Mit år der gik

28-01-2019 07:29, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline har taget et tilbageblik på 2018, hvor hun fortæller om årets op og nedture. Du kan også se det hele i en spændende video, som hun har lavet

Copyright Ridehesten.com

Så kom vi ind i år 2019, og 2018 har været et spænde år.

Året startet med, at jeg måtte sige farvel til min pony Rebelin, som var blivet alvorligt skadet.  Jeg havde faktisk kun haft hende i 3 måneder, og jeg troede,  at hun skulle være sammen med mig resten af mine pony-år.

Heldigvis kan jeg stadig hygge med Happy, på trods af han er blind. Happy trives, når vi bare sørger for,han er i sine vante omgivelser, og jeg støtter ham, når vi tager på vores rideture.

Det med at søge efter en ny pony er tidskrævende og følelsesmæssigst hårdt,  for man kan jo ikke være helt sikker på, at det er den rigtige pony bare ved et par enkelte rideture. Jeg var også meget usikker, da jeg havde været igennem mange prøveridninger, før vi fandt Rebelin, som kom til de evige græsmarker efter kun 3 måneder.
Men på en tur til Brovst i Nordjylland fandt vi Mitzi, som kom hjem til os d. 28/3 2018 , og vi gik i gang med at lære hinanden at kende. Sommeren gik med masser af hygge med mine to ponyer, ridelejr og masser af stævner. Efteråret kom og mine klubkammarter og jeg begyndte at forberede os til Christmas Show som jeg synes, er det største og sjoveste stævne på året.
Se med på  ”Mit året der gik”
Jeg ønsker jer alle godt Nytår og glæder mig til at dele mine oplevelser med jer i 2019
Følg mig også på instagram - Caroline_osterby       

Læs også

Besøg af Ditte Young

17-06-2019 09:12, af Caroline Østerby

D. 7 Juni var vi så heldige at få Ditte Young ud til Mitzi og Happy! Ditte Young er en hestehvisker der tager ud til heste, og hjælper deres ejere med at forstå og forbedre deres heste eller ponyer. Ditte kan både blive brugt til syge og skadet hest, men også til at forstå en konkurrence hest

Til undervisning på Amagerland

24-04-2019 19:32, af Caroline Østerby

Hver mandag er der springundervisning på Amagerland Sportsrideklub, læs her og få et indblik i hvordan træningen foregår for Caroline

Blog: Ferie og genoptræning

26-03-2019 12:52, af Caroline Østerby

Jeg er tilbage fra fire ugers ferie i Thailand, og nu er vi klar til genoptræning af Mitzi, der har været halt de sidste 5 uger. Du får også et helt særligt indblik i vores træningskalender

Driver er min motivation

05-12-2018 19:53, af Josefine Hoffmann

Josefine Hoffmann fortæller hudløst ærligt om, hvordan en 37 timers arbejdsuge, er en by i Rusland, når man arbejder i en træningsstald, som Kasprzak Dressage. Men det er en passion, og Driver er en stor motivationskilde, lyder det fra Josefine i et blogindlæg

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

Så brug da klokken!

16-10-2014 18:03, af Nina Marie Villadsen

I en blog opfordres cyklister til at være bedre til at tage hensyn til heste og ryttere, der færdes i trafikken – og der er særligt de lydløse cyklister, der kan skræmme hestene

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Hvordan kan man udnytte tiden bedst muligt med sin hest, når den er skadet?

19-03-2019 11:26, af Rebecca Sofie Larsen

Har du også svært ved at finde ud af, hvordan du skal stimulere din hest, når den står med en skade? Jeg fortæller i denne blog om, hvad jeg har gjort for at stimulere min skadede hest

Tips: Sådan holder du hesten fit

16-10-2017 12:31, af Cecilia Lindahl

Der findes mange måder, hvorpå at træne smidighed hos hesten. Ridehesten Juniors blogger Stephanie giver her en række gode tips, du kan lave før og efter ridning

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente