Vil du have opskriften på et lettere liv?

04-02-2020 10:01, af Anja Nielsen

Så synes jeg du skal læse med her. Jeg giver dig de samme ingredienser, som mine klienter får, til at designe et lettere liv her

Den eneste forskel der er, er at du selv skal designe den, i stedet for at jeg hjælper dig. 

Kender du det?

  • Du bøvler med vennerne.
  • Du bøvler med jobbet eller skolen.
  • Du bøvler med kæresten.
  • Du bøvler med troen på dig selv.

Du har hørt mig sige det før, jeg siger det meget gerne igen. Det du gør, bliver du god til.

Når du bøvler ét sted, bøvler du også lige om lidt andre steder i dit liv.

Copyright Ridehesten.com
Det du gør bliver du god til. Hvor længe vil du leve et liv, hvor følelserne tage energien fra dig?

Sådan er det. Det du fokuserer på, det vokser.

En af de øvelser vi ofte laver i mentaltræningen hos mig er simpel, men den er effektiv. Prøv at tage et stykke papir, og skriv alle de følelser, du kan huske du har haft de sidste 14 dage, ned. Jo flere gange du laver øvelsen, jo flere følelser er du bevidst om du har haft. 

Tæl så de ressourcestærke og derefter ressourcefattige. Jeg skelner ikke mellem gode og dårlige følelser, men mellem de der giver energi og de som tager energi. 

Når du har talt dem, så kig på hvilke der er flest af. Flertallet viser din generelle livskvalitet i løbet af en dag. Skriv så de to primære følelser ned, som genbesøger dig oftest. 

De to følelser er dem som definerer dig. Hvis du oftest fx føler dig i afmagt og frustreret, så er det de følelser der definerer dig og dine resultater. 

Som du gør én ting, gør du (næsten) alting. 

Derfor er det vigtigt at kigge på, hvilke følelser der definerer dig. For hvis du fx ofte handler i afmagt og frustration, vil det være de gennemgående følelser du vil hente frem i stort set alle henseender. 

Det der så er vigtigt at gøre, når du er blevet bevidst om dine handlemønstre, er at du får besluttet om det er gavnlige handlemønstre eller skadelige handlemønstre. 

Beslut dig derefter for at designe den du gerne vil være. 

Men... Fedt Anja. Jeg elsker min nyfundne bevidsthed. Hvad gør jeg så nu? - ville du måske spørge. 

Du mærker efter. Du mærker de følelser du ikke kan lide at mærke. Du lytter til det de vil fortælle dig. Du finder nysgerrigt ud af, hvad de vil.

Og så giver du slip.

SLIP følelserne.

Gør det ved at anerkende, at sådan er du også. Du er også de følelser du lige har besøgt. De er også en del af dig.

Og de vil fortælle dig noget.

Noget du ikke lytter til. Der er noget du gør, som giver dig de følelser.

Måske træner du derudaf, for at undgå dem. Måske overspiser du, for at undgå dem. Måske tager du forhastede beslutninger, for at undgå dem. Måske har du din egen helt specifikke måde at undgå dem på.

Uanset, så er mit råd, at du kigger på dem. Accepterer dem og slipper dem.

Når du har accepteret dine følelser, er det nu tid til at gøre noget andet end du plejer.

Flyt dig fra det der giver dig underskud på energikontoen. Gør det modsatte, hvis det er nødvendigt.

Øv dig i at være mere af den du gerne vil være. 

Ryd op. 

Kig på det du bruger mest tid og find ud af om det påvirker dig i positiv eller negativ retning. 

Kig på den måde du oftest gør tingene på og undersøg om det kan ændres. 

Der er mange muligheder, og hvis du finder de rigtige knapper at trykke på, så lover jeg dig, at du kan mærke det! 

Vidste du at dit kropssprog rent faktisk bærer en stor del af skylden for dit humør? 

Den måde du sidder på, når du kigger på din mobil, er faktisk det universelle udtryk for deprimeret. (hint: det du gør, bliver du god til) Så bare her er der en knap du kan dreje på. 

Copyright Ridehesten.com
Her ser du hvordan de fleste står med deres mobil, når de skriver på den eller blot scroller henover de sociale medier - skræmmende ikk?!

Det at finde vejen til et lettere liv, er en længere proces, men her har du nogen af ingredienserne.

Der findes intet Quickfix, indenfor mentaltræning. Men, hvis du er opsat på at skifte ham og gøre det der skal til, så er det muligt!

Hvis du ikke var bange, hvad ville du så gøre nu?

