Et fantastisk stævne

29-01-2019 11:20, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til årets første landsstævne med sine to ponyer. Læs alt om, hvordan Johanne har forberedt sig på stævnet med blandet et programridningskursus hos dommer Kurt Christensen

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden var jeg til årets første landsstævne – Horseworld Cup i Vejle. Det er et stævne, som jeg altid glæder mig til, fordi det er spændende at se om vinterens træning har virket. Jeg havde min egen to´er pony Aurora med og Da Capo, den anden to´er pony, som jeg har i træning. Aurora skulle være opstaldet i Vejle, men fordi Da Capo er hingst, syntes jeg, at det var nemmere at have ham hjemme.

Inden stævnet havde jeg sat mig to mål. Da Capo skulle ride mindst 65%, så han kunne være med til Ecco Cup i marts, og Aurora skulle have en placering i top fem.

Jeg havde blandt andet øvet programmerne på et programridningskursus ved dommer Kurt Christensen. Det var vildt lærerigt, og noget jeg helt sikkert vil gøre igen.

Første dag red vi PRT. Da Capo var lidt hård fortil og spændte lidt op for mig på banen. Det var første gang, jeg skulle prøve at ride landsstævne på ham, og han mangler stadig noget styrke, men han klarede opgaven flot og fik de 65 %, som han skulle. Aurora havde været virkelig fin hele ugen op til stævnet, og hun gik en rigtig god tur og blev nummer tre med 68,4%.

Næste dag var det PRM. Da Capo var lidt bedre og fik 65,6%. Aurora var igen super fin og blev nummer fire med 69%, vi fik kun en enkelt ærgerlig fejl med et changement i en øgning.

Sidste dag skulle vi ride kür. Det var første gang Da Capo skulle prøve det. Jeg havde lavet programmet i juleferien, så jeg var spændt på, hvordan det ville gå, men det gik mega godt, og han fik 68,4% og endte på en samlet 10. plads.

Aurora skulle ride tredjesidst, fordi hun lå nummer tre samlet. De sagde i højtaleren, hvad de andre red, så jeg var spændt på om jeg kunne holde min placering, men hun var bare med mig hele vejen, vi red 74,2% og fik en samlet tredjeplads.

Det var bare så fedt at komme i gang med stævnerne igen og mærke at træningen havde virket. I kan følge min træning med ponyerne på Instagram @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

Nye distanceregler efter DM-diskussion

25-09-2019 14:15, af Camilla Tiefensee Schrøder

DRF's distanceudvalg har besluttet at ændre reglerne i kølvandet på diskussionen om vinderen af årets danmarksmesterskab i Distance, der blev kritiseret for at ride på en svenskejet og -trænet hest

Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Min første Ecco finale

10-12-2018 21:33, af Cecilia Lindahl

Junior-rytter Johanne Jensen har netop været til sin første Ecco Cup finale med ponyen Aurora. Læs alt om den spændende oplevelse

Blog: Mit bedste DM

23-08-2018 18:14, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til sidst allerbedste DM sammen med ponyen Aurora. Læs alt om den store dag på Ridehesten Junior

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Hest død på distanceruten

28-08-2014 13:09, af Nina Marie Villadsen

WEG – Opdateret. Der er nu bekræftet, at den hest, som i formiddag styrtede på distanceruten, er gået bort. Johanne Hviid er fortsat med efter andet dyrlægetjek

 

Johanne Hvid: Danmarksmester i distance

09-07-2012 13:57, af Signe Wiese
Det blev Johanne Hvid på Flino ox, der med en flot præstation ved Danmarksmesterskabet, kan bryste sig af titlen som Danmarks bedste distanceekvipage 2012

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

Tvillingeføl med mor til hoppekåring (video)

10-10-2019 14:04, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I foråret fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess et par velskabte tvillingeføl, og i den forgangne weekend blev hoppen eksteriørkåret i Dansk Varmblod med sine hoppeføl ved siden

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Claus Schnoor er gået bort

08-10-2019 10:00, af Kristine Ulsø Olsen

Grundlæggeren af Stutteri Elmegården, Claus Schnoor gik i fredags bort efter kort tids sygdom 

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand