Store oplevelser forude

26-06-2019 20:26, af Rikke Arkesteijn

Lørdag d. 29. juni afholdes Nordisk Baltisk Mesterskab i distanceridning i Estland. Jeg har fået den fantastiske mulighed at deltage ved dette stævne, og vi glæder os

Copyright Ridehesten.com

I den forrige stævnesæson havde jeg en norsk hest til låns, som jeg havde muligheden for at træne og ride stævner på. Hesten hedder Shanameh, og hun er 7 år gammel. Jeg red to stævner på hende her i Danmark, og i marts i år red jeg hendes første 80 km i Norge. Nu er hun klar til at ride internationale stævner, og skal ride CEI1* 80 km for youngridere på lørdag. Jeg har været så heldig, at jeg skal være chauffør på hende, og det bliver en helt fantastisk oplevelse.

Shanamehs ejer skal selv ride mesterskabet for seniorer, og har derfor muligheden at tage Shanameh med på turen.  Det er tredje gang jeg skal ride NBC, og i år er det sidste gang som youngrider, inden jeg bliver senior. Shanameh bliver kørt til Estland via Sverige og med færge fra Sverige til Estland, mens vi tager flyet fra Danmark.

Copyright Ridehesten.com

Jeg håber at de alle har en god rejse, så vi er klar til på lørdag. Med mig har jeg min mor og min veninde som skal være hjælpere, da hjælpere som sagt er en vigtig del af distancesporten, kan jeg ikke undvære dem. Min mor har været med til stævner lige siden jeg startede, så hun har rigtig godt styr på det. Min veninde har været med et par gange her i Danmark, men jeg er sikker på at de nok skal klare det godt. Jeg har aldrig været til stævne i Estland før, så det bliver en oplevelse at se ny natur og ride et sted hvor jeg aldrig har været før. Heldigvis kender jeg hesten som jeg skal ride på, og jeg glæder mig helt vildt til at se og ride på hende igen. Jeg er den eneste danske rytter som skal starte til mesterskabet, men heldigvis har vi gode norske venner, som vi kan hygge med! Vi glæder os helt vildt til denne fantastiske oplevelse, og jeg lover at der kommer en ny opdatering når vi kommer hjem igen! Hvis du ikke kan vente, så følg vores Facebookside ”Endurance Team Arkesteijn”, her vil vi opdatere løbende under hele stævnet.

Læs også

Toilet paper challenge (video)

10-04-2020 09:13, af Rikke Arkesteijn

I disse tider, hvor alle klubaktiviteter er aflyst, kan det være svært at holde motivationen oppe, og det er derfor vigtigt at huske at lave lidt sjov med hestene. Selvom mine heste normalt er distanceheste, skal der selvfølgelig også være plads til sjov og spas indimellem

At ride stævne i ørkenen

02-03-2020 11:54, af Rikke Arkesteijn

I disse mørke tider hvor man knap nok kan bevæge sig udenfor en dør, uden at blæse omkuld og være sjaskvåd indenfor de første par minutter, kan det være dejligt at se tilbage på oplevelser med lidt flere solstrejf

Når hesten er halt

27-01-2020 11:30, af Rikke Arkesteijn

Når man rider distanceridning, så er det over lange distancer, og derfor bliver hestens ben også belastet meget. Man kan være uheldig at komme i den situation hvor hesten bliver halt, enten til træning eller stævne, og det kan nogle gange være svært at gennemskue hvor haltheden kommer fra

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Hosdam havde stalden fuld fra første dag

03-06-2020 09:56, af Thomas Bach Jensen

Beriderparret Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard har kunnet melde om fyldt stald fra første åbningsdag i marts i deres nyetablerede virksomhed sydvest for Randers, hvor de har realiseret deres drøm om at få foden under eget bord

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Helgstrand sælger heste i nyt prissegment

28-05-2020 15:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage lancerer et hold af salgsklare dressurheste til nye priser. Det er heste, der ikke til fulde rammer Helgstrands primære målgruppe af kunder, men som har kapaciteten til at blive rigtige gode konkurrenceheste. Se udvalget her 

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!

Vi har tid til at nørde

30-05-2020 07:34, af Britt Carlsen

Med OL i Tokyo udsat til næste sommer, og arrangementer og stævner lukket ned som følge af corona pandemien, er meget ændret for rytterne i bruttotruppen, men der arbejdes fortsat målrettet mod OL, fortæller holdleder for dressurrytterne Helle Krasnik Trolle, og nu er der mulighed for truppen kan udvides

Severo Jurado Lopez underviser på Kirstineholm