Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Copyright Ridehesten.com

I denne måned har jeg været til landsstævne i Vejle, hvor jeg red Horseworld Cuppen. Jeg tog afsted om torsdagen, hvor vi var ude og aften-ride på banen, og han var virkelig fin og afslappende.
Vi boede hos noget familie i Kolding, og det var super dejligt lige at se ens familie.

Starten gik
Fredag skulle jeg ride PRT, og jeg havde en virkelig god opvarmning, hvor han virkelig bare var hos mig. Faktisk ligesom jeg ville have ham. Mit ridt gik virkelig godt, og han var virkelig bare 100% med mig i både trav-og skridtprogrammet. Desværre havde vi en misforståelse i en af de øvelser, som tæller dobbelt, så det var lidt ærgerligt, men vi red alligevel til 72,4 % og vandt klassen. Jeg var super godt tilfreds med Topper og synes virkelig, at han havde givet en virkelig fed tur.
Om lørdagen skulle jeg ride PRM. Min opvarmning gik ikke lige så godt, og jeg følte ikke helt, at han var med mig. Men jeg red ind på banen med den tanke, at jeg virkelig måtte prøve at ride alt, hvad jeg kunne og ride de point ind der, hvor jeg kunne. Jeg var okay tilfreds med turen, selvom jeg ikke synes, han var der for mig, og derfor også kom nogle fejl. Men sådan er det jo bare nogle gange. Jeg red alligevel til 70% og blev placeret som nr. 8.
Mig og min mor brugte aften på at finde ud af, hvad vi ville prøve at gøre anderledes til om søndagen. Om søndagen skulle jeg nemlig ride kür. Min mor og jeg prøvede at opvarme på en anden måde, end vi havde gjort de andre dage. Jeg havde en bedre fornemmelse ude på opvarmningen, selvom der stadig var lidt fra om lørdagen, men jeg kunne meget bedre ride mig ud af det. Min kür gik faktisk rigtig godt, jeg havde stadig nogle små fejl som jeg gerne ville have haft væk, men jeg var super tilfreds i forhold til lørdagens ridt. Vi red til 73,2%, og endte dermed på en samlet 3. plads i cuppen, som jeg var rigtig godt tilfreds med efter de ture som jeg havde. Jeg synes det var et rigtig lærerigt stævne, og jeg er godt tilfreds med Toppers og især min egen præstation.

Den. 9 februar var jeg til træningssamling med landstræneren Jette Nevermann, og det er noget jeg havde glædet mig ret meget til - nemlig at få nogle nye øjne på Topper og jeg igen. Jeg synes selv, det kan være meget svært nogle gange, det der med at få nogle nye ting og arbejde med som ens træner, eller en selv måske ikke lige havde set.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Ressourcespild uden hestevelfærd

31-05-2019 20:38, af May-Britt Kattrup fra Liberal Alliance
Blog|

Igen og igen ser vi hestetrailer og lastbiler blive stoppet på vej til stævner, kåringer el. lign. Total spild af politiets ressourcer, som i stedet burde bruges på at komme ud, når folk oplever indbrud eller bliver overfaldet

Sådan var det at flytte til Hesteengen Dressage

26-04-2019 09:04, af Amira Aasted Jespersen

I dette blogindlæg vil Amira gerne fortælle jer lidt om da hun valgte at flytte fra en rideskole til et privat sted. Læs Amiras indlæg og find ud af hvorfor hun valgte at flytte

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak (Vindt et sponsorat i 2018)

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

De skal ride mesterskaber i springning (opdateret)

18-06-2019 17:11, af Annika Knudsen Lorentsen

I disse dage er der fuld tryk på med udtagelse af de ryttere der skal repræsentere Danmark ved Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg i næste uge og EM i Holland i juli. Nu har Bo K. Møller sat navne på dem der skal ride for Danmark i mesterskaberne i springning

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Junior- og ungryttere udtaget til NM og EM

17-06-2019 12:25, af Kristine Ulsø Olsen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget størstedelen af de ekvipager, der skal repræsentere Danmark ved hhv. NM på Vilhelmsborg og EM i Italien. De sidste to pladser samt reserver til EM udtages umiddelbart efter Nordisk Mesterskab

Ponyryttere udtaget til Agria NBC og EM

19-06-2019 07:41, af Annika Knudsen Lorentsen

Landstræner Jette Nevermann og holdleder Rigmor Kristensen har udtaget en række ryttere til Agria Nordic Baltic Championships på Vilhelmsborg den 26.-30. juni. Efter Future Champions-stævnet i Hagen weekenden er tre ryttere desuden foreløbigt udtaget til EM i Polen i august

På besøg hos RIDEHESTEN - 3 ting jeg ikke vidste

19-06-2019 09:04, af Rebecca Sofie Larsen

I sidste uge afholdt RIDEHESTEN et arrangement, hvor vi bloggere blev inviteret indenfor. I denne blog vil jeg fortælle om min oplevelse og de 3 ting, som overraskede mig mest

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Placering til Nanett ved CHIO-stævnet i Twente