Tina Lund: Hvornår er man uintelligent?

28-03-2017 09:12, af Tine Luther

Tina Lund, der modigt har fortalt om sine udfordringer ved at være ordblind, funderer på sin blog over spørgsmålet ”Hvornår er man uintelligent?”

Copyright Ridehesten.com

Springrytter Tina Lund, 36, skrev for et par år siden på Facebook, at hun er ordblind, og at det er grunden til, at der sker fejl i hendes opdateringer på FB. Når folk tidligere rettede hende , opfattede hun det som kritik – i dag ser hun det som en hjælp.

På sin blog fortæller Tina, at hun ikke var særlig dygtig i skolen. Hun var flov over at være ordblind og ville ikke fortælle om sine karakterer, fordi hun syntes, det var pinligt. Hun skriver bl.a.: ”Jeg husker, at jeg engang fik et 6-tal i diktat, fordi jeg var så dårlig til at stave. Jeg husker den følelse af, at jeg syntes, jeg var mindre værd end alle dem, der fik 13.”

Men er man uintelligent, hvis man ikke får gode karakterer eller er ordblind? spørger Tina på bloggen. Det synes hun ikke. Heldigvis. For Tina hænger intelligens bl.a. sammen med at finde sine stærke sider og dyrke dem 100% – som hun selv har gjort med ridning.

– Man er ikke et dårligt menneske, fordi man er ordblind, skriver Tina også. Man er et dårligt menneske, hvis man eksempelvis mobber, er voldelig eller stjæler. Og man kan sagtens være et dårligt menneske, selvom man er intelligent, fastslår hun.

 

Kilder: tinalund.bloggersdelight.dk og nordjyske.dk

Læs også

Tina Lund er tilbage

08-09-2019 13:29, af Britt Carlsen

I sommeren 2013 flyttede Tina Lund med sin familie til Dubai. Efter nogle succesfulde år i den arabiske liga har Tina indgået en aftale om at ride heste for Riders Cup, og dermed får vi hende igen at se på de hjemlige springbaner

Tina Lund er blevet hacket

06-09-2019 10:31, af Britt Carlsen

- Jeg er helt vildt ked af det og irriteret over det, udtaler Tina Lund efter hun har fået hacket sin Instagram-konto - giv mig et godt råd, opfordrer hun

Unge Godsk vinder 150 cm på Vilhelmsborg

25-08-2019 14:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Tina Lund og Alexander Godsk var i tæt kamp i dagens omspringning i 150 cm klassen, hvor blot én hundreddel af et sekund skilte de to, og det blev til Alexanders fordel

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl
26 87 57 90
cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

Selma Dresler: Det har været en god weekend!

08-09-2019 13:36, af Annika Knudsen Lorentsen

Den netop nykårede Danmarksmester for kategori 3 ponyer var et stort smil da hun blev fejret foran publikum og venner, og hendes far, Thomas Dresler, var meget rørt

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend