Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Den eneste forskel der er, er at du selv skal designe den, i stedet for at jeg hjælper dig. 

Kender du det?

  • Du bøvler med vennerne.
  • Du bøvler med jobbet eller skolen.
  • Du bøvler med kæresten.
  • Du bøvler med troen på dig selv.

Du har hørt mig sige det før, jeg siger det meget gerne igen. Det du gør, bliver du god til.

Når du bøvler ét sted, bøvler du også lige om lidt andre steder i dit liv.

Copyright Ridehesten.com
Det du gør bliver du god til. Hvor længe vil du leve et liv, hvor følelserne tage energien fra dig?

Sådan er det. Det du fokuserer på, det vokser.

En af de øvelser vi ofte laver i mentaltræningen hos mig er simpel, men den er effektiv. Prøv at tage et stykke papir, og skriv alle de følelser, du kan huske du har haft de sidste 14 dage, ned. Jo flere gange du laver øvelsen, jo flere følelser er du bevidst om du har haft. 

Tæl så de ressourcestærke og derefter ressourcefattige. Jeg skelner ikke mellem gode og dårlige følelser, men mellem de der giver energi og de som tager energi. 

Når du har talt dem, så kig på hvilke der er flest af. Flertallet viser din generelle livskvalitet i løbet af en dag. Skriv så de to primære følelser ned, som genbesøger dig oftest. 

De to følelser er dem som definerer dig. Hvis du oftest fx føler dig i afmagt og frustreret, så er det de følelser der definerer dig og dine resultater. 

Som du gør én ting, gør du (næsten) alting. 

Derfor er det vigtigt at kigge på, hvilke følelser der definerer dig. For hvis du fx ofte handler i afmagt og frustration, vil det være de gennemgående følelser du vil hente frem i stort set alle henseender. 

Det der så er vigtigt at gøre, når du er blevet bevidst om dine handlemønstre, er at du får besluttet om det er gavnlige handlemønstre eller skadelige handlemønstre. 

Beslut dig derefter for at designe den du gerne vil være. 

Men... Fedt Anja. Jeg elsker min nyfundne bevidsthed. Hvad gør jeg så nu? - ville du måske spørge. 

Du mærker efter. Du mærker de følelser du ikke kan lide at mærke. Du lytter til det de vil fortælle dig. Du finder nysgerrigt ud af, hvad de vil.

Og så giver du slip.

SLIP følelserne.

Gør det ved at anerkende, at sådan er du også. Du er også de følelser du lige har besøgt. De er også en del af dig.

Og de vil fortælle dig noget.

Noget du ikke lytter til. Der er noget du gør, som giver dig de følelser.

Måske træner du derudaf, for at undgå dem. Måske overspiser du, for at undgå dem. Måske tager du forhastede beslutninger, for at undgå dem. Måske har du din egen helt specifikke måde at undgå dem på.

Uanset, så er mit råd, at du kigger på dem. Accepterer dem og slipper dem.

Når du har accepteret dine følelser, er det nu tid til at gøre noget andet end du plejer.

Flyt dig fra det der giver dig underskud på energikontoen. Gør det modsatte, hvis det er nødvendigt.

Øv dig i at være mere af den du gerne vil være. 

Ryd op. 

Kig på det du bruger mest tid og find ud af om det påvirker dig i positiv eller negativ retning. 

Kig på den måde du oftest gør tingene på og undersøg om det kan ændres. 

Der er mange muligheder, og hvis du finder de rigtige knapper at trykke på, så lover jeg dig, at du kan mærke det! 

Vidste du at dit kropssprog rent faktisk bærer en stor del af skylden for dit humør? 

Den måde du sidder på, når du kigger på din mobil, er faktisk det universelle udtryk for deprimeret. (hint: det du gør, bliver du god til) Så bare her er der en knap du kan dreje på. 

Copyright Ridehesten.com
Her ser du hvordan de fleste står med deres mobil, når de skriver på den eller blot scroller henover de sociale medier - skræmmende ikk?!

Det at finde vejen til et lettere liv, er en længere proces, men her har du nogen af ingredienserne.

Der findes intet Quickfix, indenfor mentaltræning. Men, hvis du er opsat på at skifte ham og gøre det der skal til, så er det muligt!

Hvis du ikke var bange, hvad ville du så gøre nu?

Kh Anja

Powermind Academy 

Læs også

You snooze – You loose

12-01-2021 15:02, af Anja Nielsen

Okay, okay. Hvad mener jeg så lige med den smarte overskrift? Lad mig lige tage det første først

Er tålmodigheden ved at slippe op?

06-01-2021 14:14, af Anja Nielsen

Jeg forstår dig godt. Du har været så god! Du har accepteret at stævnerne lukkede ned. Du har holdt afstand. Du har brugt sprit, mundbind og hostet ned i ærmet

Det hér var jo ikke planen!

22-11-2020 17:08, af Anja Nielsen

”Jeg skulle jo have været til Christmas Show” og nu er det OGSÅ aflyst! Kender du dén sætning? Det gør jeg, kan jeg godt hilse dig at sige

En ting du aldrig må gøre når du skal acceptere noget

02-06-2020 17:12, af Anja Nielsen

At acceptere noget, bliver ofte defineret på en måde der ikke gavner vores proces i forhold til netop at skulle acceptere det skete

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Bliv forelsket i processen

27-10-2020 16:54, af Anja Nielsen

Hvis du spørger mig, hvad én af hovedingredienserne er i opskriften på en vinder, så er det evnen til at skille fårene fra bukkene

Jeg kan ikke holde det ud!

06-05-2019 16:29, af Anja Nielsen

Hvorfor er jeg så skide uheldig hele tiden? Kender du dén følelse? Har du nogensinde sagt det til dig selv? Læs med her og få tips til mental udvikling af Anja fra Powermind Academy

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere er klar

13-01-2021 13:46, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner Natalie zu Sayn-Wittgenstein og holdleder Anne-Mette Binder har nu udtaget de ryttere, der skal udgøre bruttogrupperne for senior- og U25-ryttere i 2021

Løse heste på Vestmotorvejen skabte kaos og kø

09-01-2021 18:10, af Thomas Bach Jensen

I eftermiddag har Vestmotorvejen ved Køge været lukket efter et uheld med hestetrailer, hvor de firbenede passagere slap fri på motorvejen

Farvel til Unicorn's Royalisto

09-01-2021 11:14, af Thomas Bach Jensen

Den meget succesfulde danske springhest, Unicorn's Royalisto, som Bjarne Mark Jensen har fejret store triumfer med bl.a. i kostumespringningen i Dansk Varmblods Gallashow i Herning, er blevet aflivet i en alder af knap 20 år

Annabelle Rehn balancerer mellem to verdener

10-01-2021 11:34, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Annabelle Rehn, der som 14-årig vandt bronze ved DM for juniorer, har det meste af sit liv boet i Asien. Hun var i 2020 på et syv måneders træningsophold i Danmark og kunne på grund af COVID19 ikke se sine forældre

Forårets små stjerner på vej hos Heiline

10-01-2021 21:38, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Hos Stald Heiline i Odder, hvor bl.a. den internationale dressurhest Heiline’s Danciera er kommet til verden, ser avlerparret Line Jensen og Heine Bonde Mikkelsen frem til at kunne byde velkommen til fem føl

Zhaplin Langholt er tilbage på sporet (video)

11-01-2021 07:53, af Thomas Bach Jensen

Zhaplin Langholt, der med Andreas Helgstrand i sadlen vandt UVM-bronze som 6-års, er efter en langvarig skade tilbage i fuld træning med sin ejer Charlotte Jorst, USA

Hest aflivet efter trafikulykke

11-01-2021 21:22, af Marie Helene Rigård Rohleder

En trafikulykke med en hestetrailer endte yderst tragisk, da en bilist ved en overhaling påkørte en forankørende bil med hestetrailer, som derefter væltede, og den ene af hestene måtte aflives 

Lidt men godt ventes hos Straight Horse