Et skridt tilbage kan også være vejen frem

20-12-2018 09:35, af Rebecca Sofie Larsen

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang, sådan fortæller Junior-blogger Rebecca i denne måneds blogindlæg

Copyright Ridehesten.com

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang. Dog har jeg ikke en bestemt tidsramme for hvornår mine mål skal være nået, da det er vigtigt for mig at tingene bliver taget i det rigtige tempo, så det bliver gjort grundigt nok og så begge parter kan følge med. I min daglige træning og omgang med Armantic er det også vigtigt for mig at der er plads til både at være hest og rytter, og at der er plads til at vi har det sjovt sammen, så Armantic bliver ved med at synes, det er sjovt at gå til ridning ? 

 

Copyright Ridehesten.com

Armantic er ikke altid den nemmeste hest, og kan især ved stævner godt blive meget anspændt og til tider lidt stresset. Han er også en hest, som virkelig har brug for at få en masse succesoplevelser, så han synes det er sjovt at komme ud på stævnepladserne. Her for nyligt har der været en periode, hvor Armantic har haft det ekstra svært ved at skulle ind og præstere på banen. Derfor tog jeg for en måned siden en beslutning om at vi til det næste stævne, skulle starte et niveau lavere end vi plejer. Så vi gik altså fra LA til LB, hvilket blandt andet skyldes at kravene i LB’en ikke er lige så høje, som i LA’en og at det er et program med en masse skridt i, hvilket er godt for Armantic.

Denne beslutning var en ”kæmpe succes”. Armantic var med mig hele vejen rundt, og det var udelukkende et par rytterfejl, som påvirkede vores karakterer. Vi sluttede weekenden af med 2 førstepladser og én andenplads.

Hvis i vil følge mere med i min og Armantics hverdag, kan i følge med på vores Instagram rebecca_and_armantic_

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Blog: Virtuelt distanceridt var en succes

10-05-2020 07:00, af Rikke Arkesteijn

Det er efterhånden rigtig lang tid siden, at vi sidst har været til stævne. Vi savner det rigtig meget, og jeg kan også mærke på hestene, at de har alt for meget energi og har virkelig brug for at komme ud og bestille noget! Heldigvis var der en dansk distancerytter, som fik en rigtig god idé. Læs med her og hør mere.

Når man efterlades alene med farmen

27-03-2020 19:55, af Philip Chr. Ulrich

Hvis du har slået pjalterne sammen med en hestepige, og I endda har købt et sted sammen, hvor hestene også bor, så kan det være du kommer i denne situation: fruen vil gerne ud og hyppe hoppe (eller danse) et eller andet sted i Danmark

Midt i en Corona tid

24-03-2020 18:56, af Johanne Kofod Jensen

Sidst jeg skrev, regnede jeg med, at jeg skulle fortælle jer om vores første Ecco kvalifikationsstævne i år i denne blog, men puha hvor har tingene forandret sig meget siden

Sidste springstævne levede ikke op til vores forventninger

13-03-2020 07:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Stævnet på Riders Cup i sidste weekend levede langt fra op til vores forventninger, men hvorfor? Læs med i denne blog hvor jeg kommer med min ærlige mening om hvad der gik galt

Blog: Det handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger

15-02-2019 21:23, af Rebecca Sofie Larsen

For Rebecca handler det ikke om at finde den perfekte hest, men om at se muligheder i stedet for begrænsninger

Hoppen Koket Sct. Olav er Rebeccas bånd til hendes afdøde far

16-04-2018 11:40, af Helle Kristensen

Historien om Koket Sct. Olav er lidt speciel. Ikke så meget fordi den brune hoppe med det elegante ydre og kærlige sind, er kåret som præmiehoppe i TAF, og særdeles godt gående under hendes faste rytter Emily Kamstrup, men mere fordi hun for hendes ejer Rebecca C. Brandorff, er blevet en måde at bibeholde det tætte bånd hun havde til sin far; Trakehneravleren Olav Brandorff

