Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Der er sket en hele del siden sidst. Vi har haft besøg af Cathrine Dufour på min rideskole, og hun fortalte om, hvordan man bedst forbereder sig til stævnerne. Det var meget spændende at høre hende fortælle.

Det startede klokken 17.00 for alle klubmedlemmer. Hun fortalte om, hvor vigtigt det er at sætte sig nogle mål og nogle delmål. Hun viste også, hvordan hun deler ugen op og planlægger, hvad hesten skal lave hver dag. Det er vigtigt sagde hun, at man ved, hvad man vil træne hver enkelt dag, så man ikke bare rider rundt, sådan lidt tilfældigt. Vi lavede workshops med hinanden, hvor vi delte vores mål, og vi lavede vores egne ugeplaner. Det var rigtig sjovt, og jeg var sammen med en af mine veninder, så det var mega hyggeligt.

Bagefter skulle vi ned i ridehallen, hvor der kom en og red, og Cathrine viste forskellige ting. Blandt andet viste hun, hvordan hun selv bruger en kort pisk på underlaget i stedet for en lang dressurpisk. Det var spændende at se, hvordan det fik hesten til at løfte sig, så det trick har jeg taget med hjem i min egen træning.

Jeg har trænet meget sidebevægelser med Aurora siden sidst. Jeg har arbejdet med at få hende til at få mere bæring ind i versader og traversader, og i weekenden var jeg så ude for at prøve det af ved et stævne. Det gik rigtig fint med sidebevægelserne, og hun blev placeret begge dage, men hun var helt vildt bange for en solstråle i den ene ende af hallen, og det kostede dyrt på pointene, så nu skal jeg arbejde meget med miljøtræning hen mod anden afdeling af Ecco sidst i april.

Da Capo har stået med en lille foldskade. Så ham har jeg kun skridtet på i de sidste uger. Men nu har han været til dyrlæge igen, og han har sagt ok til at han må påbegynde genoptræning i denne uge. Det er lidt træls for det betyder, at han ikke kommer med til Ecco, men det vigtigste er jo, at han bliver ok igen.

Jeg hjælper også min lillesøster med hendes 3´er pony. Hun skal ride stilcup ved Equitour, så jeg har lidt travlt, hvis jeg skal nå at gøre hende til dressurrytter inden juni.

I kan følge min træning med ponyerne på Instagram #jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

”Skal du med til stævne i weekenden?”

06-08-2019 08:16, af Philip Chr. Ulrich

(ja, det skal du). For rigtig mange hestefolk er weekender lig med stævneaktivitet. For os ikke-hestemennesker som alligevel befinder os i dette parallelunivers, er stævner lig med en masse spørgsmål

Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Forandringer for mine ponyer og mig

03-06-2019 09:17, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste måneder er det sket lidt af hvert for mine ponyer og mig, læs med i dette blogindlæg hvor jeg fortæller jer om situationen

Fantastisk oplevelse til NBC på Vilhelmsborg

02-07-2019 07:17, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er netop hjemvendt fra Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg og jeg vil i dette blogindlæg fortælle jer lidt om min oplevelse

Jeg glæder mig til Nordic Baltic Championship

11-06-2019 11:52, af Johanne Kofod Jensen

Læs her om mine forberedelser inden Aurora og jeg skal deltage ved det store stævne Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg, og læs om min deltagelse ved Sydjysk Mesterskab i springning

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

Selma Dresler: Det har været en god weekend!

08-09-2019 13:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den netop nykårede Danmarksmester for kategori 3 ponyer var et stort smil da hun blev fejret foran publikum og venner, og hendes far, Thomas Dresler, var meget rørt

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend