Et fantastisk stævne

29-01-2019 11:20, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til årets første landsstævne med sine to ponyer. Læs alt om, hvordan Johanne har forberedt sig på stævnet med blandet et programridningskursus hos dommer Kurt Christensen

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden var jeg til årets første landsstævne – Horseworld Cup i Vejle. Det er et stævne, som jeg altid glæder mig til, fordi det er spændende at se om vinterens træning har virket. Jeg havde min egen to´er pony Aurora med og Da Capo, den anden to´er pony, som jeg har i træning. Aurora skulle være opstaldet i Vejle, men fordi Da Capo er hingst, syntes jeg, at det var nemmere at have ham hjemme.

Inden stævnet havde jeg sat mig to mål. Da Capo skulle ride mindst 65%, så han kunne være med til Ecco Cup i marts, og Aurora skulle have en placering i top fem.

Jeg havde blandt andet øvet programmerne på et programridningskursus ved dommer Kurt Christensen. Det var vildt lærerigt, og noget jeg helt sikkert vil gøre igen.

Første dag red vi PRT. Da Capo var lidt hård fortil og spændte lidt op for mig på banen. Det var første gang, jeg skulle prøve at ride landsstævne på ham, og han mangler stadig noget styrke, men han klarede opgaven flot og fik de 65 %, som han skulle. Aurora havde været virkelig fin hele ugen op til stævnet, og hun gik en rigtig god tur og blev nummer tre med 68,4%.

Næste dag var det PRM. Da Capo var lidt bedre og fik 65,6%. Aurora var igen super fin og blev nummer fire med 69%, vi fik kun en enkelt ærgerlig fejl med et changement i en øgning.

Sidste dag skulle vi ride kür. Det var første gang Da Capo skulle prøve det. Jeg havde lavet programmet i juleferien, så jeg var spændt på, hvordan det ville gå, men det gik mega godt, og han fik 68,4% og endte på en samlet 10. plads.

Aurora skulle ride tredjesidst, fordi hun lå nummer tre samlet. De sagde i højtaleren, hvad de andre red, så jeg var spændt på om jeg kunne holde min placering, men hun var bare med mig hele vejen, vi red 74,2% og fik en samlet tredjeplads.

Det var bare så fedt at komme i gang med stævnerne igen og mærke at træningen havde virket. I kan følge min træning med ponyerne på Instagram @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Kender du også til følelsen af ikke at have tid nok med din hest?

09-04-2019 13:28, af Rebecca Sofie Larsen

Bruger du også ofte mange timer på skole, afleveringer, lektier eller arbejde? Og føler du, at du ind imellem må gå på kompromis med tiden, som du bruger sammen med din hest/part for at kunne nå det hele?

160 km venter forude på Johanne

27-08-2014 13:54, af Britt Carlsen

WEG - Det er dagen før dagen, hvor Johanne Hvid skal ud op en 160 kms konkurrence ved kysten i Normandiet - og Flini er netop gået gennem vetcheck

Nybagt mor og danmarksmester i distance

02-05-2010 12:30, af Martha Bettina Jensen
DM i distance 2010 blev vundet af Johanne Hvid på Mardan. Det skete ved ”Det Nordslesvigske Ridt” i Sønderjylland lørdag den 1. maj. Rina Thorsen på Wv Nieska OX blev nr. 2 i mesterskabskampen, mens Tina Bratajka på Esmil Reerstrup kom ind på 3. pladsen. I alt 3 af 6 startende ekvipager gennemførte det 132 km lange ridt i det sydjyske.

VM i distance med dansk deltagelse

22-08-2012 17:01, af Maja Golles
Johanne Hvid, Inge-Merete Larsen, Tanja van Willigen og Inger Pitter Bertelsen er klar til at ride for Danmark ved verdensmesterskabet i distance, der afvikles lørdag den 25. august på en 160 km rute i Euston Park, England

Ny berider i Holstebro

07-07-2014 15:39, af Thomas Bach Jensen

Holstebro Sportsrideklub, HOSK, er glad for at kunne meddele, at de har indgået en ansættelsesaftale med den nyuddannede berider, Johanne Vibe Petersen

Hest død på distanceruten

28-08-2014 13:09, af Nina Marie Villadsen

WEG – Opdateret. Der er nu bekræftet, at den hest, som i formiddag styrtede på distanceruten, er gået bort. Johanne Hviid er fortsat med efter andet dyrlægetjek

 

Blog: En lærerig weekend

22-03-2019 12:24, af Johanne Kofod Jensen

Weekenden har budt på årets første Ecco Cup for mig og mine to ponyer. Nogle udfordringer på banen ville tidligere have gjort mig nervøs. I stedet bruger jeg Rasmus Baggers gode råd, og det har faktisk været en lærerig weekend

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tvillingeføllene vokser sig stærke (video)

20-04-2019 11:35, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I forrige uge fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess velskabte tvillinger, og de to hoppeføl på to og en halv uge vosker sig store og stærke. Ridehesten.com besøgte dem under en tur på fold

Ludger Beerbaums superhoppe Chiara er død

25-04-2019 09:02, af Annika Knudsen Lorentsen

I går mistede Chiara livet som følge af kolik. Fire uger efter hoppen havde fået foretaget en kolikoperation var tilstanden stadig forringet og derfor fik hoppen fred

Helgstrand opruster til fremtiden

22-04-2019 10:22, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste år er der sket en stor udvikling hos Helgstrand, hvor store profiler som Dr. Ulf Möller og Esben Møller er blevet ansat. Nu er der indgået et partnerskab med kapitalfonden, Waterland Private Equity og i den forbindelse er Marianne Fog Jørgensen blevet ansat som CFO

Hyrm-søstrene rydder bordet

19-04-2019 21:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Tidligere på dagen vandt Sara Aagaard Hyrm juniorklassen ved det internationale dressurstævne i Sint-Truiden, og her til aften gjorde hendes søster Sandra hende kunsten efter i ungrytterklassen

Hvornår på dagen indeholder græsset mindst sukker?

25-04-2019 16:37, af Cecilia Lindahl

Hvornår på dagen er der mindst sukker i græsset, og er der mindre sukker i nedbidt græs? Det er nogle af de spørgsmål, som mange hesteejere af EMS og Cushingheste stiller, når græssæsonen så småt begynder

Et nyt men kendt ansigt hos Blue Hors