– Centrum er min øjesten

02-04-2018 11:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Stjerneponyen Centrum på 20 år kan sin dressur. Ponyrytter Rebecca Holm Sylvest beskriver Centrum som sin bedste ven, og den udfordrende herre er også noget helt specielt. Centrum var med til at kickstarte Nanna Merralds dressurkarriere, og hun ejer stadig Centrum 

Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

Enhver fejltagelse er succes, hvis man lærer fra den

26-09-2019 12:15, af Rebecca Sofie Larsen

Læs her hvordan mit sidste stævne gik, og hvordan jeg bruger den erfaring vi fik til at komme videre mod mine mål

Hvordan kan man udnytte tiden bedst muligt med sin hest, når den er skadet?

19-03-2019 11:26, af Rebecca Sofie Larsen

Har du også svært ved at finde ud af, hvordan du skal stimulere din hest, når den står med en skade? Jeg fortæller i denne blog om, hvad jeg har gjort for at stimulere min skadede hest

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lyager: Jeg har fået mere blod på tanden

02-06-2020 14:28, af Kristine Ulsø Olsen

Som bare 17-årig blev Anne-Mette Lyager selvstændig med egen salgsstald. Det var et stort projekt at være så ung og samtidig være gårdejer, men her 3,5 år efter går det mere end godt for den unge dressurrytter

Tredje gang er lykkens gang for moderløse Corleo

29-05-2020 12:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Et moderløst føl, en minitature til tante, tre ammehopper og masser af lange vågne timer. Dyrlæge Heidi Nielsen og føllets ejer Trine Larsen har sammen med dygtige hjælpere kæmpet med at finde en ammehoppe til moderløse Corleo

 

Helgstrand sælger heste i nyt prissegment

28-05-2020 15:30, af Marie Helene Rigård Rohleder

Helgstrand Dressage lancerer et hold af salgsklare dressurheste til nye priser. Det er heste, der ikke til fulde rammer Helgstrands primære målgruppe af kunder, men som har kapaciteten til at blive rigtige gode konkurrenceheste. Se udvalget her 

Daniel Bachmann Andersen - Ponyfar & Danmarksmester

30-05-2020 14:00, af Thomas Pelle Veng

Thomas Pelle Veng, kendt fra sine blogindlæg som Ponyfar, møder flere af ridesportens profiler til en snak om deres "ponyfar" og enkelte af dem, er selv ponyforældre i dag. I denne nyhed møder Ponyfar Daniel Bachmann Andersen

Kunstmuseum hænger udstoppet hest i loftet

28-05-2020 13:29, af Marie Helene Rigård Rohleder

Med udstillingen Dyr i kunsten viser det københavnske kunstmuseum ARKEN blandt andet en udstoppet hest, isbjørne med fjer og hunde i mennesketøj. Udstillingen rummer værker fra 34 internationale kunstnere, der med humor, vid og bid går i kødet på vores forhold til dyrene

Avler har mistet tre heste til græssyge

26-05-2020 09:32, af Britt Carlsen

En nordjysk avler og og opdrætter har mistet tre ungheste til græssyge - først troede familien, det var kolik, men undersøgelser har vist noget andet

Haps - af med kørekortet!

30-05-2020 11:09, af Britt Carlsen

Hvis man ikke lige er opmærksom, når man køre bil, så kan det blitze. Så hjælper det ikke at have dommertække - hos dressurdommerne, for det er en anden dommer, der siger: af med kørekortet!

Vi har tid til at nørde

30-05-2020 07:34, af Britt Carlsen

Med OL i Tokyo udsat til næste sommer, og arrangementer og stævner lukket ned som følge af corona pandemien, er meget ændret for rytterne i bruttotruppen, men der arbejdes fortsat målrettet mod OL, fortæller holdleder for dressurrytterne Helle Krasnik Trolle, og nu er der mulighed for truppen kan udvides

Severo Jurado Lopez underviser på Kirstineholm