Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Johanne Kofod Jensen

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten junior

I weekenden har jeg været til hingstekåring i Herning.  Hvert eneste år glæder jeg mig så meget til det, at jeg næsten synes det er større end juleaften.  Det er mega hyggeligt at møde alle dem man kender, og det er super spændende at se de dygtige ryttere ride. 

Om torsdagen havde jeg fået billetter til Dufours Clinic i fødselsdagsgave, jeg glædede mig virkelig meget til at høre hende og se hende ride. Det var sjovt, at se Christian ride, som jeg var i Norge sammen med sidste år. Cathrine sagde mange gode ting, som jeg kan tage med hjem i min egen træning. Hun fortalte blandt andet, hvor vigtigt det er altid at ride sine hjørner, og hvordan man kan bruge hjørnerne i sit program. Hun sagde også meget om temposkift, som jeg selv træner meget med Da Capo, for at gøre hans trav bedre og gøre ham mere stærk. Hun viste, hvordan man kan lægge mere trav ind i sidebevægelserne, og det vil jeg prøve at gøre næste gang, jeg skal starte stævne på Aurora for at øvelserne bliver bedre.

Så stod den på Galla
Lørdag var jeg til Galla sammen med min familie, det var bare super sjovt og spændende. Der var blandt andet kostumespringning, så det var lige noget for min lillesøster. Alexander Helgstrand var også med sammen med sin far og bedstefar, og det var sjovt at se dem ride sammen.

Søndag så jeg kür sammen med min veninde, og det var super flot. Cathrine Dufour vandt, og det var super sejt. Vi gik også ret meget shop amok i butikkerne, som har mange tilbud om søndagen.

Siden sidst har jeg været til et par C-stævner med ponyerne, for jeg var på skiferie med min familie, da der var landsstævne i Hjallerup. De har klaret sig super godt begge to. Aurora har været på Fyn, hvor hun vandt både PRI og PRM med over 70%, og Da Capo har både været i Brande og Ølgod, hvor han blev placeret begge gange med 69%.

Ellers træner jeg hårdt frem mod 1. afdeling af Ecco i Sundeved næste weekend. Jeg skal ride Ecco på begge to´er ponyer og samtidig prøve at gøre Da Capo til A-pony. Jeg synes, det går bedre med hans trav, så jeg glæder mig til at se, hvordan han klarer sig.

Kærlig hilsen

Johanne

 

Læs også

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

En spændende tid

26-11-2018 19:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger Johanne har fået en ny hingst i træning, og så har hun været til Christmas Show med sin lillesøster springpony

Blog: World Cup gav mig inspiration til eget Kürprogram

27-10-2018 13:53, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger, Johanne har været med bag kulissen ved det store World Cup stævne i Herning, og hun har fået inspiration med hjem til sin eget kürprogram

Lyn, torden og flotte resultater ved ECCO Cup

29-04-2019 08:36, af Johanne Kofod Jensen

Kom med bagom Johanne Kofod Jensens oplevelse ved ECCO Cup-stævnet i Kolding i weekenden. Her havde Johanne medbragt sin pony Aurora og sammen opnåede de flotte resultater

Blog: Ecco Cup og pony prøvning

17-10-2018 09:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har netop været til Ecco Cup på Aurora med flotte resultater. Efterårsferien byder også på noget spændende - Johanne skal nemlig have et par ponyer på prøve

Blog: Mit bedste DM

23-08-2018 18:14, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til sidst allerbedste DM sammen med ponyen Aurora. Læs alt om den store dag på Ridehesten Junior

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

160 km venter forude på Johanne

27-08-2014 13:54, af Britt Carlsen

WEG - Det er dagen før dagen, hvor Johanne Hvid skal ud op en 160 kms konkurrence ved kysten i Normandiet - og Flini er netop gået gennem vetcheck

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Endnu en hest aflivet i Holstebro

14-05-2019 15:19, af Britt Carlsen

Hele "hestedanmark" holder vejret, mens der udspiller sig et drama i Holstebro Sportsrideklub. Den aggressive variant af Herpesvirus har nu kostet fem heste livet. I dag er en af klubbens elskede elevponyer blevet aflivet som en konsekvens af sygdommen

Algotssons hest kæmper for livet

14-05-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Da Sara Algotssons lastbil brændte på vejen hjem fra det internationale stævne i Sopot, Polen mistede den ene af hendes heste livet, mens den anden fortsat kæmper for overlevelse

Må tantestroppen bruges til stævner?

15-05-2019 20:29, af Kristine Ulsø Olsen

Hyggerem, tanterem, tryghedsrem eller bare stroppen? Kært barn har mange navne og det gælder også for den strop man kan sætte ved sadlens forsvidsel. Dansk Rideforbund har nu præciseret i den opdaterede version af dressurreglementet hvorvidt man må bruge denne ved stævner

Sejr til Dufour og Cassidy (video)

16-05-2019 19:25, af Kristine Ulsø Olsen

Cathrine Dufour har i denne weekend taget Atterupgaards Cassidy med til Aalborg Dressage Event, hvor ekvipagen i dag sejrede i CDI3* Grand Prix. Hør Dufour fortælle om dagens ridt samt det kommende DM, hvor hun har valgt kun at skulle have en hest med

Flere heste aflivet i Holstebro (opdateret)

11-05-2019 17:56, af Camilla Tiefensee Schrøder

I går blev endnu en hest aflivet pga. herpes efter udbruddet af den smitsomme virus hos Holstebro Sportsrideklub. Tallet kom dermed op på fire, og klubbens ledelse frygter, at alle hestene er smittet

Landshold udtaget til Wierden og Hagen

13-05-2019 14:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstrænerne Lars Trier Kjøller og Bo K. Møller har sat navne på de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Nations Cup i Wierden og Hagen

Herpesvirus hos hest - hvad er det egentlig for noget?

13-05-2019 16:35, af Diane Dinesen