LIVE: Dansk Varmblods Elitefølauktion

19:40 Årets springbetonede hoppeføl Clarima fik hammerslag på 17.000 EUR

Store oplevelser forude

26-06-2019 20:26, af Rikke Arkesteijn

Lørdag d. 29. juni afholdes Nordisk Baltisk Mesterskab i distanceridning i Estland. Jeg har fået den fantastiske mulighed at deltage ved dette stævne, og vi glæder os

Copyright Ridehesten.com

I den forrige stævnesæson havde jeg en norsk hest til låns, som jeg havde muligheden for at træne og ride stævner på. Hesten hedder Shanameh, og hun er 7 år gammel. Jeg red to stævner på hende her i Danmark, og i marts i år red jeg hendes første 80 km i Norge. Nu er hun klar til at ride internationale stævner, og skal ride CEI1* 80 km for youngridere på lørdag. Jeg har været så heldig, at jeg skal være chauffør på hende, og det bliver en helt fantastisk oplevelse.

Shanamehs ejer skal selv ride mesterskabet for seniorer, og har derfor muligheden at tage Shanameh med på turen.  Det er tredje gang jeg skal ride NBC, og i år er det sidste gang som youngrider, inden jeg bliver senior. Shanameh bliver kørt til Estland via Sverige og med færge fra Sverige til Estland, mens vi tager flyet fra Danmark.

Copyright Ridehesten.com

Jeg håber at de alle har en god rejse, så vi er klar til på lørdag. Med mig har jeg min mor og min veninde som skal være hjælpere, da hjælpere som sagt er en vigtig del af distancesporten, kan jeg ikke undvære dem. Min mor har været med til stævner lige siden jeg startede, så hun har rigtig godt styr på det. Min veninde har været med et par gange her i Danmark, men jeg er sikker på at de nok skal klare det godt. Jeg har aldrig været til stævne i Estland før, så det bliver en oplevelse at se ny natur og ride et sted hvor jeg aldrig har været før. Heldigvis kender jeg hesten som jeg skal ride på, og jeg glæder mig helt vildt til at se og ride på hende igen. Jeg er den eneste danske rytter som skal starte til mesterskabet, men heldigvis har vi gode norske venner, som vi kan hygge med! Vi glæder os helt vildt til denne fantastiske oplevelse, og jeg lover at der kommer en ny opdatering når vi kommer hjem igen! Hvis du ikke kan vente, så følg vores Facebookside ”Endurance Team Arkesteijn”, her vil vi opdatere løbende under hele stævnet.

Læs også

Mit første danmarksmesterskab i distanceridning

19-08-2019 13:46, af Rikke Arkesteijn

For nyligt blev det danske mesterskab i distanceridning afholdt. Som man kan læse i mit tidligere blogindlæg, skulle jeg for første gang deltage til mesterskabet på hesten Cardinals Dream. Hele teamet har været meget spændte på denne dag, hvor det vigtigste for os var at gennemføre stævnet med en glad hest

Forberedelse til Danmarksmesterskabet

31-07-2019 09:50, af Rikke Arkesteijn

Danmarksmesterskabet i distanceridning 2019 er lige rundt om hjørnet, og jeg skal for første gang deltage. I forbindelse med et stort stævne er der mange forberedelser der skal til for, at både hest og rytter er klar til stævnet

Til Nordisk Baltisk Mesterskab i Kõrvemaa, Estland

08-07-2019 10:18, af Annika Knudsen Lorentsen

Team Arkesteijn har som sagt været til Nordisk Baltisk Mesterskab i Estland, hvor jeg skulle ride CEI* 80 km. på den norske hest, Shanameh. Her kommer min fortælling om turen sammen med mine danske hjælpere og Team Norway

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Bronze til Cathrine (video)

22-08-2019 22:50, af Britt Carlsen

Det blev en helt magisk og forunderlig aften ved EM i Rotterdam, hvor vi blev vidne til dressur på højeste niveau. Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy vandt bronze efter de to tyske ryttere Isabell Werth og Dorothee Schneider

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Aflivning af hest skabte stor debat ved grænsen

22-08-2019 14:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

I Tyskland er det ulovligt at aflive en rask hest – men det må man gerne i Danmark. En sønderjysk hesteejer stak fingrene i en hvepserede, da hun besluttede at aflive sin hest mod sin tyske partsrytters vilje

Danmark i holdfinalen i springning (video)

22-08-2019 14:50, af Britt Carlsen

Springrytterne red sig i dag ind i holdfinalen ved EM i Rotterdam. Et resultat, som blev grundlagt af to ridt til blot 5 fejl af EM debutanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen. Det var ellers en dag, hvor flere topryttere fejlede og stillingen i mesterskabet ændrede sig