Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Copyright Ridehesten.com

I denne måned har jeg været til landsstævne i Vejle, hvor jeg red Horseworld Cuppen. Jeg tog afsted om torsdagen, hvor vi var ude og aften-ride på banen, og han var virkelig fin og afslappende.
Vi boede hos noget familie i Kolding, og det var super dejligt lige at se ens familie.

Starten gik
Fredag skulle jeg ride PRT, og jeg havde en virkelig god opvarmning, hvor han virkelig bare var hos mig. Faktisk ligesom jeg ville have ham. Mit ridt gik virkelig godt, og han var virkelig bare 100% med mig i både trav-og skridtprogrammet. Desværre havde vi en misforståelse i en af de øvelser, som tæller dobbelt, så det var lidt ærgerligt, men vi red alligevel til 72,4 % og vandt klassen. Jeg var super godt tilfreds med Topper og synes virkelig, at han havde givet en virkelig fed tur.
Om lørdagen skulle jeg ride PRM. Min opvarmning gik ikke lige så godt, og jeg følte ikke helt, at han var med mig. Men jeg red ind på banen med den tanke, at jeg virkelig måtte prøve at ride alt, hvad jeg kunne og ride de point ind der, hvor jeg kunne. Jeg var okay tilfreds med turen, selvom jeg ikke synes, han var der for mig, og derfor også kom nogle fejl. Men sådan er det jo bare nogle gange. Jeg red alligevel til 70% og blev placeret som nr. 8.
Mig og min mor brugte aften på at finde ud af, hvad vi ville prøve at gøre anderledes til om søndagen. Om søndagen skulle jeg nemlig ride kür. Min mor og jeg prøvede at opvarme på en anden måde, end vi havde gjort de andre dage. Jeg havde en bedre fornemmelse ude på opvarmningen, selvom der stadig var lidt fra om lørdagen, men jeg kunne meget bedre ride mig ud af det. Min kür gik faktisk rigtig godt, jeg havde stadig nogle små fejl som jeg gerne ville have haft væk, men jeg var super tilfreds i forhold til lørdagens ridt. Vi red til 73,2%, og endte dermed på en samlet 3. plads i cuppen, som jeg var rigtig godt tilfreds med efter de ture som jeg havde. Jeg synes det var et rigtig lærerigt stævne, og jeg er godt tilfreds med Toppers og især min egen præstation.

Den. 9 februar var jeg til træningssamling med landstræneren Jette Nevermann, og det er noget jeg havde glædet mig ret meget til - nemlig at få nogle nye øjne på Topper og jeg igen. Jeg synes selv, det kan være meget svært nogle gange, det der med at få nogle nye ting og arbejde med som ens træner, eller en selv måske ikke lige havde set.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Min dag i Den Røde Hær

10-09-2019 08:01, af Philip Chr. Ulrich

For andet år i træk har jeg været med til følskue hos Dansk Varmblod. For vores vedkommende foregik det i Vallensbæk, og som så meget andet i hesteverdenen er det voldsomt meget arbejde for en ganske kort præsentation. Oh. My. God!

På ridelejr får man nye venner og nye inputs

13-08-2019 11:02, af Camilla Tiefensee Schrøder

Johanne Kofod Jensen fortæller i dette blogindlæg om de skønne ridelejre, hun har været på i sommerferien. Den ene af dem var hun selv med til at holde for børnene på sin lillesøsters rideskole, og det var både sjovt og lærerigt

”Skal du med til stævne i weekenden?”

06-08-2019 08:16, af Philip Chr. Ulrich

(ja, det skal du). For rigtig mange hestefolk er weekender lig med stævneaktivitet. For os ikke-hestemennesker som alligevel befinder os i dette parallelunivers, er stævner lig med en masse spørgsmål

Blog: De bedste 3 år

09-01-2019 20:20, af Amira Aasted Jespersen

Amira har haft tre fantastiske år med ponyen Topper, men nu er det på tide, at Topper skal finde en nyt hjem. Læs alt om deres fantastiske rejse

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Hvad er vigtigt når man får en ny hest?

13-05-2019 10:51, af Amira Aasted Jespersen

Hør Amira Aasted Jespersen fortælle om hvad hun mener er vigtigt at have fokus på når man får en ny hest i dette blogindlæg

På Seierskilde sommerskole

19-08-2019 09:28, af Amira Aasted Jespersen

Seierskilde sommerskole  er en træningslejr som min træner holder hvert år, Hun holder den i tre uger i træk i sommerferien, og i år deltog jeg igen efter jeg  ikke har været med i 2 år

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du også taget fejl af metode B7?

11-09-2019 08:05, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er mange forskellige metoder at ride efter når man er til start i en springklasse, og en af dem er metode B7. Metoden har eksisteret i mange år, men er fornyligt blev ændret og det er der en del der ikke er klar over

PONYFAR - Fra Blotter til Blogger

08-09-2019 08:21, af Thomas Pelle Veng

Hvor svært kan det der heste-halløj egentlig være?

Overlegen sejr til Dufour på Helgstrand-hingst

15-09-2019 15:30, af Cecilia Lindahl

Det var stævnedebut og en sejr sikker til Cathrine Dufour og den 6-årige Helgstrand hingst Samuel ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 6 års dressurheste i dag

Avlshingst i stald hos prinsessen

11-09-2019 14:28, af Britt Carlsen

Den populære avlshingst Blue Hors Fifty Cent, som i 2017 blev fremstillet til kåring i Dansk Varmblod af prinsesse Nathalie, blev efterfølgende opstaldet på Blue Hors, og nu skal hingstens sportslige karriere fortsætte netop hos OL-rytter Nathalie zu Sayn-Wittgenstein på Berleburg

Suveræn sejr til Hesselhøj Gnags

14-09-2019 19:56, af Cecilia Lindahl

Det var en stensikker og suveræn sejr til Allan Grøn og Hesselhøj Gnags ved PAVO og Dansk Rideforbunds championat for 4 års dressurheste i dag

Politiet søger flere heste

12-09-2019 10:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Københavns Politi udvider Rytterisektionen og har brug for flere heste. Derfor har de i et opslag på Facebook efterlyst firbenede kollegaer. Har du en god kandidat til jobbet? Læs kravene her

Ponyerne kæmper for DM-medaljerne

14-09-2019 21:47, af Cecilia Lindahl

DM i ponydressur for hold er i gang, og foreløbig fører Karlslunde Rideklub, der fører DRF-mesterskabet i ponydressur for klubhold

92 finalister klar til dressurchampionatet

16-09-2019 14:01, af Thomas Bach Jensen

Når finalen i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afholdes på Blue Hors i uge 41, vil 92 unge dressurheste kæmpe om placeringerne i de fire alderskategorier for 4-, 5-, 6-, og 7-års heste. Se alle de udtagne heste her

Mette Ehlers er ny underviser på berideruddannelsen

13-09-2019 13:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Den 37-årige berider Mette Ehlers overtager stillingen efter Maria Anita Andersen, som er rykket til Helgstrand Dressage

” Han er bestemt en OL-kandidat” (VIDEO)

14-09-2019 14:03, af Cecilia Lindahl

– Han vil bestemt være en Toyko-kandidat – hvorfor ikke!, sådan fortæller den olympiske mester Charlotte Dujardin efter sejren på staldens nye stjerne Gio ved de britiske dressurmesterskaber denne weekend