Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03, af Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Copyright Ridehesten.com
Mitzi og jeg ved Christmas Show.

Så kom ugen alle os pony rytter ser frem til hele året “ Chrismas show “. Jeg har glædet mig så meget det er den bedste uge på helet året. Alt er forberedt omkring min pony, Mitzi, i forhold til spring - hvad skal der med og hvem skal med. 

Min træner har de sidste mange uger forberedt mig på spring, opvarmning, pauser og mad.

Jeg har skrevet huskelister, og sammen med min gode veninde Sophia planlagt dagene. 

Søndag d. 1 december tog vi afsted, der gik dig ikke lang tid før den var gal i traileren. Min ellers så søde pony var ikke så sød mod sin sidekammerat, og traileren vippede og hoppede, så vi troede den skulle vælte. Efter et par stop og beroligene ord kom vi afsted og derefter godt frem til Århus. 

Vi er en del fra klubben som står sammen i en stald og ligger på samme campingplads, så det er hyggeligt. 

Mandag skulle jeg ride min første klasse (en LB2**). Vi havde sadlet op og alt var egentlig klart, men så kom der et opkald hjemmefra om, at min anden pony, Happy, havde fået en skade på sit øje og var blevet kørt på dyrehospital hvor beskeden var at den skulle have fjernet sit øje. Jeg blev meget ked af det, mest fordi jeg ikke kunne være der for ham.

Copyright Ridehesten.com
Happy.

Men jeg besluttede at gå ind og ride og jeg fik en fin tur til ære for Happy! Mitzi var bare med på legen og sprang så fint. Over alt forventning fik jeg en 3. plads og jeg er så stolt af Mitzi-pigen. Det var sådan en fed oplevelse, og Mitzi var så glad.

Happy har det heldigvis godt og er i gode hænder, hvor både min far, min søster og hans part, Carmen, har været ude og besøge ham efter han er blevet opereret.

Jeg glæder mig til at komme hjem til lille Happy og give ham et kæmpe kys, men først vil jeg lige nyde resten af ugen her på Vilhelmsborg med Mitzi.

Du kan følge med hvordan det går her til stævnet på min instagram: Caroline_Osterby

Læs også

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Happy har det godt med et øje

15-01-2020 13:07, af Caroline Østerby

I starten af december var jeg til Christmas Show med Mitzi, da Happys part ringede hjemmefra og fortalte at der var noget galt med hans øje, og det endte med at han fik det fjernet

Jeg fik en dejlig overraskelse fra Ridehesten i fredags

15-10-2019 10:06, af Caroline Østerby

Det har de sidste 2 år været en fornøjelse at samarbejde med Ridehesten som blogger hvor jeg fortæller om mine store og små oplevelser med mine to dejlige ponyer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Alexander Godsk er en ambitiøs ung mand

07-07-2020 07:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Den unge springrytter, Alexander Godsk, er bosat på sine forældres gård på Fyn, og her træner han flittigt for at holde sig selv og sine heste i form til at ride med på højt niveau, og trods sin unge alder, har han allerede flere gange vundet i de højeste seniorklasser

Med Ridehesten hos Nordentoft (video)

05-07-2020 14:48, af Thomas Bach Jensen

Du kan komme med magasinet Ridehesten på besøg hos Nordentoft Equestrian på Krastrup Herregaard i det nye julinummer af magasinet, der netop er på gaden nu

Hest aflivet efter fald fra trailer

08-07-2020 15:05, af Thomas Bach Jensen

I formiddag faldt en hest af en trailer under kørsel på landevejen på Lolland, hvor hesten havde sparket rampen af og derefter rev sig løs. Hesten måtte aflives efter fald fra traileren

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

08-07-2020 12:30, af Britt Carlsen

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe

Rytter og avler i opdrætterfællesskab med dyrlæge

04-07-2020 19:10, af Thomas Bach Jensen

I det nye nummer af magasinet ridehesten kan du læse om avler Morten Kappel Petersen, der fortæller, at det giver en ekstra dimension at kombinere egen ridning med egen avl. Han driver med succes Stutteri Kamar - og det gør han i dag sammen med sin dyrlæge

Cassidy var ikke tiltænkt Grand Prix

03-07-2020 08:05, af Kristine Ulsø Olsen

Da Cathrine Dufour købte Atterupgaards Cassidy for 10 år siden, havde Cassidy ikke det største Grand Prix-potentiale, men skæbnen ville noget helt andet. Hør Dufour fortælle mere i FEI's TV-serie "Den anden side af"

Ponyfar - Tour De Dufour

05-07-2020 06:35, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar". Her kan du læse om Ponyfars møde med Cathrine Dufour

Ny ridehal på Vilhelmsborg

02-07-2020 13:26, af Britt Carlsen

Bundgaard Byg er i fuld gang med at opføre endnu en ridehal på Vilhelmsborg. Stor aktivitet både i Aarhus Rideklub og på Det Nationale Hestesportscenter betyder, at behovet for en ny hal er presserende

Landsstævnet i Hjallerup er skudt godt i gang (video)

02-07-2020 22:01, af Thomas Bach Jensen

I aften er landsstævnet i dressur i Hjallerup skudt i gang med et stærkt startfeldt i Intermediaire II og Grand Prix, hvor det stod klart, at ekvipagerne har trænet flittigt i stævnepausen. I aften satte Andreas Helgstrand sig på begge sejre

Nye regler vil gøre det ulovligt at holde hest alene

03-07-2020 13:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Fødevarestyrelsen har sendt en ny bekendgørelse i høring, som skal ændre loven om hold af heste. En af de væsentligste ændringer er, at et hestehold skal bestå af mindst to heste