World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Kære Ridehesten

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning.

Torsdag tog jeg sammen med en veninde op for at se to af mine andre veninder, som også var med på springcampen i Bernstorffsparken i sommers. De havde kvalificeret sig på deres ponyer til finalen i Nordvest Bank cup og skulle springe i Boxen. Det var super sjovt at se dem springe der og være med til at heppe på dem.

Søndag havde jeg fået billetter, så jeg kunne komme op og se Kür finalen. Min veninde og jeg blev kørt derop tidligt for vi skulle selvfølgelig lige shoppe lidt rideudstyr først, for man mangler jo altid lige lidt.

Copyright Ridehesten.com
– Jeg håber, at jeg får mulighed for at møde Danial Bachmann Andersen, når jeg skal i praktik på Blue Hors i november. Foto: Ridehesten.com/Kristine Ulsø Olsen

Vi startede med at se springning, de sprang 145, puha det var godt nok højt, men hestene sprang super godt, så det gik heldigvis fint for dem alle. Bagefter tog vi over på messen, og mødte Cathrine Dufour, som stod og skrev autografer. Vi fik taget et billede med hende og hun spurgte, hvordan det gik med mine ponyer. Vi fortalte, at vi kom og heppede på hende senere, og det var hun selvfølgelig glad for.

Vi talte også med Jens Trabjerg, som er en af arrangørerne bag det store stævne. Han fortalte, at det faktisk tager et helt år at planlægge. Så når stævnet er slut, så går han med det samme i gang med at planlægge det næste World Cup stævne sammen med de andre arrangører. ” Det er hårdt arbejde, men også sjovt.” Fortalte han. Jeg spurgte om han da ikke kunne sørge for at dressurponyerne også fik mulighed for at ride ved stævnet og han sagde, at de faktisk havde overvejet det, så hvem ved, måske jeg selv kan være med til at ride deroppe næste år, det kunne vær mega sjovt.

Til sidst skulle vi se kür finalen. Jeg har selv brugt det meste af efterårsferien på at lave ny kür til Aurora, så det var super spændende at se, hvad de dygtige ryttere havde lavet. Stemningen i Boxen var fantastisk. Det var Agnete og Jojo´s sidste stævne, så vi tog afsked med dem. Hun red en super flot kür til 77% og fik en syvendeplads. Jeg havde også glædet mig til at se Daniels kür, han red også virkelig flot og fik 80% og en femteplads. Jeg håber, at jeg får mulighed for at møde ham, når jeg skal i praktik på Blue Hors i november. Endelig var det Cathrine og Bohemian og de var bare i topform, 88% og en sejr blev det til, hun vandt en helt ny trailer! Vi klappede og heppede alt, hvad vi kunne og håbede at hun kunne høre det.

Det var en fantastisk oplevelse at være til World Cup i Herning, som virkelig kan anbefales og jeg er meget taknemlig over at Ridehesten gav mig den oplevelse.

Kærlig hilsen

Johanne

Copyright Ridehesten.com
– Vi fortalte, Cathrine Dufour at vi kom og heppede på hende senere, og det var hun selvfølgelig glad for.

Læs også

Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47, af Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Hyggeligt at ride hold DM med gode veninder

19-09-2019 17:02, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er lige kommet hjem fra Hold DM i Frederikshavn. Det er bare årets hyggeligste stævne. I år startede jeg for Holte Rideklub sammen med mine gode veninder. Ida på Chilli, Nikoline på Mo Cuishle og Ingeborg på Top Tilas

Et fantastisk DM

04-09-2019 07:56, af Johanne Kofod Jensen

Så er jeg kommet hjem efter et fantastisk DM på Hovgaard. Jeg havde begge ponyer med. Aurora skulle gå DM og Revolution lille tur

Blog: Efterskole livet - To heste med på skole

24-02-2018 08:02, af Michelle Tovgaard

Mange unge ryttere drømmer om et år på efterskole, og for nogle er det en oplevelse de deler med deres helt egen hest, men hvordan er det at have hele to heste med på efterskole?

