Vidste du at...

31-12-2007 07:52, af Maja Golles
… Bernstorffsparken i Gentofte nord for København, er det ældste udendørs ridestadion i Danmark. Det blev indviet i 1942 og har i tidens løb dannet ramme om mange internationale ridestævner og mesterskaber. Læs her lidt mere om Bernstorffsparken.

Bernstorffsparken er det ældste udendørs ridestadion i Danmark. Her er der bl.a. blevet afholdt EM i dressur i 1983, da Anne Grethe Jensen og Marzog vandt bronze, og det danske dressurhold vandt sølv. I maj 2007 var der igen en international begivenhed på programmet i Bernstorffsparken: CSIO. Det er efterhånden blevet en tradition, at Sportsrideklubben arrangerer et CSIO, som er den internationale betegnelse for et meget stort internationalt springstævne. Hovedbegivenheden ved et CSIO er FEI Nations Cup, og det danske landshold har de seneste år opnået gode placeringer i Nations Cup. Både i Bernstorffsparken men også udenlands. For første gang i historien sikrede det danske landshold med Lars Bak Andersen, Thomas Sandgaard, Tina Lund og Linnea Ericsson sig i 2007 sejr på hjemmebane i FEI Nations Cup, så i 2007 gik dannebrog helt til tops i Bernstorffsparken!

Læs også

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Bør hesten have solcreme på?

26-04-2019 06:16, af Mathilde Brejner

Du kender sikkert alle solrådene for mennesker til fingerspidserne og husker nok solcremen til dig selv, men vidste du, at også din hest kan blive solskoldet samt, at gentagne solskoldninger i værste fald kan føre til hudkræft hos hesten?

Hesten vælger lang og dyb hvis den får lov

01-02-2019 07:30, af Mathilde Brejner

Del II: I mere end 30 år har Sylvia Burton arbejdet på en metode, som kan hjælpe heste med smerter og mentale problemer til finde takt, flow og rideglæde igen. Forskningen bekræfter, hvad Sylvia allerede vidste: Lang og dyb ridning fungerer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dujardin: Jeg er tydeligvis helt ødelagt!

21-08-2019 09:05, af Britt Carlsen

Charlotte Dujardin, England blev elimineret for blod på hestens flanke efter et score på 81,91%, som kunne have givet  England holdsølv ved EM i Rotterdam. Det er en af de vanskeligste dage i min karriere, fortæller hun

OL kvalifikationen er i hus - medaljen tabt i regn?

20-08-2019 12:03, af Britt Carlsen

Cathrine Dufour red under de værst tænkelige betingelser i silende regn, og det skabte noget uopmærksomhed hos Atterupgaards Cassidy, to store fejl, og resten af programmet til absolut topklasse (video)

Daniel ind på 2. pladsen!

20-08-2019 08:55, af Britt Carlsen

Daniel Bachmann Andersen og 15-årige Blue Hors Zack gjorde det de har vist sig at være bedst til: et elegant, kraftfuldt program til 79,348%, men undervejs så det lidt bekymrende ud 

Rytter og hest tvunget omkuld af bil

21-08-2019 14:24, af Annika Knudsen Lorentsen

I mandags var Julie Gissel desværre udsat for en ubehagelig oplevelse i trafikken, hvor hendes hest kom til skade. Hvad gør man egentligt hvis uheldet er ude? Og hvad gør man for at undgå det sker?

Auktion: Vellykket salg af Lene Ibsens heste

19-08-2019 14:58, af Annika Knudsen Lorentsen

I går aftes faldt hammerslaget på en række lovende ungheste, føl og avlshopper fra Lene Ibsens stutteri. Finn Campen fra Campen Auktioner fortæller til Ridehesten, at han er godt tilfreds med auktionens forløb

OL kvalifikationen er hjemme - holdmedaljen forsvandt

20-08-2019 16:37, af Britt Carlsen

Det har været den rene rutsjebane af følelser for rytterne i holdkonkurrencen i dressur i dag. Medaljerne blev ændret, da Charlotte Dujardin blev diskvalificeret for blod på hesten, og Danmark vandt OL-kval men mistede holdmedaljen

Bronze til Cathrine (video)

22-08-2019 22:50, af Britt Carlsen

Det blev en helt magisk og forunderlig aften ved EM i Rotterdam, hvor vi blev vidne til dressur på højeste niveau. Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy vandt bronze efter de to tyske ryttere Isabell Werth og Dorothee Schneider

Maria A. Andersen til Helgstrand Dressage

20-08-2019 11:49, af Thomas Bach Jensen

Berider Søren Vallentin har valgt at fratræde sin stilling hos Helgstrand Dressage, som nu har ansat Maria Anita Andersen i jobbet som daglig leder og berider på Helgstrand Academy

Aflivning af hest skabte stor debat ved grænsen

22-08-2019 14:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

I Tyskland er det ulovligt at aflive en rask hest – men det må man gerne i Danmark. En sønderjysk hesteejer stak fingrene i en hvepserede, da hun besluttede at aflive sin hest mod sin tyske partsrytters vilje

Danmark i holdfinalen i springning (video)

22-08-2019 14:50, af Britt Carlsen

Springrytterne red sig i dag ind i holdfinalen ved EM i Rotterdam. Et resultat, som blev grundlagt af to ridt til blot 5 fejl af EM debutanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen. Det var ellers en dag, hvor flere topryttere fejlede og stillingen i mesterskabet ændrede sig