Kh Anja

Powermind Academy 

Læs også

Med én lille ændring, falder brikkerne(endelig) på plads

02-04-2020 14:12, af Anja Nielsen

Sådan som du ser det nu, er en fin måde at se det på - Men lige om lidt, så ved du så meget mere, og det vil ændre din måde at se verden på

At blive trådt over foden af din hest gør mindre ondt!

27-02-2020 11:23, af Anja Nielsen

Jeg lover dig for, at når du har læst lidt mere af den her artikel, vil du give mig fuldstændig ret i, at en bar fod under en hestesko, med en hest ovenpå den sko, gør mindre ondt end denne følelse

Hvorfor fikser du alting omkring dig?

11-02-2020 08:09, af Anja Nielsen

I stedet for at fikse dig selv? Ja, hva faen mener jeg nu med det? Det skal jeg fortælle dig

Motivation er spild af tid!

22-05-2019 16:47, af Anja Nielsen

Vi har så mange drømme og idéer og vi tror motivation er det der mangler. Det er det ikke. Det er ikke der problemet ligger

Har du nogensinde taget den "farlige" vej?

15-11-2019 11:40, af Anja Nielsen

Vi har en tendens til at tage den vej vi kender. Vi laver helst ikke noget om. Vi bliver i vores gamle mønstre

Ville du spise en rådden tomat?

04-06-2019 17:36, af Anja Nielsen

Nej vel? Det ville ingen jo gøre. Den er jo rådden! Men, hvis du ikke vil fodre dig selv med rådne tomater, hvorfor er du så villig til at lappe utallige rådne, onde og nedbrydende tanker i dig på daglige basis?

Så mange forliste relationer….

20-08-2019 08:41, af Anja Nielsen

Hvor mange gange har du brugt alt for meget tid på en sms en ven har skrevet til dig? Hvor mange gange har du siddet og bagtalt din kæreste, veninde, en bekendt? Hvor mange gange har du sagt ”efter alt hvad jeg har gjort for X, så er det her hvad jeg får til gengæld”?

Vil du kunne holde hovedet koldt i pressede situationer?

20-12-2019 18:39, af Anja Nielsen

Hvis ja. Så må du vente lidt endnu, for du skal lige have forhistorien med, for at forstå værktøjerne ordentligt. I slutningen af af denne artikel, får du svaret!

Slip kontrollen, for Guds skyld!

26-08-2019 11:35, af Anja Nielsen

Kontrol, kontrol, kontrol! Hvorfor vil vi så gerne kontrollere? Er det et gen, kun kvinder er født med? De mandlige læsere, vil heeeelt sikkert give os ret!

Det hele er min venindes skyld

10-07-2019 13:40, af Anja Nielsen

Jeg siger det bare! Hvis ikke hun havde været så skide dum, inden jeg skulle på banen, så var det gået SÅ meget bedre

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vi bygger stort hestemekka i Hobro

01-04-2020 09:04, af Annika Knudsen Lorentsen

I samarbejde med LEGO, MCH og Dansk Varmblod starter vi nu byggeriet af et stort hestemekka i Hobro, som kommer til at huse et stort antal arenaer, hvor der i fremtiden kan holdes de største internationale ridestævner og mesterskaber

Kronprins Frederik højt til hest

04-04-2020 19:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Unge prinser der prøver kræfter med voltigering, en Ridehesten fotograf på pletten og en håndlavet billedcollage, som med nød og næppe når fra Hobro til Amalienborg i tide.
Ridehesten har været i arkiverne og fundet billeder og gode historier frem fra De Kongelige Stalde 

Seierskilde: Sådan takler vi situationen

31-03-2020 14:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Kim Lund og Lisbet Seierskilde driver Jonstrupgårdens Rideskole som både har traditionel rideskole, handicap-ridning, kæphest samt mange konkurrenceryttere på højt niveau i dressur. Lisbet fortæller her om nogle af de overvejelser parret har gjort sig i forbindelse med Corona-udbruddet

Blue Hors Fortron midlertidigt ude af avlen

02-04-2020 15:02, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Det er ikke mange dage siden, at vi skrev, at præmiehingsten fra oldenburger-hingstekåringen og fra Dansk Varmblods hingstekåring, Blue Hors Fortron ville blive i Danmark på grund af den tårnhøje efterspørgsel herhjemme - men nu er hingsten midlertidigt ude af avlen meddeler Blue Hors

21-årige Fitou L elsker at få lov at vise sig (video)

31-03-2020 09:01, af Thomas Bach Jensen

Den 21-årige DV-vallak Fitou L er tidligere danmarksmester med sin ejer Lone Bang Larsen, der har ejet ham i næsten 20 år. I dag får Fitou lov at vise Lones 9-årige datter Victoria, hvad han kan

Mirakelføl: Sædcelle har overlevet i 13 dage