Mit år der gik

28-01-2019 07:29, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline har taget et tilbageblik på 2018, hvor hun fortæller om årets op og nedture. Du kan også se det hele i en spændende video, som hun har lavet

Copyright Ridehesten.com

Så kom vi ind i år 2019, og 2018 har været et spænde år.

Året startet med, at jeg måtte sige farvel til min pony Rebelin, som var blivet alvorligt skadet.  Jeg havde faktisk kun haft hende i 3 måneder, og jeg troede,  at hun skulle være sammen med mig resten af mine pony-år.

Heldigvis kan jeg stadig hygge med Happy, på trods af han er blind. Happy trives, når vi bare sørger for,han er i sine vante omgivelser, og jeg støtter ham, når vi tager på vores rideture.

Det med at søge efter en ny pony er tidskrævende og følelsesmæssigst hårdt,  for man kan jo ikke være helt sikker på, at det er den rigtige pony bare ved et par enkelte rideture. Jeg var også meget usikker, da jeg havde været igennem mange prøveridninger, før vi fandt Rebelin, som kom til de evige græsmarker efter kun 3 måneder.
Men på en tur til Brovst i Nordjylland fandt vi Mitzi, som kom hjem til os d. 28/3 2018 , og vi gik i gang med at lære hinanden at kende. Sommeren gik med masser af hygge med mine to ponyer, ridelejr og masser af stævner. Efteråret kom og mine klubkammarter og jeg begyndte at forberede os til Christmas Show som jeg synes, er det største og sjoveste stævne på året.
Se med på  ”Mit året der gik”
Jeg ønsker jer alle godt Nytår og glæder mig til at dele mine oplevelser med jer i 2019
Følg mig også på instagram - Caroline_osterby       

Læs også

Topplaceringer til Josephine Gert Nielsen

15-09-2019 11:07, af Cecilia Lindahl

Josephine Gert Nielsen og Caroline S Jørgensen har begge vist dannebrog frem på de belgiske dressurbanerne denne weekend, hvor det er blevet til flere placeringer og sejre

Caroline er Danmarksmester for children (video)

08-09-2019 11:27, af Annika Knudsen Lorentsen

Caroline Hjorth sikrede sig sejren i året Agria DRF Mesterskab for children efter en lynhurtig omspringning i de flotte omgivelser i Bernstorffsparken hos Sportsrideklubben

Fire dages stævne med Mitzi

17-07-2019 16:30, af Caroline Østerby

I sidste uge deltog jeg i D4 Horse show i Odsherred Rideklub i Vig på Sjælland, hvor jeg red på min dejlige springpony Mitzi

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

DRF formand kommenterer dopinglisten

03-12-2009 09:34, af Grethe Næsby
I sin blog melder Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand nu ud i forhold til de nye dopingregler, den såkaldte progressive liste

Ulf Helgstrands blog: To sjæle én tanke

19-02-2009 14:34, af Grethe Næsby
Formanden for Dansk Ride Forbund har netop været til Dansk Varmblods repræsentantskabsmøde, hvor han er blevet inspireret til sit nye blogindlæg på Dansk Ride Forbunds hjemmeside.

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend