Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden har jeg været til hingstekåring i Herning.  Hvert eneste år glæder jeg mig så meget til det, at jeg næsten synes det er større end juleaften.  Det er mega hyggeligt at møde alle dem man kender, og det er super spændende at se de dygtige ryttere ride. 

Om torsdagen havde jeg fået billetter til Dufours Clinic i fødselsdagsgave, jeg glædede mig virkelig meget til at høre hende og se hende ride. Det var sjovt, at se Christian ride, som jeg var i Norge sammen med sidste år. Cathrine sagde mange gode ting, som jeg kan tage med hjem i min egen træning. Hun fortalte blandt andet, hvor vigtigt det er altid at ride sine hjørner, og hvordan man kan bruge hjørnerne i sit program. Hun sagde også meget om temposkift, som jeg selv træner meget med Da Capo, for at gøre hans trav bedre og gøre ham mere stærk. Hun viste, hvordan man kan lægge mere trav ind i sidebevægelserne, og det vil jeg prøve at gøre næste gang, jeg skal starte stævne på Aurora for at øvelserne bliver bedre.

Så stod den på Galla
Lørdag var jeg til Galla sammen med min familie, det var bare super sjovt og spændende. Der var blandt andet kostumespringning, så det var lige noget for min lillesøster. Alexander Helgstrand var også med sammen med sin far og bedstefar, og det var sjovt at se dem ride sammen.

Søndag så jeg kür sammen med min veninde, og det var super flot. Cathrine Dufour vandt, og det var super sejt. Vi gik også ret meget shop amok i butikkerne, som har mange tilbud om søndagen.

Siden sidst har jeg været til et par C-stævner med ponyerne, for jeg var på skiferie med min familie, da der var landsstævne i Hjallerup. De har klaret sig super godt begge to. Aurora har været på Fyn, hvor hun vandt både PRI og PRM med over 70%, og Da Capo har både været i Brande og Ølgod, hvor han blev placeret begge gange med 69%.

Ellers træner jeg hårdt frem mod 1. afdeling af Ecco i Sundeved næste weekend. Jeg skal ride Ecco på begge to´er ponyer og samtidig prøve at gøre Da Capo til A-pony. Jeg synes, det går bedre med hans trav, så jeg glæder mig til at se, hvordan han klarer sig.

Kærlig hilsen

Johanne

 

Læs også

Når du skal med hos hestene

30-09-2019 16:09, af Philip Chr. Ulrich

Lørdag var jeg med til stævne med min hustru. Det var egentlig ikke meningen. Mellem os så havde jeg lidt set frem til at slappe lidt af en lørdag formiddag. Så jeg lå i min seng og halvsov og læste nyheder. Så kom opkaldet… ”Kan du ikke komme op med min stævnejakke?”

At være hjælper til distancestævner

25-09-2019 17:23, af Rikke Arkesteijn

Jeg har i nogle af mine tidligere blogindlæg skrevet om mine hjælpere til stævner, og vi er altid afsted som et samlet team til stævnerne. I dette blogindlæg vil jeg uddybe hjælperens rolle til distancestævner, og forklare hvorfor det er vigtigt at have hjælpere med til stævner

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

Spanien vinder distance

28-08-2014 22:43, af Britt Carlsen

WEG - I mudder og pløre blev det spanske hold vinder af holdkonkurrencen i distance - danske Johanne  Hvid faldt for tidsgrænsen

Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

Blog: En lærerig weekend

22-03-2019 12:24, af Johanne Kofod Jensen

Weekenden har budt på årets første Ecco Cup for mig og mine to ponyer. Nogle udfordringer på banen ville tidligere have gjort mig nervøs. I stedet bruger jeg Rasmus Baggers gode råd, og det har faktisk været en lærerig weekend

Vanskelige forhold i distance

28-08-2014 11:33, af Britt Carlsen

WEG - Regnen her i Nomandiet har naturligvis også sat sit præg på den 160 km lange rute som distancerytterne skal ride i dag, en rytter er styrtet alvorligt og Johanne Hvid er fortsat med

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

Johanne Hvid: Danmarksmester i distance

09-07-2012 13:57, af Signe Wiese
Det blev Johanne Hvid på Flino ox, der med en flot præstation ved Danmarksmesterskabet, kan bryste sig af titlen som Danmarks bedste distanceekvipage 2012

160 km venter forude på Johanne

27-08-2014 13:54, af Britt Carlsen

WEG - Det er dagen før dagen, hvor Johanne Hvid skal ud op en 160 kms konkurrence ved kysten i Normandiet - og Flini er netop gået gennem vetcheck

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Redningsaktion endte fatalt: Nu er hesten død

12-10-2019 13:45, af Cecilia Lindahl

Den 8-årige hoppe, der søndag blev hevet op af et vandhul, kom sig desværre ikke. Mandag morgen var Bella sovet ind

Tvillingeføl med mor til hoppekåring (video)

10-10-2019 14:04, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I foråret fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess et par velskabte tvillingeføl, og i den forgangne weekend blev hoppen eksteriørkåret i Dansk Varmblod med sine hoppeføl ved siden

PONYFAR – RegningeR

07-10-2019 11:20, af Thomas Pelle Veng

Regninger er ikke til at komme uden om og da slet ikke i rideverdenen. Uanset om du staver ordet forfra eller bagfra, er resultatet lige nedtrykkende - prøv

Hun spiste sin egen hest

12-10-2019 20:10, af Cecilia Lindahl

En norsk pige har delt et Facebook-opslag, hvori hun fortæller, at hun har spist sin egen hest. Nu modtager hun dødstrusler

Claus Schnoor er gået bort

08-10-2019 10:00, af Kristine Ulsø Olsen

Grundlæggeren af Stutteri Elmegården, Claus Schnoor gik i fredags bort efter kort tids sygdom 

For Søren, sådan skulle det gøres! (video)

12-10-2019 22:01, af Annika Knudsen Lorentsen

Intet mindre end både 1. og 2. pladsen i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for 6-års heste i springning blev vundet af Søren Møller Rohde fra Stutteri Ask

Alle gode gange fire til Jan og Donkey Boy (video)

13-10-2019 19:26, af Thomas Bach Jensen

7-års dressurfinalen ved Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste var et spændende opgør mellem to hingste helt i verdensklasse. Jan Møller Christensen og Hesselhøj Donkey Boy snuppede sejren for fjerde år i træk

Pragtpræstation og et 9-tal til King Kong

11-10-2019 17:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Dagens vinder af 2. kvalifikation i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat i springning for 4-års heste var god i går, men endnu bedre i dag og det blev belønnet. Rytter og ejer Camilla Lund-Pedersen er overrasket og stolt af King Kongs præstation

Stildommere roser højt niveau i 5-års championat

10-10-2019 14:32, af Annika Knudsen Lorentsen

Stildommerne roser niveauet blandt de heste de har bedømt i dagens to første kvalifikationer i Pavo og Dansk Ride Forbund championat i springning, og i 5-års klassen opnåede hele 23 ekvipager en stilkarakter på minimum 8 

Katrinelund Satisfaction er bare bedst! (video)

12-10-2019 19:47, af Annika Knudsen Lorentsen

En spændende omspringning i finalen af Pavo og Dansk Ride Forbunds championat i springning for 5-års  blev vundet af Kasper H. Hansen og Katrinelund Satisfaction, som dermed vinder championatet for andet år i træk