Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Copyright Ridehesten.com

I denne måned har jeg været til landsstævne i Vejle, hvor jeg red Horseworld Cuppen. Jeg tog afsted om torsdagen, hvor vi var ude og aften-ride på banen, og han var virkelig fin og afslappende.
Vi boede hos noget familie i Kolding, og det var super dejligt lige at se ens familie.

Starten gik
Fredag skulle jeg ride PRT, og jeg havde en virkelig god opvarmning, hvor han virkelig bare var hos mig. Faktisk ligesom jeg ville have ham. Mit ridt gik virkelig godt, og han var virkelig bare 100% med mig i både trav-og skridtprogrammet. Desværre havde vi en misforståelse i en af de øvelser, som tæller dobbelt, så det var lidt ærgerligt, men vi red alligevel til 72,4 % og vandt klassen. Jeg var super godt tilfreds med Topper og synes virkelig, at han havde givet en virkelig fed tur.
Om lørdagen skulle jeg ride PRM. Min opvarmning gik ikke lige så godt, og jeg følte ikke helt, at han var med mig. Men jeg red ind på banen med den tanke, at jeg virkelig måtte prøve at ride alt, hvad jeg kunne og ride de point ind der, hvor jeg kunne. Jeg var okay tilfreds med turen, selvom jeg ikke synes, han var der for mig, og derfor også kom nogle fejl. Men sådan er det jo bare nogle gange. Jeg red alligevel til 70% og blev placeret som nr. 8.
Mig og min mor brugte aften på at finde ud af, hvad vi ville prøve at gøre anderledes til om søndagen. Om søndagen skulle jeg nemlig ride kür. Min mor og jeg prøvede at opvarme på en anden måde, end vi havde gjort de andre dage. Jeg havde en bedre fornemmelse ude på opvarmningen, selvom der stadig var lidt fra om lørdagen, men jeg kunne meget bedre ride mig ud af det. Min kür gik faktisk rigtig godt, jeg havde stadig nogle små fejl som jeg gerne ville have haft væk, men jeg var super tilfreds i forhold til lørdagens ridt. Vi red til 73,2%, og endte dermed på en samlet 3. plads i cuppen, som jeg var rigtig godt tilfreds med efter de ture som jeg havde. Jeg synes det var et rigtig lærerigt stævne, og jeg er godt tilfreds med Toppers og især min egen præstation.

Den. 9 februar var jeg til træningssamling med landstræneren Jette Nevermann, og det er noget jeg havde glædet mig ret meget til - nemlig at få nogle nye øjne på Topper og jeg igen. Jeg synes selv, det kan være meget svært nogle gange, det der med at få nogle nye ting og arbejde med som ens træner, eller en selv måske ikke lige havde set.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Hvem er jeg?

22-05-2019 08:47, af Charlotte Kondrup

Ridehesten.com har lanceret deres blog og jeg har i et stykke tid godt kunne tænke mig at komme i gang med at blogge. Da jeg fandt ud af at Ridehesten ville lave denne side med blogs, tænkte jeg, at her skulle jeg selvfølgelig tilknyttes

Forbered dig og din hest mentalt til stævne

30-04-2019 08:22, af Rebecca Sofie Larsen

Kender du til følelsen af, at nervøsiteten påvirker din mentale parathed til stævnerne? Eller har du svært ved at slippe skuffelsen efter en dårlig præstation? Jeg deler i denne blog min erfaring med, hvordan jeg bedst muligt forbereder mig og min hest mentalt til et stævne.

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Horseworld Cup er i gang i Vejle

25-01-2019 19:10, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

I denne weekend holder Vejle Rideklub landsstævne i dressur for ponyer, og i løbet af fredagen er første afdeling af Horseworld Cup blevet afviklet for både kat. 1, 2 og 3

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak (Vindt et sponsorat i 2018)

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politirazzia ved Equitour Aalborg!

21-05-2019 12:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Er du på vej til Equitour Aalborg? Politiet tjekker alle, der ankommer for, om papirerne er i orden, så sørg for at have styr på alle dokumenter

Stor glæde hos hestebranchen over nye EU-regler

22-05-2019 13:40, af Annika Knudsen Lorentsen

Med et nyt direktiv fra EU åbnes der nu op for, at de enkelte EU-lande kan fravælge at lade handel med levende dyr være omfattet af en udvidet forbrugerbeskyttelse

Der er stjålet for omkring en halv million

22-05-2019 12:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Herning Rideklub har været udsat for indbrud, og i den forbindelse er der stjålet 55 sadler og andet rideudstyr til en værdi af omkring en halv million kroner

Josephine sejrede over de store piger (video)

24-05-2019 13:19, af Annika Knudsen Lorentsen

I dagens individuelle dressurklasse for ponyer, ved Equitour Aalborg, blev det klassens yngste rytter der løb med sejren, i en klasse hvor Danmark vandt alle placeringer

Alexander Helgstrand 2'er i juniorklassen

24-05-2019 13:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Alexander rider for første gang som juniorrytter ved et internationalt stævne og i dag blev han flot placeret som nr. 2 i den individuelle klasse

Hjernerystelse giver alvorlige senfølger

20-05-2019 13:07, af Merete Haahr

Hjernerystelse er desværre noget, mange ryttere kender til, og 5% af alle skader i forbindelse med ridning er hjernerystelse. Nu viser ny forskning, at hjernerystelse giver alvorlige senfølger

Hjemmebanesejr til Marianne Yde Helgstrand

24-05-2019 19:48, af Thomas Bach Jensen

Det blev til en velfortjent hjemmebanesejr til en rystende Marianne Yde Helgstrand i eftermiddagen Chedi Residence Grand Prix ved Equitour i Aalborg

To nye topheste til Anna Kasprzak

18-05-2019 17:36, af Thomas Bach Jensen

Anna Kasprzak har erhvervet to sorte hingste fra Helgstrand Dressage, og de to topheste er netop ankommet hos Kasprzak Dressage i Haderslev

Spændende afgørelse i Nations Cup

25-05-2019 20:22, af Annika Knudsen Lorentsen

Jenny Rankin sikrede Irland sejren i omspringningen mod Polen. Danmark endte som nr. 7 efter et flot indsats, særligt fra holdets yngste ryttere

Optakt til Nations Cup med Emil Hallundbæk (video)

23-05-2019 17:12, af Annika Knudsen Lorentsen

Emil er blandt de ryttere der skal repræsentere det danske flag ved Nations Cuppen på lørdag ved Equitour Aalborg i Uggerhalne