Blog, sociale medier og wellnessridning

30-12-2013 12:35, af Nina Marie Villadsen

Så er der igen rigtigt gode tip til de danske rideklubber – denne gang fra Sakskøbing Rideklub

Blog: Hesteliv i England

06-02-2018 08:28, af Stephanie Cornaby Elster

Drømmer du også om at flytte til udlandet og arbejde med heste? Så kan du med fordel læse denne måneds blogindlæg fra Juniorblogger Stephanie Cornaby Elster, der nu har boet 6 måneder i England, hvor hun dagligt rider en masse heste

Læs Britts blog fra London

30-07-2012 14:38, af Signe Wiese
OL London | På Ridehesten.com's blog kan du under hele OL følge med Ridehestens chefredaktør, Britt Carlsen, når hun er på arbejde ved en af verdens allerstørste sportsbegivenheder - kort sagt: kom med backstage ved OL

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Tina Lund: Hvornår er man uintelligent?

28-03-2017 09:12, af Tine Luther

Tina Lund, der modigt har fortalt om sine udfordringer ved at være ordblind, funderer på sin blog over spørgsmålet ”Hvornår er man uintelligent?”

Mit år der gik

28-01-2019 07:29, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline har taget et tilbageblik på 2018, hvor hun fortæller om årets op og nedture. Du kan også se det hele i en spændende video, som hun har lavet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Casper Cassøe i gallastyrt på fjordhest (video)

09-11-2019 22:53, af Thomas Bach Jensen

I en vanvittigt underholdende springstafet på haflingere og fjordheste måtte tidligere S-springrytter Casper Cassøe smage på ridehusbunden i Blue Hors' opvisningshal. Det stod hurtigt klart, at Dansk Varmblods og Vilhelmsborgs direktør slap uskadt

Blue Hors Don Olymbrio skifter rytter

10-11-2019 22:17, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen har bragt Blue Hors Don Olymbrio til et meget højt niveau, og tiden er nu kommet for den populære avlshingst til at skifte rytter, mens Daniel fokuserer på sine andre tophest

EM-hesten Fuhur til Anna Kasprzak

12-11-2019 08:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Fuhur, som med russiske Elena Sidneva i sadlen deltog ved EM i år, er blevet solgt til danske Anna Kasprzak, måske som et led i målet om at blive udtaget til OL i Tokyo næste år

Alexander Helgstrand vandt sin PSG-debut

08-11-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

Med et flot ridt til 73.903 % på Grevens Sa'Va' vandt Alexander Yde Helgstrand i dag sin første Prix St. George ved Blue Hors Dressurfestival. Signe Kirk vandt første runde af Blue Hors Care Cup

Oldenborghoppen Rebelle er død

13-11-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I starten af november døde elitehoppen Rebelle, som har været redet af Maria Anita Andersen, da den blev ramt af en voldsom kolik

Springhoppe har 45 afkom registreret

13-11-2019 14:08, af Annika Knudsen Lorentsen

Den franske hoppe Fragance de Chalus har intet mindre end 45 afkom registereret på HorseTelex.com, og hun er mor til mange internationale topspringheste, heriblandt hingsten Mylord Carthago

Svensk Grand Prix-hest opereret i halsen

12-11-2019 11:05, af Stine La Cour Andersen

Den 13-årige Grand Prix-hest Strolchi havde over en længere periode virket afkræftet, og det viste sig, at det var med god grund. Nu har vallakken, der sammen med Märit Olofsson Nääs indgår i det svenske B-landshold, gennemgået operation nummer to

Døjer din hest med sur stråle?

10-11-2019 11:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Efterårets mudderfolde kan ofte give anledning til sur stråle hvis ikke man sørger for at hesten har mulighed for rent og tørt underlag, og sur stråle kan give mange komplikationer

Tårnhøjt, dansk niveau i Grand Prix Special (video)

10-11-2019 12:27, af Britt Carlsen

Når holdmedaljerne skal uddeles ved OL i Tokyo til næste år sker det i Grand Prix Special, derfor var dagens Special ved Blue Hors Dressurfestival ventet med spænding, og danskerne skuffede ikke - Daniel Bachmann kom tæt på 80%

Dommergymnastik og Anne Marie øverst på skamlen