ECCO Cup 2014: Sara Van Deurs Petersen

06-12-2014 11:59, af Nina Marie Villadsen

Med ponyen Farbenfroh er Sara Van Deurs Petersen klar til ECCO Cup-finalen for kat. 1, som løber af stablen i Middelfart den kommende weekend – Ridehesten.com har talt med den talentfulde rytter

Copyright Ridehesten.com
Sara Van Deurs Petersen og Farbenfroh ved B-stævne i Kolding 2014.

Hvornår og hvordan kom du i gang med at ride?
- Jeg startede med at ride, da jeg var 6 år. Min mor lokkede mig med til rideskolen for at få en prøvetime, og derfra har jeg bare været helt bidt af det. Jeg har redet på tre forskellige rideskoler og i mange år, før jeg fik min egen pony.

Fortæl lidt om den pony, du skal deltage på.
- Farbenfroh, som jeg skal starte ECCO Cup-finalen på, har jeg haft i snart 2 år, og vi har startet bl.a. i Hagen, EM i Irland m.m. Han er en meget frisk og energisk pony og har lige det ekstra gear, som jeg godt kan lide. Han er 11 år og stadig i rivende udvikling.

Hvem får du undervisning af, og hvad er det vigtigste han/hun har lært dig?
- Jeg rider til daglig undervisning hos Cathrine Dufour. Hun har lært mig sindssygt meget, vi fungere godt sammen, hun har en masse inputs og er virkelig på under en undervisningstime. Hun er ikke kun en god underviser, men også en god støtte og prøver virkelig at gøre alt, hvad hun kan for at hjælpe. Det vigtigste hun har lært mig er nok lidt af det hele, de små fif jeg hele tiden får.

Hvad er du og din pony bedst til?
- Det vi er bedst til er nok at give et godt førstehåndsindtryk og skjule små fejl. Her de sidste par stævner, specielt DM for både hold og individuelt og tredje kvalifikation til ECCO Cup har vi fået meget af opvarmningen med ind på banen og været bedre til at holde formen og bæringen, det er en dejlig følelse, når det hele går op i en højere enhed.

Hvad glæder du dig mest til ved ECCO Cup-finalerne?
- Jeg glæder mig rigtig meget til at komme af sted til ECCO Cup-finalen, ikke kun fordi det er finalen, men også fordi det er det sidste stævne i år, og fordi Middelfart ridecenter plejer at afholde nogle gode stævner, hvor der er styr på tingene. Det er dog også lidt med blandede følelser, fordi det er sidste stævne sammen med mange af de søde piger som stopper i år, og som jeg har haft mange gode oplevelser sammen med.

ECCO Cup

Startlister

Læs også

Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

ECCO Cup-kvalifikationen er afgjort

28-04-2019 20:10, af Camilla Tiefensee Schrøder

De fem vindere af weekendens ECCO Cup-kvalifikation blev fundet her til eftermiddag ved landsstævnet i Kolding. Der blev byttet en smule rundt i toppen, men vinderne blev de samme som i går – med en enkelt undtagelse

Dobbelt ECCO-sejr til Helgstrand

27-04-2019 21:20, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det unge talent Alexander Helgstrand vandt i både kat. 1 og juniorklassen i første runde af weekendens ECCO Cup  ved landsstævnet i Kolding

Sejr til Danmark både for junior- og ungryttere

23-05-2019 18:38, af Annika Knudsen Lorentsen

I dagens individuelle dressurklasser blev det til sejr for Sofie K. Hansen i juniorklassen, mens Sara van Deurs Petersen løb med sejren i ungrytternes Prix st. George

Sengers første sejr på landsplan

10-05-2014 09:10, af Nina Marie Villadsen
Pony|

De indlendende ponyklasser til weekendens ECCO Cup for pony blev afviklede fredag og sejrene gik blandt andet til Anne Sophie Gerstorf Sørensen, Sara van Deurs Petersen og så til Christine Marie Senger, der i går for første gang fik hentet en rød sløjfe med hjem fra et landsstævne

Positive dommere i Kapellen

23-05-2014 08:59, af Sandra Kristoffersen
Pony|

Ponyerne blev taget godt imod af dommerne til CDI Kapellen, og ponypigerne leverede nogle flotte ridt. Der blev givet masser af point til de gode ting, dog var der en del småfejl blandt ekvipagerne, som også kunne ses på procenterne

Flot afslutning på EM i ponydressur

03-08-2014 20:32, af Thomas Bach Jensen
Pony|

De tre danske piger Karoline Rohmann, Sandra Aagaard Hyrm og Sara Van Deurs Petersen havde i dag en flot afslutning på et imponerende lækkert arrangement ved EM i Irland

Fire danske andenpladser - opdateret

12-04-2015 07:29, af Nina Marie Villadsen

Lørdag var spækket med flotte danske placeringer ved CDI Zeeland Outdoor International i Holland

Mød ECCO Cup-vinderne 2014

10-01-2015 08:02, af Nina Marie Villadsen

Sille Engermann, Sara Van Deurs Petersen, Henriette Dam Vestergaard, Anne Sophie Gerstorf Sørensen og Nanna Skodborg Merrald løb med sejren i ECCO Cup 2014

Sejr til Maria og Sara ved Equitour

24-05-2019 18:44, af Annika Knudsen Lorentsen

I de individuelle junior- og ungrytterklasser blev det igen i dag til danske sejre, Sara van Deurs Petersen hos ungrytterne og Maria Mejlgaard Jensen hos juniorrytterne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen

6 ekvipager klar til Falsterbo

15-06-2019 18:57, af Mette Emilie Pedersen

Ringsted Sportsrideklub bød i dag velkommen til Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for 4-, 5-, 6- og 7-års heste. Næste weekend byder Billund Sportsrideklub velkommen til anden kvalifikation