Blog: World Cup gav mig inspiration til eget Kürprogram

27-10-2018 13:53, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger, Johanne har været med bag kulissen ved det store World Cup stævne i Herning, og hun har fået inspiration med hjem til sin eget kürprogram

Copyright Ridehesten.com

 

Kære Ridehesten Junior

I søndags fik jeg sammen med en veninde mulighed for at besøge det store World Cup stævne i Herning og til at møde nogle af arrangørerne.

Det var meget spændende at høre, hvad de har tænkt med stævnet. Jens Traberg fortalte blandt andet, at han selv havde været springrytter, og han gerne ville give nogle ponyryttere mulighed for at prøve at ride i Boxen, fordi det ville være super god træning for dem. Min lillesøster er springrytter, og hun drømmer om at komme i Boxen og springe med sin pony. Han fortalte også om de mange hjælpere ved stævnet, som er guld værd. Der er rigtig mange, der hjælper, de har det sjovt og arrangørerne sørger for, at de har det godt.
 

Copyright Ridehesten.com

 

Min veninde og jeg kiggede på udstyr i de mange boder, det var sjovt at se de mange flotte ting, og vi besøgte en bod, hvor Cathrine Dufour havde givet autografer dagen før, og hun fortalte at hun var veninde med Catrine. Vi så også både spring og dressur.

Copyright Ridehesten.com

 

Det var helt vildt fedt at se rytterne ride kür inde i Boxen. Det blev meget spændende, fordi Daniel skulle ride til sidst og de andre havde redet mega højt, men så red han 83% og vandt, det var så sejt. Vi stod op og klappede alle sammen.

Jeg lagde mærke til, hvordan de have lavet deres programmer og hvilke øvelser, som de fik høj sværhedsgrad for, og jeg vil prøve at få noget af det med, når jeg skal lave mit næste kürprogram.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

Hyggeligt at ride hold DM med gode veninder

19-09-2019 17:02, af Johanne Kofod Jensen

Jeg er lige kommet hjem fra Hold DM i Frederikshavn. Det er bare årets hyggeligste stævne. I år startede jeg for Holte Rideklub sammen med mine gode veninder. Ida på Chilli, Nikoline på Mo Cuishle og Ingeborg på Top Tilas

Nye distanceregler efter DM-diskussion

25-09-2019 14:15, af Camilla Tiefensee Schrøder

DRF's distanceudvalg har besluttet at ændre reglerne i kølvandet på diskussionen om vinderen af årets danmarksmesterskab i Distance, der blev kritiseret for at ride på en svenskejet og -trænet hest

Ny berider i Holstebro

07-07-2014 15:39, af Thomas Bach Jensen

Holstebro Sportsrideklub, HOSK, er glad for at kunne meddele, at de har indgået en ansættelsesaftale med den nyuddannede berider, Johanne Vibe Petersen

Vanskelige forhold i distance

28-08-2014 11:33, af Britt Carlsen

WEG - Regnen her i Nomandiet har naturligvis også sat sit præg på den 160 km lange rute som distancerytterne skal ride i dag, en rytter er styrtet alvorligt og Johanne Hvid er fortsat med

Min første Ecco finale

10-12-2018 21:33, af Cecilia Lindahl

Junior-rytter Johanne Jensen har netop været til sin første Ecco Cup finale med ponyen Aurora. Læs alt om den spændende oplevelse

En spændende tid

26-11-2018 19:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger Johanne har fået en ny hingst i træning, og så har hun været til Christmas Show med sin lillesøster springpony

Clinic: Ponyrytter kom til hest (video)

31-08-2019 09:00, af Camilla Tiefensee Schrøder

Ponyrytter Johanne Kofod Jensen fik lov at prøve kræfter med bl.a. etterchangementer på Dennis Fiskers hest under hans clinic ved DM på Hovgaard Rideklub i går aftes. Som man kan se i videoklippet gik skiftet fra pony til hest som en leg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Jægere har skudt avlshoppen Calicia Møgelvang

21-10-2019 11:07, af Annika Knudsen Lorentsen

OBS: Voldsomme billeder i artiklen. Den 11. oktober blev en tragisk dag for hesteavler Jan Jensen, som netop var taget afsted på ferie til Afrika, da han fik nemlig et opkald om, at hans bedste hoppe var død

Adriano B til Sophia Obel

22-10-2019 11:05, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Stjerneponyen, som har vundet både DM- og EM-guld med Alexander Helgstrand, er nu blevet solgt til Sophia Obel, da Alexander rykker op i juniorrækkerne

PONYFAR - tid, toilette og traverser

21-10-2019 12:57, af Thomas Pelle Veng

Når først Tulle, Buller eller Prins har fået en hov inden for døren, er tiden ikke længere din egen, Ponyfar

Britta Nielsen blev ramt af hjernerystelse

16-10-2019 09:50, af Cecilia Lindahl

Britta Nielsen blev ramt af en hjernerystelse i efteråret 2018, hvorefter hun blev sygemeldt. Det skulle senere vise sig at blive enden på massiv svindel i Socialstyrelsen

Et rørende farvel til JoJo

19-10-2019 15:40, af Marie Helene Rigård Rohleder

Agnete Kirk Thinggaards læremester, stjernehest og ægte kammerat JoJo AZ blev hyldet med manér  i Boxen, efter deres Grand Prix til World Cup Herning. JoJo går på pension, og det blev et vemodigt farvel. Se video her: 

Holey Moley: Cathrine Dufour vandt med 83% (video)

19-10-2019 16:55, af Britt Carlsen

FEI Dressage World Cup blev kuldegysende herligt for hjemmepublikummet, først en bevæget afsked med Agnetes Jojo og så vandt Cathrine Dufour og Bohemian med 5 procents forspring til nærmeste tysker

Hestehandel: Svindler stadig på spil

16-10-2019 22:19, af Annika Knudsen Lorentsen

Vi blev i sidste uge gjort opmærksom på, at en fusker og fupmager operer på hestemarkedet for tiden og har henvendt sig på flere annoncer på Ridehesten.com, og det er desværre sket igen

88% til Cathrine Dufour og en sikker World Cup-sejr

20-10-2019 16:59, af Britt Carlsen

Igen i dag var det en absolut nydelse og en stor fornøjelse at se Cathrine Dufour og Bohemian danse til sejr i FEI Dressage World Cup i Herning med godt 88%

Oplev World Cup Kür direkte på DR

18-10-2019 13:45, af Britt Carlsen

Har du ikke mulighed for at komme til MCH Messecenter Herning på søndag for at opleve FEI World Cup kür, så fortvivl ej - DR sender nemlig live fra konkurrencen på DR2

Vinder 150 cm efter 2 ugers samarbejde (video)

18-10-2019 21:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Lars Bak Andersen har lige vundet 150 cm klassen i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning med en hest han kun har haft i 2 uger