Du er ikke som de andre – elsk det

26-08-2020 07:28, af Anja Nielsen

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, som den gamle danske sang lyder. Og der er noget om netop dén påstand

Copyright Ridehesten.com
Det du gør, bliver du god til. Øv dig i at tænke at du er fantastisk. Elsk at du ikke er som de andre. Foto: Privat
Se flere nyheder efter annoncen

For du er ikke som de andre og det kan fortsætte med at du hade eller begynde at elske. For det ændrer sig ikke.

Heldigvis da!

Men, nogle gange vil vi bare ønske at vi er lige som de andre.

Det forstår jeg godt.

Vi synes ikke vi er gode nok, dygtige nok, hurtige nok, pæne nok osv.

Men, hvis du sagde sådan til mig, ville jeg spørge dig; ”I forhold til hvad?”

For det handler nemlig om at sætte dét spørgsmål ind i en målestok.

Sådan én der kan måle hvem eller hvad du måler dig op imod.

For dét at konstatere at du ikke er et eller andet nok, dén er altså lidt for tynd.

Der skal noget målbart på.

Så, hvem måler du dig med? – Hvad måler du dig med?

Ofte er vi ikke helt klar over, hvem eller hvad vi mener vi ikke er gode nok til.

Det er bare sådan noget ”man” siger.

”Jeg er ikke x, y eller z nok”

Se flere nyheder efter annoncen

Men, sæt dig lige og brug et par minutter og tænk over det.

”Hvem eller hvad er jeg egentligt ikke god nok til?”

HVIS du finder ud af det, så vil jeg bede dig om at mærke efter om det er en vanetanke eller om det er virkelighed.

Er det bare noget du er vant til at føle, men egentligt godt kan se at det ikke holder vand, nu hvor du har sat det ind i en målestok. Eller er det virkeligt, fordi du ikke ér god nok (lige nu) til at komme på landsholdet, eller tale flydende fransk, eller noget helt tredje?

Uanset, så skal du have fat i ansvarsknappen.

Du ved, den dér som ofte er ret irriterende at kigge på, fordi du ikke gider lave arbejdet i at tage ansvar.

Men, jeg har sagt til før og jeg siger det gerne igen; Du er selv ansvarlig for, hvad er sker for dig, med dig og imod dig.

Du skal til at tænke ” hvad gør jeg for at nå mit mål?” og så skal du følge de steps det kræver for at nå dit mål.

Når du tager ansvaret hjem og mærker efter, hvad du kan gøre for at ændre på den følelse du sidder med lige. Enten ved at smile af tanken, fordi du nu ved at det blot er en vane og ikke er virkelige, eller om det er virkelighed og du så tænke ”hvad kan jeg gøre for at ændre det, i stedet for at tænke ”hvorfor sker det her mod mig?”, så vil du mærke en poser indeni dig, som blusser op. Den power skal du samle på. Det er den der får dig frem i bussen.

Når du tager ansvaret hjem til dig selv og skaber vejen hen til det du drømmer om, så bliver du ustoppelig. Så kan du løse alle udfordringer der måtte komme din vej.

Blot ved at tænke løsninger i stedet for begrænsninger.

Simpelt, ikk?

Skab en dejlig dag

Kh Anja

Powermid Academy

Læs også

Bliver du (også) ofte skuffet over dit resultat?

12-10-2020 12:53, af Anja Nielsen

Der er da ikke noget mere ærgerligt, end at komme ud af banen med rygsækken fyldt af fejl og skuffelse! Det forstår jeg godt

Din telefon er vigtigere end du er

15-09-2020 07:35, af Anja Nielsen

Det er noget af en påstand, jeg ved det. Men, prøv lige at tænke nærmere over det

Flyt dig så hurtigt du kan

08-08-2020 13:25, af Anja Nielsen

Kender du det? Du har en veninde, kammerat, kæreste, arbejdskollega etc. som er i super dårligt humør, og det bliver du påvirket af

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Har du tænkt dig at gå på ferie med dén attitude?

21-06-2019 16:34, af Anja Nielsen

Kender du det? Du er træt. Du er udkørt. Du orker knap nok, at I skal pakke og køre på ferie om et par uger. Du magter egentligt ikke noget

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tophesten Hedelunds Anakin er ikke mere

25-10-2020 08:38, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Ditte Mikkelsen har mistet sin 5-årige tophest Hedelunds Anakin , der var en af kandidaterne til UVM-deltagelsen i kommende uge

Hestemisbruger taget på fersk gerning

25-10-2020 14:09, af Thomas Bach Jensen

Natten til torsdag havde en 28-årig mand skaffet sig adgang til en stald, men blev af staldens ejer afsløret i at berøre en af hestene. Efter en halvtimes jagt kunne Nordsjællands Politi anholde manden, der står over for en række alvorlige sigtelser, herunder overtrædelse af dyreværnsloven

Dufour: Det er benhårdt arbejde der gør forskellen

19-10-2020 11:26, af Annika Knudsen Lorentsen

(video) I anledning af weekendens World Cup-stævne på Vilhelmsborg, hvor Cathrine Dufour sejrede to gange i sadlen på den 10-årige vallak Bohemian, har DR Sporten bragt et indslag med den hårdtarbejdende rytter

Hvad betyder ny COVID-19-situation for ridesporten?

23-10-2020 19:34, af Thomas Bach Jensen

På aftenens pressemøde offentliggjorde myndighederne en række stramninger af de gældende COVID-19-retningslinjer og indførte desuden en række nye tiltag. Dansk Ride Forbund går i dialog med Dansk Idrætsforbund for hurtigst muligt at kunne give en videre udmelding

Landstræneren og eleven går sammen

21-10-2020 18:30, af Hannah Duelund Liltoft

Dennis Fisker der i uge 42 var repræsenteret til World Cup stævnet på Vilhelmsborg er en travl herre. Tirsdag aften gav han en lektion i opdragelse af forældre og et anderledes indblik i livet som landstræner

Præmiehingst til Danmark (VIDEO)

23-10-2020 16:16, af Hannah Duelund Liltoft

En af præmiehingstene fra Hannoveranerhingstekåringen, blev efterfølgende udbudt på den spektakulære auktion over springhingste i Verden, Torsdag aften. Én af hingstene endte på dansk grund

Tyskland har sat et stærkt UVM-hold

20-10-2020 19:42, af Thomas Bach Jensen

For første gang siden 2015 afvikles verdensmesterskaberne for ungheste (UVM) i dressur i Tyskland, hvor det i december løber af stablen i byen Verden. Tyskerne stille med tidligere medaljevindere som Revolution Secret

Endnu en præmieret springhingst til Danmark (VIDEO)

23-10-2020 20:34, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Danske springhesteavlere bliver forkælet med nye spændende springhingste til Danmark. Det forlyder nu, at ikke blot en men hele to præmiehingste fra Verden er kommet på danske hænder. Det gælder nemlig også den skimlede Zirocco Blue-søn

En ny begyndelse