LIVE: Dansk Varmblods Elitefølauktion

21:54 Borbjergs Fairy Beautiful fik hammerslag på 50.000 EUR til Helgstrand Dressage

20:11 Hoppeføllet Egegårdens Miss Daisy solgt for 40.000 EUR til Blue Hors

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

En mega dejlig sommerferie nærmer sig sin afslutning og skolen begynder snart igen.

I første uge af ferien var jeg på ridelejr i Gråsten med begge mine dressurponyer. Det var virkelig hyggeligt, og jeg fik nogle rigtig gode veninder. Det er så dejligt i Gråsten, for her er mange ryttere, som rider seriøst og på højt niveau, så når man træner, er der nogle, som man får ideer af at ride sammen med. Prinsesse Isabella var også med, fordi de var på sommerferie på Gråsten Slot. Det var rigtig hyggeligt at lære hende at kende og høre om hendes hverdag, som er ret meget anderledes end min. Vi havde dressurundervisning om formiddagen ved Pernille Ørum og lavede rigtig mange andre sjove og lærerige ting. Spillede rundbold, legede vandkamp, havde striglekonkurrence og stjerneløb.

Bagefter var jeg en tur i Italien med hele min familie, hvor jeg mest slappede af, og da jeg så kom hjem igen skulle jeg selv holde ridelejr sammen med nogle andre piger på min lillesøsters rideskole for en masse børn. Det var sjovt at skulle undervise og arrangere, og jeg havde fået mange ideer i Gråsten, men det var også krævende, fordi vi skulle sove i telt med børnene, og det regnede ind og nogle fik hjemve og ville hjem, men de kom heldigvis tilbage igen. Jeg underviste i dressur, og vi red også ud på tur og sprang. En aften var vi ved standen og badede.

Sidste uge tog jeg så på springcamp med nogle af mine veninder i Bernstorffsparken. Jeg ville gerne blive bedre til at ride afstandene rigtigt og lære lidt mere om springning. Det var virkelig sjovt. Lars Terkildsen var rigtig god til at undervise. Han lærte os om bomtræning og banetræning, og vi lærte også om mentaltræning og kost, noget som jeg også kan bruge i min daglige træning med dressurponyerne. Vi sov i telt, og hver morgen klokken 7 lavede vi morgengymnastik i parken. Vi fik også en dyrlæge på besøg, som fortalte om, hvordan vi bedst passer på vores ponyer. Men da han påstod, at dressurryttere og dressurponyer er tykkere end springryttere og springponyer, måtte jeg altså lige sige, at jeg altså var dressurrytter!

Jeg kan virkelig varmt anbefale at tage på ridelejr. Man får nye venner og nye input til sin træning, som man kan bruge resten af året.

Ellers så skal august mest gå med dressurtræning nu frem mod DM, hvor begge ponyer skal med, men Revolution skal kun gå lilletur. Jeg er blevet virkelig glad for ham, han er sådan en dejlig pony, som altid har ja-hatten på, og jeg håber meget, at vi kan få lige så mange gode oplevelser sammen, som jeg har haft og stadig har med Aurora.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

Fantastisk oplevelse til NBC på Vilhelmsborg

02-07-2019 07:17, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er netop hjemvendt fra Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg og jeg vil i dette blogindlæg fortælle jer lidt om min oplevelse

Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Blog: Tips til selvbæring

11-04-2018 06:56, af Line Hermann Hass

For mig er der magi ved dressur, når der er lethed og samspil mellem hest og rytter, sådan fortæller Grand Prix-rytter Line Hermann Hass i sit nyeste blogindlæg på Ridehesten Junior

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Når det hele vender

30-09-2018 17:38, af Sabrina Lindhardt

Det kan hurtigt gå rigtig galt på en ganske almindelig ridetur, og det gjorde det en ganske almindelig onsdag for Sabrina. Vest og hjelm var hendes redning - få et ærligt indblik, når tingene ikke helt går som planlagt

Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Nye blog-profiler på Ridehesten.com

17-04-2012 07:19, af Signe Wiese
To nye bloggere er kommet til på Ridehesten.com - en af Danmarks bedste unge springryttere og en af Danmarks højest uddannede sadelmagere

Helgstrand: Talent er ikke lig med penge

16-04-2009 12:03, af Grethe Næsby
De bedste internationale heste er i dag i en prisklasse, hvor kun få kan være med. De kan dog stadig ikke gå konkurrence uden flid og talent fra rytterens side, beretter Ulf Helgstrand i sin nyeste blog

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Bronze til Cathrine (video)

22-08-2019 22:50, af Britt Carlsen

Det blev en helt magisk og forunderlig aften ved EM i Rotterdam, hvor vi blev vidne til dressur på højeste niveau. Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy vandt bronze efter de to tyske ryttere Isabell Werth og Dorothee Schneider

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Aflivning af hest skabte stor debat ved grænsen

22-08-2019 14:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

I Tyskland er det ulovligt at aflive en rask hest – men det må man gerne i Danmark. En sønderjysk hesteejer stak fingrene i en hvepserede, da hun besluttede at aflive sin hest mod sin tyske partsrytters vilje

Danmark i holdfinalen i springning (video)

22-08-2019 14:50, af Britt Carlsen

Springrytterne red sig i dag ind i holdfinalen ved EM i Rotterdam. Et resultat, som blev grundlagt af to ridt til blot 5 fejl af EM debutanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen. Det var ellers en dag, hvor flere topryttere fejlede og stillingen i mesterskabet ændrede sig