Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Der er sket en hele del siden sidst. Vi har haft besøg af Cathrine Dufour på min rideskole, og hun fortalte om, hvordan man bedst forbereder sig til stævnerne. Det var meget spændende at høre hende fortælle.

Det startede klokken 17.00 for alle klubmedlemmer. Hun fortalte om, hvor vigtigt det er at sætte sig nogle mål og nogle delmål. Hun viste også, hvordan hun deler ugen op og planlægger, hvad hesten skal lave hver dag. Det er vigtigt sagde hun, at man ved, hvad man vil træne hver enkelt dag, så man ikke bare rider rundt, sådan lidt tilfældigt. Vi lavede workshops med hinanden, hvor vi delte vores mål, og vi lavede vores egne ugeplaner. Det var rigtig sjovt, og jeg var sammen med en af mine veninder, så det var mega hyggeligt.

Bagefter skulle vi ned i ridehallen, hvor der kom en og red, og Cathrine viste forskellige ting. Blandt andet viste hun, hvordan hun selv bruger en kort pisk på underlaget i stedet for en lang dressurpisk. Det var spændende at se, hvordan det fik hesten til at løfte sig, så det trick har jeg taget med hjem i min egen træning.

Jeg har trænet meget sidebevægelser med Aurora siden sidst. Jeg har arbejdet med at få hende til at få mere bæring ind i versader og traversader, og i weekenden var jeg så ude for at prøve det af ved et stævne. Det gik rigtig fint med sidebevægelserne, og hun blev placeret begge dage, men hun var helt vildt bange for en solstråle i den ene ende af hallen, og det kostede dyrt på pointene, så nu skal jeg arbejde meget med miljøtræning hen mod anden afdeling af Ecco sidst i april.

Da Capo har stået med en lille foldskade. Så ham har jeg kun skridtet på i de sidste uger. Men nu har han været til dyrlæge igen, og han har sagt ok til at han må påbegynde genoptræning i denne uge. Det er lidt træls for det betyder, at han ikke kommer med til Ecco, men det vigtigste er jo, at han bliver ok igen.

Jeg hjælper også min lillesøster med hendes 3´er pony. Hun skal ride stilcup ved Equitour, så jeg har lidt travlt, hvis jeg skal nå at gøre hende til dressurrytter inden juni.

I kan følge min træning med ponyerne på Instagram #jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ressourcespild uden hestevelfærd

31-05-2019 20:38, af May-Britt Kattrup fra Liberal Alliance
Blog|

Igen og igen ser vi hestetrailer og lastbiler blive stoppet på vej til stævner, kåringer el. lign. Total spild af politiets ressourcer, som i stedet burde bruges på at komme ud, når folk oplever indbrud eller bliver overfaldet

Nybagt mor og danmarksmester i distance

02-05-2010 12:30, af Martha Bettina Jensen
DM i distance 2010 blev vundet af Johanne Hvid på Mardan. Det skete ved ”Det Nordslesvigske Ridt” i Sønderjylland lørdag den 1. maj. Rina Thorsen på Wv Nieska OX blev nr. 2 i mesterskabskampen, mens Tina Bratajka på Esmil Reerstrup kom ind på 3. pladsen. I alt 3 af 6 startende ekvipager gennemførte det 132 km lange ridt i det sydjyske.

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

En spændende tid

26-11-2018 19:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger Johanne har fået en ny hingst i træning, og så har hun været til Christmas Show med sin lillesøster springpony

Blog: World Cup gav mig inspiration til eget Kürprogram

27-10-2018 13:53, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger, Johanne har været med bag kulissen ved det store World Cup stævne i Herning, og hun har fået inspiration med hjem til sin eget kürprogram

Blog: Ecco Cup og pony prøvning

17-10-2018 09:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har netop været til Ecco Cup på Aurora med flotte resultater. Efterårsferien byder også på noget spændende - Johanne skal nemlig have et par ponyer på prøve

Ny blogger til Ridehesten Junior

10-08-2018 19:37, af Johanne Jensen

Byd en ny blogger til Ridehesten Junior velkommen. Johanne og hendes pony Aurora har netop repræsenteret Danmark ved Nordisk Mesterskab i Drammen

Hest død på distanceruten

28-08-2014 13:09, af Nina Marie Villadsen

WEG – Opdateret. Der er nu bekræftet, at den hest, som i formiddag styrtede på distanceruten, er gået bort. Johanne Hviid er fortsat med efter andet dyrlægetjek

 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Så enkelt fjerner du hestebremseæg

24-06-2019 15:37, af Merete Haahr

Hvorfor er det så svært at fjerne hestebremseæg, når nu hestene bare kan slikke dem af? Det spørgsmål undrede Emelie Tapper, som til dagligt arbejder som hovsmed. Hun har nu fundet sin egen opskrift på, hvordan man kommer plagen til livs

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Med 7-års hestene er UVM-holdet fuldendt

25-06-2019 14:33, af Thomas Bach Jensen

Det bliver for Danmark et spændende UVM i dressur i Ermelo til august, hvor tolv talentfulde DV-heste skal forsvare de danske farver. Her i eftermiddag har dommerne sat et 7-års hold, der bl.a. omfatter en tidligere UVM-medaljevinder

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

5- og 6-års holdene til UVM i dressur er sat

25-06-2019 12:55, af Thomas Bach Jensen

I sommervarmen på Vilhelmsborgs gårdsplads har dommere og publikum nydt den høje kvalitet i 5-års og 6-års holdene, og dommerne har nu sat navne på de hold, der skal repræsentere Danmark i Ermelo til august

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League