Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Det har været nogle gode og travle dage. I weekenden var jeg i Frederikshavn, hvor jeg red hold DM sammen med mine gode veninder. Vi startede for Vindinge Rideklub og havde fået rigtig mange flotte ting af vores sponsorer. Jeg skulle ride PRT. Min klasse gik allerede om fredagen, så jeg holdt fri fra skole og kørte af sted sammen med min mor om torsdagen. Det var en meget lang køretur til Frederikshavn, men da vi kom frem var boksen allerede gjort klar til Aurora af en fra mit hold, det var dejligt.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Så skulle vi trække et startnummer. Jeg trak nummer 32, så vi skulle ride sent næste dag. Vi pyntede boksene med tandpastatuber og skilte, som vi havde lavet sammen nogle weekender før. Vores hold hed Tandpatruljen, og jeg var klædt ud som en blå tandbørste. Mit kostume var lidt svært at gå og spise i, men det var sjovt at gå rundt på pladsen sammen med de andre, som var klædt ud som en tand, en Colgate tube og en tandlæge.

Vores LA 4 rytter red først. Hun havde en god tur og endte på 66,8%, mens hun red stod vi andre i vores kostumer og heppede med vores bannere. Bagefter skulle jeg ride. Aurora var rigtig flot i formen, jeg havde fået mere samling på hende, men desværre fik jeg nogle dyre fejl i galopprogrammet, så vi endte på 67,4%. Næste dag skulle de to andre ryttere ride. De gjorde det også rigtig godt og red 67,3% og 64,3%. Desværre endte vores hold 1 % fra finalen. Vi blev nummer 15. Om aftenen var der rytter fest, hvor alle hold, der havde lyst skulle optræde. Vi havde lavet en sang og en optræden med tandbørstning som et dressurprogram. Det er en helt vild sjov fest, hvor alle danser og står på bordene. Om søndagen skulle jeg så ride B finale. Her var Aurora bare med mig så vi fik 69% og en anden plads. Det er sjovt at ride hold Dm fordi man hygger sig med sit hold og er til fest sammen.

 

Copyright Ridehesten.com

Om onsdagen fik vi besøg af Catrine Dufour på min rideskole. Hun havde været sponsor på mit DM hold, så jeg fik sagt tak til hende sammen med Emilie, som også var på mit hold. Det var en Club aften som Catrine holdt. Hun lærte os om at sætte os mål, hun viste, hvordan hun underviste en pony rytter og gav os gode råd til, hvordan man skal lave et kürprogram. Det var rigtig sjovt at hun kom på besøg på min rideskole og det var hyggeligt at være til Club aften sammen med mine veninder. Vi fik lov til at spørge hende til råds, og jeg spurgte om hjælp til min etter pony, som har svært ved at finde ro, når den skal skridte i programmerne. Hun gav mig nogle gode tips til min træning, som jeg nu vil prøve af.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

VM i distance med dansk deltagelse

22-08-2012 17:01, af Maja Golles
Johanne Hvid, Inge-Merete Larsen, Tanja van Willigen og Inger Pitter Bertelsen er klar til at ride for Danmark ved verdensmesterskabet i distance, der afvikles lørdag den 25. august på en 160 km rute i Euston Park, England

Blog: En lærerig weekend

22-03-2019 12:24, af Johanne Kofod Jensen

Weekenden har budt på årets første Ecco Cup for mig og mine to ponyer. Nogle udfordringer på banen ville tidligere have gjort mig nervøs. I stedet bruger jeg Rasmus Baggers gode råd, og det har faktisk været en lærerig weekend

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

Nye distanceregler efter DM-diskussion

25-09-2019 14:15, af Camilla Tiefensee Schrøder

DRF's distanceudvalg har besluttet at ændre reglerne i kølvandet på diskussionen om vinderen af årets danmarksmesterskab i Distance, der blev kritiseret for at ride på en svenskejet og -trænet hest

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Britta har fået 47 millioner til at forsvinde

14-10-2019 10:16, af Cecilia Lindahl

Det har kun været muligt at kortlægge, hvad Britta Nielsen har brugt 70 millioner kroner på, de resterende 47 millioner kroner er sporløst forsvundet

På besøg hos Alexander Yde Helgstrand

15-10-2019 12:14, af Annika Knudsen Lorentsen

For en måneds tid siden var Ridehesten på besøg hos den talentfulde juniorrytter Alexander Yde Helgstrand, for at høre lidt om hans liv og hans fremtidsplaner

Agnete og JoJo tager den sidste dans i Boxen

16-10-2019 10:40, af Thomas Bach Jensen

Når Agnete Kirk Thinggaard og JoJo på lørdag rider på banen i Boxen ved World Cup i Herning, er det ikke blot sidste Grand Prix på hjemmebane i denne sæson, men også sidste Grand Prix for de to. Agnete glæder sig til stævnet, som samtidig bliver et vemodigt farvel til hendes tophest

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

Oplev World Cup Kür direkte på DR

18-10-2019 13:45, af Britt Carlsen

Har du ikke mulighed for at komme til MCH Messecenter Herning på søndag for at opleve FEI World Cup kür, så fortvivl ej - DR sender nemlig live fra konkurrencen på DR2

Vinder 150 cm efter 2 ugers samarbejde (video)

18-10-2019 21:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Lars Bak Andersen har lige vundet 150 cm klassen i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning med en hest han kun har haft i 2 uger

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Skovrider har flere kasketter på (video)

17-10-2019 18:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Kristian Skovrider er stildommer for de dygtige ponyryttere i Nord-Vest Box Cup her ved World Cup Herning, og mellem kategori 3- og 2-ponyernes klasse nåede han da lige ned og ride en hest i CSI3* 135 cm