du har styret den med hård hånd så længe.

Men, den går ikke under.

Du har bare brug for at føle dig uundværlig, har du ikke?

Du har brug for at have en finger med i det hele, fordi det er en del af dig at være sådan, ikke sandt?

Copyright Ridehesten.com
Lad andre hjælpe til. Ræk hånden ud og se hvad der sker. Du vil blive overrasket.

Men hør her.

Lad de andre komme til. Lad dem vise dig, at de godt kan hjælpe til og elske dig ligeså højt, selvom de tager noget af byrden i hverdagen.

Der er også andre der kan stå for gavekassen, aftensmaden, dyrene, tøjvasken, støvsugningen og festudvalget.

Du skal elskes for den du er og ikke for den der gør alting for andre. Du er god nok, selvom du ikke er flittig og arbejdsom hele tiden.

Og øhm, den snak du har med dig selv lige nu, ikk? Den der stemme, som fortæller dig, at du enten er nødt til at stå for alting, fordi de andre ikke kan eller gider. Det er din hjerne der prøver på at få dig til at forblive den du er. Den vil gerne have, at du bare gør som du plejer, pr automation. – det ser din hjerne som overlevelse. – men det er en snak vi kan tage en anden dag.

Lige nu skal du holde fokus på at øve dig i, at være mere af den du gerne vil være.

Når du vil have kontrollen over det hele, så kører du dig selv ud på et sidespor.

Du bliver træt og manipulerende i længden, når du bruger al din energi på at være en blæksprutte.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Øv dig i, at lade én ting falde, hver dag. Én lille ting. Se, at den falder til jorden og verden alligevel går videre. Eller se, at den bliver grebet af en anden.

JA det vil føles faretruende. Du vil også føle dig selv som en fiasko, fordi du pludselig gør noget du ikke er vant til og er usikker på er rigtigt. - og det vil være skræmmende.

Men, som du har hørt mig sige før, så er det den eneste vej frem. Udvikling føles skræmmende. Det er ikke alle der kan, fordi de ikke tør.

Men, DU tør! Det ved jeg!

Slip nu kontrollen lidt. Livet er også dit. Du er ikke sat her for at være serviceorgan. Jeg ved godt det føles sådan nogle gange. – Og nu er jeg lidt hård ved dig.

DET ER DIN EGEN SKYLD!

DU har selv tilladt at det er sådan du vil ses.

- Men du kan ændre det!

Forestil dig lige nu (og uden at din hjerne blander sig!) hvor befriende det vil være, at kunne sætte andre i sving med nogle af dagligdagens gøremål. Hvad ville du bruge tiden på, hvis du fremover beder om hjælp?

Copyright Ridehesten.com
Når du giver slip, giver du plads til noget nyt. Lad det nye du inviterer ind, være noget der giver dig overskud og ro.

Ville du gøre noget mere for dig selv?

Ville du måske:

Løbe en tur?

Læse en bog?

Hvile dig lidt?

Tale med en veninde?

Meditere?

- Ja, hvad ved jeg? – Det eneste jeg ved med sikkerhed det er, at du vil blive mere rummelig, kærlig, rolig, afstresset og glad!

Den frihedsfølelse du mærker, bliver dit nye drug. Du finder ud af, at livet bliver nemmere og overskuddet bliver større.

Det lover jeg dig.

For ved du hvad?

Jeg har selv været der.

Kærlig hilsen

Anja
Powermind Academy

Følg mig her:
Facebook
Instagram
www.powermindacademy.dk

Læs også

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Det er på tide, at du dropper den forargelse

22-06-2020 07:37, af Anja Nielsen

Kender du det. Du sidder med en indædt følelse i maven over, at hende Kirsten henne i stalden, endnu engang har taget for meget wraphø og nu kan det simpelthen være nok

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen
20 24 29 28
bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Grand Prix-hest død på banen

30-11-2020 07:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det internationale stævne i Belgien i den forgangne uge faldt holstenervallakken Tyson død om på banen under torsdagens 140 cm-klasse

Toppræstation: Danmark 2'er i Nations Cup!

28-11-2020 13:55, af Annika Knudsen Lorentsen

Det var lige ved og næsten for de danske ryttere i dagens Nations Cup i Spanien, hvor de endte på en fornem andenplads lige bag det stærke tyske hold og foran flere andre stærke topnationer

Jørgen Ravn fylder 70 år i dag

24-11-2020 14:02, af Thomas Bach Jensen

En af dansk ridehesteavls helt store profiler, den succesfulde opdrætter Jørgen Ravn, kan i dag fejre sin 70-års fødselsdag

Dansk rytter testet positiv i doping – foder under mistanke

24-11-2020 16:36, af Britt Carlsen

FEI har meddelt Dansk Ride Forbund, at militaryrytter Maibrit Laustsens hest Lillifee Ajk er testet positiv i en dopingtest foretaget ved UVM i Frankrig – foder er under mistanke

UVM i dressur i Verden er aflyst

27-11-2020 17:17, af Thomas Bach Jensen

Usikkerhed omkring planlægning af afviklingen af UVM i dressur har ført til aflysning, meddeler FEI, WBFSH og de tyske arrangerer her til aften

DRF ændrer deres licenstyper og priser

30-11-2020 12:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Dansk Ride Forbund har meddelt, at de har ændret således, at man kan betale licens fortløbende, og nu har de netop offentliggjort, at de også har valgt at ændre på deres licenstyper og priser fra det nye år 

Sara Aagaard Hyrm vinder ECCO Cup for ungrytter (video)

27-11-2020 13:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

For tre uger siden faldt Sara Aagaard Hyrm af hesten og blev indlagt på traumeafdelingen. I dag har hun vundet finalen i ECCO Cup for ungryttere med Skovborgs Romadinov

Ridesporten afvikles i Versailles ved OL 2024

30-11-2020 10:29, af Annika Knudsen Lorentsen

Selvom vi lige skal forbi OL i Tokyo, så kan man godt begynde at glæde sig til OL i Paris 2024, og her bliver ridesportsbegivenhederne afholdt i Versailles

10 grunde til ikke at lægge dækken på

23-11-2020 07:58, af Merete Haahr

Mange lægger dækken på så snart vinteren er over os og vi selv begynder at fryse, men hvornår fryser hesten og har den egentlig brug for al den indpakning? Ifølge forskere, så er svaret måske ikke helt så naturgivet som vi tror

Over 84 % til Sophia og Adriano (video)

29-11-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen

Vinderen af den sidste ECCO Cup-finale 2020 blev Sophia Boje Obel Jørgensen med Adriano B. Hun sluttede virkelig finalestævnet af med manér, og landstræner Dennis Fisker fortæller, at han er overordnet godt tilfreds med rytternes præstationer, og at han ser frem til en ny stævnesæson i det nye år