På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

En mega dejlig sommerferie nærmer sig sin afslutning og skolen begynder snart igen.

I første uge af ferien var jeg på ridelejr i Gråsten med begge mine dressurponyer. Det var virkelig hyggeligt, og jeg fik nogle rigtig gode veninder. Det er så dejligt i Gråsten, for her er mange ryttere, som rider seriøst og på højt niveau, så når man træner, er der nogle, som man får ideer af at ride sammen med. Prinsesse Isabella var også med, fordi de var på sommerferie på Gråsten Slot. Det var rigtig hyggeligt at lære hende at kende og høre om hendes hverdag, som er ret meget anderledes end min. Vi havde dressurundervisning om formiddagen ved Pernille Ørum og lavede rigtig mange andre sjove og lærerige ting. Spillede rundbold, legede vandkamp, havde striglekonkurrence og stjerneløb.

Bagefter var jeg en tur i Italien med hele min familie, hvor jeg mest slappede af, og da jeg så kom hjem igen skulle jeg selv holde ridelejr sammen med nogle andre piger på min lillesøsters rideskole for en masse børn. Det var sjovt at skulle undervise og arrangere, og jeg havde fået mange ideer i Gråsten, men det var også krævende, fordi vi skulle sove i telt med børnene, og det regnede ind og nogle fik hjemve og ville hjem, men de kom heldigvis tilbage igen. Jeg underviste i dressur, og vi red også ud på tur og sprang. En aften var vi ved standen og badede.

Sidste uge tog jeg så på springcamp med nogle af mine veninder i Bernstorffsparken. Jeg ville gerne blive bedre til at ride afstandene rigtigt og lære lidt mere om springning. Det var virkelig sjovt. Lars Terkildsen var rigtig god til at undervise. Han lærte os om bomtræning og banetræning, og vi lærte også om mentaltræning og kost, noget som jeg også kan bruge i min daglige træning med dressurponyerne. Vi sov i telt, og hver morgen klokken 7 lavede vi morgengymnastik i parken. Vi fik også en dyrlæge på besøg, som fortalte om, hvordan vi bedst passer på vores ponyer. Men da han påstod, at dressurryttere og dressurponyer er tykkere end springryttere og springponyer, måtte jeg altså lige sige, at jeg altså var dressurrytter!

Jeg kan virkelig varmt anbefale at tage på ridelejr. Man får nye venner og nye input til sin træning, som man kan bruge resten af året.

Ellers så skal august mest gå med dressurtræning nu frem mod DM, hvor begge ponyer skal med, men Revolution skal kun gå lilletur. Jeg er blevet virkelig glad for ham, han er sådan en dejlig pony, som altid har ja-hatten på, og jeg håber meget, at vi kan få lige så mange gode oplevelser sammen, som jeg har haft og stadig har med Aurora.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

Blog: Hverdagen på Tronsø

30-01-2018 15:55, af Michelle Tovgaard

Drømmer du om at komme på efterskole med din hest, men er lidt nysgerrig på hvordan hverdagene på efterskole er? Så har du her muligheden for at lære meget mere om hverdagen på Tronsø efterskole

Blog: World Cup gav mig inspiration til eget Kürprogram

27-10-2018 13:53, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger, Johanne har været med bag kulissen ved det store World Cup stævne i Herning, og hun har fået inspiration med hjem til sin eget kürprogram

Blog: Hesteliv i England

06-02-2018 08:28, af Stephanie Cornaby Elster

Drømmer du også om at flytte til udlandet og arbejde med heste? Så kan du med fordel læse denne måneds blogindlæg fra Juniorblogger Stephanie Cornaby Elster, der nu har boet 6 måneder i England, hvor hun dagligt rider en masse heste

Blog: Efterskole livet - To heste med på skole

24-02-2018 08:02, af Michelle Tovgaard

Mange unge ryttere drømmer om et år på efterskole, og for nogle er det en oplevelse de deler med deres helt egen hest, men hvordan er det at have hele to heste med på efterskole?

Blog: Tips til en bedre tøjlekontakt

05-06-2018 20:16, af Line Hermann Hass

En fast læser på Ridehesten Junior har skrevet ind til Grand Prix-rytter Line Hass for at få tips til en bedre tøjlekontakt. Læs det spændende blogindlæg og få en masse inspiration til din daglige træning

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour og Rasmine Laudrup indgår samarbejde

04-12-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Springrytteren Rasmine Roesdahl Laudrup har indgået et samarbejde med den danske dressurstjerne Cathrine Dufour, og det betyder at Rasmine vil drive et mindre staldafsnit med springheste hos Cathrine

Tilfældig byttehandel endte i stor succes

04-12-2019 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Rigtig mange benytter sig af vores salgsside for heste her på Ridehesten.com og en af dem er springrytter Maria Mols Jakobsen, som for nogle år siden lavede en meget succesfuld byttehandel da hun satte sin pony til salg i håbet om at skaffe penge til hendes kommende springhest

Dufour er 5'er på verdensranglisten

05-12-2019 06:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Weekendens vinder af Saab Top-10, Cathrine Dufour, er kravlet endnu længere op ad FEI Longines Ranking i dressur med hendes makker Atterupgaards Cassidy, og er nu nummer 5

OL-ryttere på startlisten i Aalborg (video)

07-12-2019 18:47, af Britt Carlsen

I denne weekend afvikler Sportsrideklubben Aalborg Jysk Mesterskab i dressur. Og det med OL-ryttere og World Cup-finalister på startlisten, men det var Charlotte Heering som sikrede sejren i dagens Grand Prix

To hestemænd med en fælles mission

06-12-2019 10:30, af Thomas Bach Jensen

Under titlen “One Moment in Time” vil to af verdens dygtigste hestemennesker, spanske Severo Jurado Lopez og australske Will Rogers, føre publikum ind i deres træningsunivers i torsdags aftens showclinic under Dansk Varmblods Hingstekåring 2020 i MCH Messecenter Herning. Den ultimative julegaveidé?

Hjælp Maria Claumarch – hun mangler et rideben

03-12-2019 11:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

For et år siden fik Maria Claumarch amputeret sit ene ben pga. en hospitalsfejl. Hun har siden da forgæves forsøgt at få bevilget et rideben, så hun kan komme tilbage i sadlen og til sit daglige arbejde med heste. Hendes veninder har nu startet en indsamling for at hjælpe hende

Aquino og Jeanette tog forsiden

06-12-2019 12:17, af Thomas Bach Jensen

For 20 år siden prydede den nykårede vinderekvipage af dressurchampionatet for 4-års, Aquino og Jeanette Sund, forsiden af magasinet Ridehesten. Hvad der sidenhen blev af denne ekvipage, hvar vi snakket med Jeanette Sund om

Blue Hors-hingste på vej mod varmere himmelstrøg