Jeg har set frem til Christmas Show hele året

04-12-2019 15:03

Caroline Østerby

I denne uge er jeg til start ved Christmas Show med min pony Mitzi, og vi er allerede godt i gang. Men så har vi også modtaget et opkaldt netop som jeg skulle på banen, at min anden pony Happy var kommet til skade med sit øje

Copyright Ridehesten.com
Mitzi og jeg ved Christmas Show.

Så kom ugen alle os pony rytter ser frem til hele året “ Chrismas show “. Jeg har glædet mig så meget det er den bedste uge på helet året. Alt er forberedt omkring min pony, Mitzi, i forhold til spring - hvad skal der med og hvem skal med. 

Min træner har de sidste mange uger forberedt mig på spring, opvarmning, pauser og mad.

Jeg har skrevet huskelister, og sammen med min gode veninde Sophia planlagt dagene. 

Søndag d. 1 december tog vi afsted, der gik dig ikke lang tid før den var gal i traileren. Min ellers så søde pony var ikke så sød mod sin sidekammerat, og traileren vippede og hoppede, så vi troede den skulle vælte. Efter et par stop og beroligene ord kom vi afsted og derefter godt frem til Århus. 

Vi er en del fra klubben som står sammen i en stald og ligger på samme campingplads, så det er hyggeligt. 

Mandag skulle jeg ride min første klasse (en LB2**). Vi havde sadlet op og alt var egentlig klart, men så kom der et opkald hjemmefra om, at min anden pony, Happy, havde fået en skade på sit øje og var blevet kørt på dyrehospital hvor beskeden var at den skulle have fjernet sit øje. Jeg blev meget ked af det, mest fordi jeg ikke kunne være der for ham.

Copyright Ridehesten.com
Happy.

Men jeg besluttede at gå ind og ride og jeg fik en fin tur til ære for Happy! Mitzi var bare med på legen og sprang så fint. Over alt forventning fik jeg en 3. plads og jeg er så stolt af Mitzi-pigen. Det var sådan en fed oplevelse, og Mitzi var så glad.

Happy har det heldigvis godt og er i gode hænder, hvor både min far, min søster og hans part, Carmen, har været ude og besøge ham efter han er blevet opereret.

Jeg glæder mig til at komme hjem til lille Happy og give ham et kæmpe kys, men først vil jeg lige nyde resten af ugen her på Vilhelmsborg med Mitzi.

Du kan følge med hvordan det går her til stævnet på min instagram: Caroline_Osterby

Læs også

Corona har sat en stopper for meget

05-02-2021 14:14, af Caroline Østerby

To af de ting jeg er mest ked af der blevet aflyst pga. af Corona er helt klart stævner og undervisning. Jeg synes, at det er svært at holde seriøsiteten oppe, når vi hverken har nogle stævner at se frem til eller en omgang undervisning en gang imellem - men vi prøver vores bedste

Det har været en anderledes tid

19-10-2020 18:29, af Caroline Østerby

Der har været lidt stille her på bloggen, men det har også været en meget anerledes tid for os ponyrryttere i forbindelse med corona

Mit 2019 med op- og nedture

05-02-2020 09:41, af Caroline Østerby

Mit 2019 har været med mange opture, men også rigtig mange nedture - læs mere om mit 2019 i dette blogindlæg

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Trine Askjær-Jørgensen

Trine Askjær-Jørgensen
20 24 29 28
taj@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Charlotte Dujardin har solgt Gio

25-10-2021 22:33, af Kristine Ulsø Olsen

Charlotte Dujardin har netop offentliggjort at hun har solgt den lille imponerende vallak Gio, som i hun år både har vundet individuelt OL og EM-bronze på. Gio med kaldenavnet Pumpkin, forbliver i England hvor han fremover skal rides af stortalentet Annabella Pidgley

Nanna Merrald er ny rytter på Blue Hors Don Olymbrio

26-10-2021 09:28, af Annika Knudsen Lorentsen

Deltagerlisterne for CDI3* på Blue Hors afslører, at Nanna Skodborg Merrald har overtaget tøjlerne på avlshingsten Blue Hors Don Olymbrio, som senest blev startet tilbage i januar 2020 af Agnete Kirk Thinggaard

Landmand søger... skikkelig skovturshest

18-10-2021 12:14, af Thomas Bach Jensen

Allan Jensen fra tv-serien "Landmand søger kærlighed", der netop er aktuel på TV2 i denne tid, har også søgt efter en god og rolig skovturshest, og nu har han fundet kærligheden på Vilhelmsborg

Cathrine og Cassidy tilbage som vindere i Herning (video)

22-10-2021 21:52, af Annika Knudsen Lorentsen

De dygtige dressurheste dansede her til aften i Jyske Bank Boxen ved World Cup Herning, hvor de blev flot fremvist af deres ryttere. Sejren blev dansk, da Cathrine Dufour leverede en fremragende præstation, som blev belønnet med mere end 77 procent – en præstation som Cathrine også selv var særdeles glad for og hun udtrykte stor taknemmelighed overfor sin mangeårige partner Atterupgaards Cassidy

17-årig tysker fløj over 2 meter (video)

23-10-2021 16:33, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved World Cup Herning 2021 er der netop afviklet Six Bar-springning og her blev det tyske Johanna Beckmann, der tog sejren, som den eneste fejlfrie over hele 2 meter

Fra chancehest til international sejr i Boxen (video)

23-10-2021 12:27, af Kristine Ulsø Olsen

Det var en kæmpe oplevelse for Benedikte Brebøl Windfeld, da hun i går vandt sin første internationale start ved Almased Dressage Amateurs i Herning. Det har dog ikke altid stået skrevet i kortene at hun og Lorenzo skulle nå hertil, da hendes forældre for ni år siden købte den store vallak som chancehest for 30.000

DV-hoppen Fiontini er solgt igen – denne gang til USA

21-10-2021 09:33, af Thomas Bach Jensen

Ved et besøg hos Patrik har den internationalt succesfulde Grand Prix-rytter Anna Buffini forelsket sig i den yderst talentfulde hoppe, og Fiontini – der var ejet i fællesskab af Stutteri EVO og Helgstrand Dressage – kan nu se en fremtid i møde i USA

Søren stiler efter VM med Todt Un Prince Ask (video)

21-10-2021 14:23, af Annika Knudsen Lorentsen

Todt Un Prince Ask er tilbage på startlisten efter en skadesperiode, hvor han i denne uge går nogle mindre klasser ved World Cup Herning. Hingstens faste rytter Søren Møller Rohde, chefberider på Stutteri Ask, håber på, at de bliver klar til VM her i Herning næste sommer

World Cup-følauktionen: En bragende succes!

23-10-2021 18:42, af Thomas Bach Jensen
Avl|

DWB World Cup Foal Auction blev i aften et brag af en succes med rekord på salgsprocent, toppris og gennemsnitspris. Dyreste føl fik hammerslag på 49.000 euro

Dufour og Krüth i tæt løb om sejren