Et fantastisk stævne

29-01-2019 11:20, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til årets første landsstævne med sine to ponyer. Læs alt om, hvordan Johanne har forberedt sig på stævnet med blandet et programridningskursus hos dommer Kurt Christensen

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden var jeg til årets første landsstævne – Horseworld Cup i Vejle. Det er et stævne, som jeg altid glæder mig til, fordi det er spændende at se om vinterens træning har virket. Jeg havde min egen to´er pony Aurora med og Da Capo, den anden to´er pony, som jeg har i træning. Aurora skulle være opstaldet i Vejle, men fordi Da Capo er hingst, syntes jeg, at det var nemmere at have ham hjemme.

Inden stævnet havde jeg sat mig to mål. Da Capo skulle ride mindst 65%, så han kunne være med til Ecco Cup i marts, og Aurora skulle have en placering i top fem.

Jeg havde blandt andet øvet programmerne på et programridningskursus ved dommer Kurt Christensen. Det var vildt lærerigt, og noget jeg helt sikkert vil gøre igen.

Første dag red vi PRT. Da Capo var lidt hård fortil og spændte lidt op for mig på banen. Det var første gang, jeg skulle prøve at ride landsstævne på ham, og han mangler stadig noget styrke, men han klarede opgaven flot og fik de 65 %, som han skulle. Aurora havde været virkelig fin hele ugen op til stævnet, og hun gik en rigtig god tur og blev nummer tre med 68,4%.

Næste dag var det PRM. Da Capo var lidt bedre og fik 65,6%. Aurora var igen super fin og blev nummer fire med 69%, vi fik kun en enkelt ærgerlig fejl med et changement i en øgning.

Sidste dag skulle vi ride kür. Det var første gang Da Capo skulle prøve det. Jeg havde lavet programmet i juleferien, så jeg var spændt på, hvordan det ville gå, men det gik mega godt, og han fik 68,4% og endte på en samlet 10. plads.

Aurora skulle ride tredjesidst, fordi hun lå nummer tre samlet. De sagde i højtaleren, hvad de andre red, så jeg var spændt på om jeg kunne holde min placering, men hun var bare med mig hele vejen, vi red 74,2% og fik en samlet tredjeplads.

Det var bare så fedt at komme i gang med stævnerne igen og mærke at træningen havde virket. I kan følge min træning med ponyerne på Instagram @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ressourcespild uden hestevelfærd

31-05-2019 20:38, af May-Britt Kattrup fra Liberal Alliance
Blog|

Igen og igen ser vi hestetrailer og lastbiler blive stoppet på vej til stævner, kåringer el. lign. Total spild af politiets ressourcer, som i stedet burde bruges på at komme ud, når folk oplever indbrud eller bliver overfaldet

Blog: Mit bedste DM

23-08-2018 18:14, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til sidst allerbedste DM sammen med ponyen Aurora. Læs alt om den store dag på Ridehesten Junior

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Vanskelige forhold i distance

28-08-2014 11:33, af Britt Carlsen

WEG - Regnen her i Nomandiet har naturligvis også sat sit præg på den 160 km lange rute som distancerytterne skal ride i dag, en rytter er styrtet alvorligt og Johanne Hvid er fortsat med

Nybagt mor og danmarksmester i distance

02-05-2010 12:30, af Martha Bettina Jensen
DM i distance 2010 blev vundet af Johanne Hvid på Mardan. Det skete ved ”Det Nordslesvigske Ridt” i Sønderjylland lørdag den 1. maj. Rina Thorsen på Wv Nieska OX blev nr. 2 i mesterskabskampen, mens Tina Bratajka på Esmil Reerstrup kom ind på 3. pladsen. I alt 3 af 6 startende ekvipager gennemførte det 132 km lange ridt i det sydjyske.

VM i distance med dansk deltagelse

22-08-2012 17:01, af Maja Golles
Johanne Hvid, Inge-Merete Larsen, Tanja van Willigen og Inger Pitter Bertelsen er klar til at ride for Danmark ved verdensmesterskabet i distance, der afvikles lørdag den 25. august på en 160 km rute i Euston Park, England

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen

6 ekvipager klar til Falsterbo

15-06-2019 18:57, af Mette Emilie Pedersen

Ringsted Sportsrideklub bød i dag velkommen til Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for 4-, 5-, 6- og 7-års heste. Næste weekend byder Billund Sportsrideklub velkommen til anden kvalifikation