Mit år der gik

28-01-2019 07:29, af Caroline Østerby

Junior-blogger Caroline har taget et tilbageblik på 2018, hvor hun fortæller om årets op og nedture. Du kan også se det hele i en spændende video, som hun har lavet

Copyright Ridehesten.com

Så kom vi ind i år 2019, og 2018 har været et spænde år.

Året startet med, at jeg måtte sige farvel til min pony Rebelin, som var blivet alvorligt skadet.  Jeg havde faktisk kun haft hende i 3 måneder, og jeg troede,  at hun skulle være sammen med mig resten af mine pony-år.

Heldigvis kan jeg stadig hygge med Happy, på trods af han er blind. Happy trives, når vi bare sørger for,han er i sine vante omgivelser, og jeg støtter ham, når vi tager på vores rideture.

Det med at søge efter en ny pony er tidskrævende og følelsesmæssigst hårdt,  for man kan jo ikke være helt sikker på, at det er den rigtige pony bare ved et par enkelte rideture. Jeg var også meget usikker, da jeg havde været igennem mange prøveridninger, før vi fandt Rebelin, som kom til de evige græsmarker efter kun 3 måneder.
Men på en tur til Brovst i Nordjylland fandt vi Mitzi, som kom hjem til os d. 28/3 2018 , og vi gik i gang med at lære hinanden at kende. Sommeren gik med masser af hygge med mine to ponyer, ridelejr og masser af stævner. Efteråret kom og mine klubkammarter og jeg begyndte at forberede os til Christmas Show som jeg synes, er det største og sjoveste stævne på året.
Se med på  ”Mit året der gik”
Jeg ønsker jer alle godt Nytår og glæder mig til at dele mine oplevelser med jer i 2019
Følg mig også på instagram - Caroline_osterby       

Læs også

Til undervisning på Amagerland

24-04-2019 19:32, af Caroline Østerby

Hver mandag er der springundervisning på Amagerland Sportsrideklub, læs her og få et indblik i hvordan træningen foregår for Caroline

Blog: Ferie og genoptræning

26-03-2019 12:52, af Caroline Østerby

Jeg er tilbage fra fire ugers ferie i Thailand, og nu er vi klar til genoptræning af Mitzi, der har været halt de sidste 5 uger. Du får også et helt særligt indblik i vores træningskalender

Grand Prix sejr til Caroline Nørgaard Winter

25-02-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Juniorrytter Caroline Nørgaard Winter  havde en god weekend til det internationale stævne i hollandske Kronenberg, hvor hun sluttede stævnet af med en sejr i Grand Prix

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Ulf Helgstrand: Topsport alene gør det ikke

02-03-2009 11:39, af Grethe Næsby
Læs her Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrands blog, som denne gang handler om sponsorer i forbindelse med afvikling af konkurrencer.

At være handicappet kan også være en fordel

19-12-2018 16:41, af Rebecca Sofie Larsen

Øgning skråt igennem, vend op ad midterlinjen, se hen mod næste spring, - ja det er måske ikke det sværeste for langt de fleste ryttere, men for mig er det. For mig er hver form for ridning en daglig udfordring.  Jeg er nødt til konstant at ride på fornemmelsen og tilliden til min hest er altafgørende, fortæller Ridehesten Juniors nye blogger Rebecca Sofie Larsen

Sparekniven rammer også ridningen

24-09-2009 08:08, af Grethe Næsby
Formand for Dansk Ride Forbund skriver i dag i sin blog, hvorledes ridesporten forventes at blive ramt af besparelser hos Dansk Idræts Forbund. Læs det aktuelle blogindlæg her

Hvad ved jeg egentlig om heste?

28-05-2019 07:57, af Annika Knudsen Lorentsen

Mød Ridehestens nye blogger Philip Chr. Ulrich, han er gift med en hestepige og sammen bor de på en gård med heste, han er blevet forvandlet fra bydreng til bonderøv

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Daniel, Cathrine og Agnete på podiet

10-06-2019 16:55, af Britt Carlsen

Det blev en helt forrygende afslutning på fire fantastiske stævnedage ved Eqiutour DM - publikum var i høj grad med til at skabe en fænomenal stemning i kürfinalen og rytterne kvitterede ved at vise høj klasse

5-års UVM-kandidater til Vilhelmsborg

09-06-2019 12:51, af Thomas Bach Jensen

Ved UVM-udtagelsen under Equitour i  Uggerhalne har 5-års hestene nu gået to dage i træk, og dommerne har udnævnt otte heste, der går med videre til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg

Daniel har valgt Zack til finalen

09-06-2019 11:40, af Britt Carlsen

I dag holder DM-hestene en velfortjent hviledag ved Equitour inden kürfinalen for de 15 bedste mandag eftermiddag. Der er tre ryttere, som er trukket fra feltet i medaljekampen, men der er stor konkurrence mellem syv ekvipager om de efterfølgende placeringer

God stemning i den danske lejr (video)

12-06-2019 20:53, af Annika Knudsen Lorentsen

Ved det store ungdomsstævne Future Champions i Hagen i Tyskland har der her til aften været indmarch, og den danske lejr er i højt humør efter dagens flotte præstationer

6-års UVM-kandidater til Vilhelmsborg

09-06-2019 15:33, af Thomas Bach Jensen

Ved UVM-udtagelsen under Equitour i  Uggerhalne har 6-års hestene nu gået to dage i træk, og dommerne har udnævnt otte heste, der går med videre til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg

Daniel og Zack dansede for fyldte tribuner

10-06-2019 15:55, af Britt Carlsen

Det danske mesterskab i dressur er i fuld gang, og Daniel Bachmann Andersen dansede gennem kürprogrammet vurderet til 85,25% (video)

Hun er den første, jeg selv har valgt

11-06-2019 09:04, af Thomas Bach Jensen

I feltet af 6-års heste, der i søndags gik videre til den sidste UVM-udtagelse for Danmark, er den tidligere UVM-finalist Straight Horse Ascenzione, der nu rides af Helen Langehanenberg, som er meget begejstret for DV-hoppen, hun selv har valgt

Topspringryttere til DM hos Absolute Horses