Et skridt tilbage kan også være vejen frem

20-12-2018 09:35, af Rebecca Sofie Larsen

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang, sådan fortæller Junior-blogger Rebecca i denne måneds blogindlæg

Copyright Ridehesten.com

Der er ingen tvivl om at når jeg sætter mig i sadlen, er det med et fast mål for øje også selvom vejen derhen kan være lang. Dog har jeg ikke en bestemt tidsramme for hvornår mine mål skal være nået, da det er vigtigt for mig at tingene bliver taget i det rigtige tempo, så det bliver gjort grundigt nok og så begge parter kan følge med. I min daglige træning og omgang med Armantic er det også vigtigt for mig at der er plads til både at være hest og rytter, og at der er plads til at vi har det sjovt sammen, så Armantic bliver ved med at synes, det er sjovt at gå til ridning ? 

 

Copyright Ridehesten.com

Armantic er ikke altid den nemmeste hest, og kan især ved stævner godt blive meget anspændt og til tider lidt stresset. Han er også en hest, som virkelig har brug for at få en masse succesoplevelser, så han synes det er sjovt at komme ud på stævnepladserne. Her for nyligt har der været en periode, hvor Armantic har haft det ekstra svært ved at skulle ind og præstere på banen. Derfor tog jeg for en måned siden en beslutning om at vi til det næste stævne, skulle starte et niveau lavere end vi plejer. Så vi gik altså fra LA til LB, hvilket blandt andet skyldes at kravene i LB’en ikke er lige så høje, som i LA’en og at det er et program med en masse skridt i, hvilket er godt for Armantic.

Denne beslutning var en ”kæmpe succes”. Armantic var med mig hele vejen rundt, og det var udelukkende et par rytterfejl, som påvirkede vores karakterer. Vi sluttede weekenden af med 2 førstepladser og én andenplads.

Hvis i vil følge mere med i min og Armantics hverdag, kan i følge med på vores Instagram rebecca_and_armantic_

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hvem er jeg?

22-05-2019 08:47, af Charlotte Kondrup

Ridehesten.com har lanceret deres blog og jeg har i et stykke tid godt kunne tænke mig at komme i gang med at blogge. Da jeg fandt ud af at Ridehesten ville lave denne side med blogs, tænkte jeg, at her skulle jeg selvfølgelig tilknyttes

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

– Centrum er min øjesten

02-04-2018 11:00, af Marie Helene Rigård Rohleder

Stjerneponyen Centrum på 20 år kan sin dressur. Ponyrytter Rebecca Holm Sylvest beskriver Centrum som sin bedste ven, og den udfordrende herre er også noget helt specielt. Centrum var med til at kickstarte Nanna Merralds dressurkarriere, og hun ejer stadig Centrum 

Weekendens ECCO Cup-kvalifikation i Herning

18-03-2018 16:33, af Thomas Bach Jensen
Pony|

Herning Rideklub har i weekenden afholdt ponylandsstævne i dressur med ECCO Cup-kvalifikation, hvor en nordjysk rytter synes at gå i sin fars fodspor

Ny måned, ny start

22-05-2019 15:55, af Rebecca Sofie Larsen

Findes der en bedre måde at starte en måned på, end lettelsen af at have overstået genoptræningen med sin hest? 

At være handicappet kan også være en fordel

19-12-2018 16:41, af Rebecca Sofie Larsen

Øgning skråt igennem, vend op ad midterlinjen, se hen mod næste spring, - ja det er måske ikke det sværeste for langt de fleste ryttere, men for mig er det. For mig er hver form for ridning en daglig udfordring.  Jeg er nødt til konstant at ride på fornemmelsen og tilliden til min hest er altafgørende, fortæller Ridehesten Juniors nye blogger Rebecca Sofie Larsen

Ridesporten kostede 22-årig livet

06-09-2016 14:21, af Tonya Bille Nielsen

Sidste onsdag kostede ridesporten endnu et ungt liv, Rebecca Weissbard fra Long Island. Her blev hun ved et springstævne erklæret død på ulykkesstedet

Hvordan kan man udnytte tiden bedst muligt med sin hest, når den er skadet?

19-03-2019 11:26, af Rebecca Sofie Larsen

Har du også svært ved at finde ud af, hvordan du skal stimulere din hest, når den står med en skade? Jeg fortæller i denne blog om, hvad jeg har gjort for at stimulere min skadede hest

Kender du også til følelsen af ikke at have tid nok med din hest?

09-04-2019 13:28, af Rebecca Sofie Larsen

Bruger du også ofte mange timer på skole, afleveringer, lektier eller arbejde? Og føler du, at du ind imellem må gå på kompromis med tiden, som du bruger sammen med din hest/part for at kunne nå det hele?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Der er stjålet for omkring en halv million

22-05-2019 12:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Herning Rideklub har været udsat for indbrud, og i den forbindelse er der stjålet 55 sadler og andet rideudstyr til en værdi af omkring en halv million kroner

Stor glæde hos hestebranchen over nye EU-regler

22-05-2019 13:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Med et nyt direktiv fra EU åbnes der nu op for, at de enkelte EU-lande kan fravælge at lade handel med levende dyr være omfattet af en udvidet forbrugerbeskyttelse

To nye topheste til Anna Kasprzak

18-05-2019 17:36, af Thomas Bach Jensen

Anna Kasprzak har erhvervet to sorte hingste fra Helgstrand Dressage, og de to topheste er netop ankommet hos Kasprzak Dressage i Haderslev

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

Unge danske ryttere på toppen i Aalborg

18-05-2019 20:28, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dannebrog kom til tops i samtlige klasser for pony- junior- og ungryttere både fredag og lørdag ved det Aalborg Dressage Event. Dagens vindere blev Alexander Helgstrand, Sara Aagaard Hyrm, Maja Juul samt Søren Wind i U25-Grand Prixen

Muligt herpestilfælde på Mors

18-05-2019 16:40, af Camilla Tiefensee Schrøder

En pony med svære symptomer og lammelse i bagparten blev aflivet på Mors natten til fredag. Dyrlægen stillede diagnosen herpes, men der mangler stadig endeligt svar på prøverne

Hjernerystelse giver alvorlige senfølger

20-05-2019 13:07, af Merete Haahr

Hjernerystelse er desværre noget, mange ryttere kender til, og 5% af alle skader i forbindelse med ridning er hjernerystelse. Nu viser ny forskning, at hjernerystelse giver alvorlige senfølger

DV-hest giver Sönke Rothenberger nyt håb

20-05-2019 16:08, af Thomas Bach Jensen

Den tyske landsholdsrytter i dressur, Sönke Rothenberger, har investeret i en 5-års DV-hest, som han ser som et lys i horisonten efter den voldsomme brand på familiens ridecenter for knap tre måneder siden

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner