Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Copyright Ridehesten.com

 

I denne uge er jeg i praktik på Blue Hors, jeg har været der siden søndag d. 7 april, og jeg skal være her til fredag d. 12 april.
Jeg har valgt at tage i praktik på Blue Hors, fordi det virkelig er heste, jeg ønsker at arbejde med efter min skole, og jeg vil sige at indtil nu, har det virkelig været en positiv oplevelse at være i praktik.

Min nye hest er med

Jeg har valgt at tage Panda, min nye hest, med. Jeg synes, det kunne være en virkelig fin mulighed for at lære hende at kende, da jeg jo ikke har haft hende i så lang tid. Jeg føler, at jeg er blevet taget imod på bedste vis her på Blue Hors. Alle har virkelig været søde, og jeg fandt hurtigt nogle virkelig søde mennesker at være sammen med. Men mine dage her på Blue Hors går med, at jeg møder ind kl 7 om morgen, og så er jeg med til ordne morgenstald i ridestalden, altså at give halm og hø. Jeg hjælper også med at få nogle heste på fold, og når morgenstalden er færdig, går jeg over til Robbie, som er Daniel Bachmann Andersens groom. Så går det meste af min dag ellers med at hjælpe Robbie med at sadle Daniels heste op og af, og sørge for,  at de kommer i skridtmaskine osv.

Copyright Ridehesten.com

Kl 12 er der så frokost, hvor der bliver serveret super lækkert mad. Det er virkelig fedt at være så tæt på og se hvordan man gør, når man er i sådan en stor stald og også få nogle helt vildt gode råd fra sådan en dygtig groom som Robbie. Jeg tager også denne tur som en god træning på mit engelske, men det kommer hurtigt, når du bare bliver kastet ud i det, og der lige pludselig er så mange, der taler engelsk. Jeg bor også sammen med en fra Holland, så der bliver også talt meget engelsk i det hus, jeg bor i.

Jeg kunne godt mærke på Panda, at hun synes, det var noget mærkeligt at være på sådan et stor sted med så mange mennesker og heste, men hun er virkelig faldet til, og så ved jeg ikke, om hun gerne vil vise sig lidt frem, men hun har virkelig bare været mega godt gående heroppe, og jeg er virkelig tilfreds med, hvordan hun har taget det at gå heroppe og også ,da jeg en af dagene var inde og ride i deres stor hal, og hun virkelig bare tog det hele i stiv arm.  

Mange hilsner 

Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Hvordan kender du din hest?

17-06-2019 16:21, af Amira Aasted Jespersen

Læs med her og hør hvorfor jeg mener det er vigtigt at man kender sin hest godt. Jeg har selv lige fået ny hest og derfor tænker jeg ekstra meget over at lære den at kende

På besøg hos Topper

31-05-2019 17:09, af Amira Aasted Jespersen

Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg gav Topper videre til hans nye ejer Ingeborg. I denne måned havde jeg endelig tid til at tage op til Topper og se til ham igen

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

Ulf Helgstrands blog: To sjæle én tanke

19-02-2009 14:34, af Grethe Næsby
Formanden for Dansk Ride Forbund har netop været til Dansk Varmblods repræsentantskabsmøde, hvor han er blevet inspireret til sit nye blogindlæg på Dansk Ride Forbunds hjemmeside.

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Helgstrands blog: Klubber i DRF

12-03-2009 14:54, af Grethe Næsby
Såfremt Dansk Ride Forbund skal kunne hjælpe klubberne i såvel markedsføring som i ubehagelige situationer, er det afgørende, at klubberne lever op til visse kvalitetskrav

Blog: Ecco Cup og pony prøvning

17-10-2018 09:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har netop været til Ecco Cup på Aurora med flotte resultater. Efterårsferien byder også på noget spændende - Johanne skal nemlig have et par ponyer på prøve

Opstilling og indvirken DEL1

06-12-2018 09:18, af Line Hermann Hass

Har du brug for hjælp til at forbedre din opstilling og indvirken på hesten? Så giver Grand Prix rytter Line Hermann Hass en række gode råd til rytterens opstilling fra top til tå

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland til august. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

(Video) TV2 fik hest i studiet

16-06-2019 21:11, af Camilla Tiefensee Schrøder

Vicky Mathiesen og hendes hest Dejó er kendt for deres foto-udflugter til steder, hvor man normalt ikke ser en hest. I dag skridtede de en tur ind i TV2 Sportens lokaler i Odense

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Topspringryttere til DM hos Absolute Horses

12-06-2019 07:51, af Annika Knudsen Lorentsen

Hvor det for dressurrytternes vedkommende er overstået, må de danske springryttere vente til august før årets danmarksmester kan kåres. Det sker ved det store stævne hos Absolute Horses, som byder på lidt af hvert

Tillykke til Ib Kirk med de 60 år

11-06-2019 10:35, af Annika Knudsen Lorentsen

I dag fylder Ib Kirk fra hingstestationen Katrinelund 60 år og os fra Ridehesten ønsker ham stort tillykke med den runde fødseldag

Guld til Danmark i Hagen!

14-06-2019 08:46, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det danske ponydressurhold vandt i går aftes guld ved Future Champions Youth Nations Cup i Hagen. Junior- og ungrytterne kom begge på bronzepladsen

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent