Store oplevelser forude

26-06-2019 20:26, af Rikke Arkesteijn

Lørdag d. 29. juni afholdes Nordisk Baltisk Mesterskab i distanceridning i Estland. Jeg har fået den fantastiske mulighed at deltage ved dette stævne, og vi glæder os

Copyright Ridehesten.com

I den forrige stævnesæson havde jeg en norsk hest til låns, som jeg havde muligheden for at træne og ride stævner på. Hesten hedder Shanameh, og hun er 7 år gammel. Jeg red to stævner på hende her i Danmark, og i marts i år red jeg hendes første 80 km i Norge. Nu er hun klar til at ride internationale stævner, og skal ride CEI1* 80 km for youngridere på lørdag. Jeg har været så heldig, at jeg skal være chauffør på hende, og det bliver en helt fantastisk oplevelse.

Shanamehs ejer skal selv ride mesterskabet for seniorer, og har derfor muligheden at tage Shanameh med på turen.  Det er tredje gang jeg skal ride NBC, og i år er det sidste gang som youngrider, inden jeg bliver senior. Shanameh bliver kørt til Estland via Sverige og med færge fra Sverige til Estland, mens vi tager flyet fra Danmark.

Copyright Ridehesten.com

Jeg håber at de alle har en god rejse, så vi er klar til på lørdag. Med mig har jeg min mor og min veninde som skal være hjælpere, da hjælpere som sagt er en vigtig del af distancesporten, kan jeg ikke undvære dem. Min mor har været med til stævner lige siden jeg startede, så hun har rigtig godt styr på det. Min veninde har været med et par gange her i Danmark, men jeg er sikker på at de nok skal klare det godt. Jeg har aldrig været til stævne i Estland før, så det bliver en oplevelse at se ny natur og ride et sted hvor jeg aldrig har været før. Heldigvis kender jeg hesten som jeg skal ride på, og jeg glæder mig helt vildt til at se og ride på hende igen. Jeg er den eneste danske rytter som skal starte til mesterskabet, men heldigvis har vi gode norske venner, som vi kan hygge med! Vi glæder os helt vildt til denne fantastiske oplevelse, og jeg lover at der kommer en ny opdatering når vi kommer hjem igen! Hvis du ikke kan vente, så følg vores Facebookside ”Endurance Team Arkesteijn”, her vil vi opdatere løbende under hele stævnet.

Læs også

Til Nordisk Baltisk Mesterskab i Kõrvemaa, Estland

08-07-2019 10:18, af Annika Knudsen Lorentsen

Team Arkesteijn har som sagt været til Nordisk Baltisk Mesterskab i Estland, hvor jeg skulle ride CEI* 80 km. på den norske hest, Shanameh. Her kommer min fortælling om turen sammen med mine danske hjælpere og Team Norway

Det første stævne med unghesten

18-06-2019 12:21, af Rikke Arkesteijn

Søndag d. 9 juni var Team Arkesteijn på banen igen, og denne gang var det på Skive Rideklub. Vi havde unghesten Royal's Sadeeq med, som skulle starte sit første distancestævne

Distanceridning, hvad er det?

31-05-2019 11:47, af Rikke Arkesteijn

Distanceridning er en lille disciplin her i Danmark, hvor dressur og spring er de mest kendte discipliner inden for ridningen. Derfor er der mange, som er uvidende overfor denne fantastiske sport

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Derbyridt ved 5* stævne vækker FEI's interesse

17-07-2019 07:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 10-årige vallak Carollo, som netop havde vundet en 160 cm-klasse dagen forinden, deltog i Derbyklassen ved Spruce Meadows, hvor den fik utroligt mange fejl, formodentligt fordi den var træt ovenpå dens toppræstation dagen før 

Over 100 leder efter forsvunden hoppe

14-07-2019 12:05, af Cecilia Lindahl

Over 100 mennesker har hjulpet til med at lede efter en 1-års hoppeplag, der har været forsvundet siden den 3. juli 2019

Hasse: Det er misforstået unghesteridning

19-07-2019 07:46, af Cecilia Lindahl

Støt unghesten ved at holde en konstant forbindelse til dens mund. Det er misforstået unghesteridning, at hesten skal gå frit uden støtte fra bidet, lyder det fra Hasse Hoffmann

God start for Dufour og Cassidy i Aachen

17-07-2019 21:42, af Kristine Ulsø Olsen

CHIO Aachen: I den firestjernede Grand Prix ved CHIO-stævnet i Aachen, red Cathrine Dufour sig her til aften helt op i toppen som nummer tre, mens klassen blev vundet af Sönke Rothenberger med over 81%

Følg med direkte fra Aachen

18-07-2019 07:59, af Kristine Ulsø Olsen

Når de danske dressurryttere rider på banen ved holdkonkurrencen i Aachen her til formiddag, er det muligt at se det direkte hjemme fra sofaen

Historisk resultat i Nations Cup

20-07-2019 16:29, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vi har aldrig nogensinde gjort det bedre, lyder det fra holdlederen, efter at det danske dressurlandshold i dag sluttede på en fantastisk andenplads med rekord høj samlet score i Nations Cup ved CHIO Aachen. Sejren gik til Tyskland, mens USA kom på trejdepladsen

Mand købte hest i Ungarn – og gik hjem med den

10-07-2019 18:14, af Mathilde Brejner

Ung mand købte hest i Ungarn og valgte derpå at gå den 1600 kilometer lange vej hjem til Sydsjælland med den

Særdeles godkendt holdpræstation i Aachen

18-07-2019 16:53, af Kristine Ulsø Olsen

CHIO Aachen: Både Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersen opnåede i dag over 78%. Det betyder at det danske hold efter første del af holdkonkurrencen i CDIO i Aachen, har sat sig på den foreløbig andenplads

Målet om EM er indfriet med topresultat (Opdateret)

14-07-2019 12:53, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag har de to juniorryttere Caroline Rehoff Pedersen og Maria Barnewitz Schou redet finale ved EM i Zuidwolde, og begge piger kæmpede flot blandt Europas allerbedste juniorryttere

Endnu et pragtprogram af Daniel og Zack